کد مطلب: ۵۵۱۵۳۴

واکنش محسن رضایی به یک توییت درباره زنان

واکنش محسن رضایی به یک توییت درباره زنان

محسن رضایی روز گذشته با انتشار تصاویری از سه نوه دختری خود در توییتی نوشت: سه نوه دخترم دارم و هر کدام را یک دنیا دوست دارم. کاش بتوانیم آینده‌ای با تبعیض‌های کمتر و فرصت‌های بیشتر برای همه دختران ایران بسازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، این توییت محسن رضایی با واکنش دبیر تجارت‌نیوز مواجه شد. مرضیه محمودی در پاسخ به این توییت نوشت: «رضایی گفته به زنان خانه‌دار حقوق میده تا به وظیفه اصلی خودشون که فرزندآوری و تربیت نسل بعده بپردازن. حالا میخواد برای دختران سرزمینش آینده با تبعیض کمتر ایجاد کنه. تبعیض توی نگاه شماست!»

1

توییت این خبرنگار به وعده پرداخت حقوق محسن رضایی به زنان خانه‌دار اشاره می‌کرد. او گفته بود در دولتش خانه‌داری را یک شغل محسوب کرده و به این شغل حقوق ماهانه می‌دهد و در مقابل «دو وظیفه را برعهده زنان خواهیم گذاشت؛ یکی تربیت فرزند است که مهمترین سرمایه آینده ایران هستند و دیگری مساله بهداشت و سلامت است تا خانواده‌هایی با بنیاد سلامت و بهداشت داشته باشیم.»

اگرچه در دولت محسن رضایی وظیفه زنان تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانواده است، اما او ابراز امیدواری می‌کند که نگاه تبعیض‌آمیز به زنان کم شود.

اما توییت مرضیه محمودی، خبرنگار هم با واکنش محسن رضایی مواجه شد. او در توییت دیگری در جواب این خبرنگار نوشت: رسمی کردن شغل خانه‌داری و جبران لطف بی‌دریغ زنان سرزمینمان، نه تنها منافاتی با حق مسلم تحصیل و اشتغال و تاثیرگذاری اجتماعی بانوان محترم ندارد بلکه تأکیدی بر رفع تبعیض‌های جنسیتی دیرینه است. هیچ کس نباید به واسطه جنسیت، قومیت و یا مذهب خود سهم کمتری از منابع قدرت و ثروت داشته باشد.

اما نکته‌ای که این خبرنگار در جواب ارائه داد این بود که محسن رضایی و دیگر کاندیداها بهتر است به جای وعده دادن و کلی‌گویی دقیقا بگویند که منابع لازم برای این طرح را از کجا تامین می‌کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گزارش‌های سرشماری، تعداد زنان خانه‌دار ۲۶ میلیون نفر است که اگر قرار باشد ماهانه فقط یک میلیون به هر کدام حقوق ماهانه بدهد، باید ماهانه ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتباری برای این طرح کنار بگذارد.

این یعنی دولت باید ماهانه ۱٫۱ میلیارد دلار و سالانه ۱۳٫۵ میلیارد دلار صرف این طرح کند.

جزئیات بیشتر درباره این وعده انتخاباتی محسن رضایی را در گزارش زیر بخوانید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عوام فریبی دیگه. ۴۰ ساله مگه غیر از این بوده. ما هم چوب همین عوام جامعه خوردیم

  • ناشناس

    جهانگیری تو دو سال سال فقط ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومنی حیف و میل کرد. به زنان خانه دار ماهی ۵۰۰ تومن هم بدن با همین پول حیف و میل جهانگیری ۳ سال رو میشه پرداخت کرد.

  • ناشناس

    اینایه گروهیندکه فقط نظرشون اینه که هرجورشده زنان رادرخانه محصورکنند.چراازحضورزنان درکابینه و….صحبت میکنند؟اینهاخودشون زنان رازیرفشارازکلیه صحنه هابیرون کردندمردم برخوردشمارادردهه های60و70فراموش نکردند.