کد مطلب: ۱۶۷۸۸۴

وضعیت مشکلات پروازهای ویژه اربعین بررسی شد

وضعیت مشکلات پروازهای ویژه اربعین بررسی شد

دومین جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با محوریت بررسی وضعیت و مشکلات سفرهای زمینی و هوایی زائران اربعین برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست محمدجواد حشمتی، معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور برگزار شد، معاون و مشاور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل فرودگاه‌های کشور، رئیس دفاتر مسافرتی ایران و دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به علاوه نمایندگان ناجا، ستاد اربعین، سازمان میراث فرهنگی و… حضور داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در این جلسه بر ضرورت نظارت دقیق بر روند پروازها و حل و فصل مشکلات مربوط به تاخیر در پروازها تاکید کرد.

نظارت دقیق بر نحوه صدور و فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین و مقابله با گران‌فروشی بلیت از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

در این جلسه بر ضرورت اطلاع‌رسانی بیشتر از نحوه فعالیت دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین و افزایش آگاهی زائران از شرایط پروازها و تلاش برای کاهش هر چه بیشتر تاخیر در پروازها تاکید شد.

معاون دادستان کشور خواهان ساماندهی هرچه بیشتر و مطلوب‌تر در خصوص نحوه مواجهه با مردم و زائرانی شد که سفرشان به دلایل مختلف به تاخیر می‌افتد.

حشمتی همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی مستمر و دقیق از تعداد، نام و نشانی آژانس‌ها و دفاتر فروشنده بلیت پروازهای اربعین به منظور جلوگیری از ایجاد بازار کاذب خرید و فروش تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد نظارت و بازرسی بیشتری در خصوص دلایل تاخیر در پروازها همچنین جهت بررسی نحوه فروش بلیت و شناسایی تخلف‌های مربوط به گرانفروشی آن صورت گیرد تا در صورت فروش بلیت‌های گران‌تر از نرخ اعلام شده، مبالغ اضافه به مسافران بازگردانده شود.

در این جلسه همچنین نحوه خدمات‌دهی به زائران حسینی در سفرهای زمینی بررسی شد و با اعلام اینکه مشکل خاصی در خصوص انتقال زمینی مسافران اربعین وجود ندارد بر ضرورت نظارت دقیق و مستمر بر آن تاکید شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.