کد مطلب: ۸۰۳۳۲۸

تاسیس دو هزار مدرسه تا مهر ماه/ وعده جدید سازمان نوسازی واقعیت می‌یابد؟

تاسیس دو هزار مدرسه تا مهر ماه/ وعده جدید سازمان نوسازی واقعیت می‌یابد؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره اعلام کرد که اگر تامین بودجه به طور کامل انجام شود قرار است تا مهرماه دو هزار مدرسه در کشور تاسیس شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به شرط تحقق منابع مالی بیش از دو هزار مدرسه در کشور تا مهر ماه بهره برداری می‌شود که سهم خوزستان در این تعداد ۵۰۰ کلاس درس است.

حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، امروز در حاشیه بازدید از فضاهای آموزشی در شهرستان دزپارت اظهار کرد: شهرستان دزپارت با چالشهای مختلفی مواجه است و مسیرهای روستاهای این شهرستان به دلیل آبگیری سد کارون دچار مشکل شده اند به همین دلیل ساخت و ساز مدرسه در روستاهای این شهرستان بسیار سخت است.

وی گفت: با توجه به برنامه ریزی هایی که در حال انجام است مدارس سنگی این شهرستان تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این منطقه با کمک خیران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: راه اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش صنعت گردشگری به جوانان می‌تواند در ایجاد اشتغال اهالی این منطقه اثر گذار باشد.

خان محمدی ادامه داد: یکی از محورهای برنامه وزارت آموزش و پروش بحث توجه به عدالت است که برای به هدف رسیدن این موضوع قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان قرارگاه عدالت تربیتی تشکیل شد که نقش این قرارگاه به عنوان یک تسهیل گر در ارکان وزاتخانه در نقاط کم برخوردار و محروم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۰ گروه جهادی فعال در سامانه این قرارگاه ثبت اطلاعات کرده‌اند اظهار داشت: این قرارگاه طرح شهید عجمیان را در تابستان با محوریت بهسازی و شاداب سازی مدارس ادامه می دهد.

خان محمدی اظهار کرد: طرح شهید محمودوند نیز برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل از سوی این وزارتخانه در حال انجام است که در قالب این طرح تا کنون ۱۷۶ هزار نفر به تحصیل برگشتند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به سرانه آموزشی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲۲ مترمربع است که این رقم در آبان ماه امسال به روز رسانی می شود ، در حال حاضر این رقم در خوزستان ۵.۰۳ مترمربع است.

وی گفت: در شهرستان های اهواز و کارون کمبود فضای آموزشی وجود دارد که تا مهر ماه امسال شاهد تحولات خوبی فضای آموزشی استان خواهیم بود.

خان محمدی اظهار کرد: تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ در قالب طرح شهید آرشام، مدارس سنگی در استان های خوزستان ، چهار محال بختیاری و فارس که بیشترین میزان این مدارس را دارند ساماندهی می شوند.

وی گفت: دستاورد سفر رئیس جمهور به خوزستان در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فضای آموزشی و اردوگاه و دانشگاه فرهنگیان حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

خان محمدی عزم جدی خیرین و نیکوکاران را مهم‌ترین عامل در کنار اعتبار‌ها دانست و ادامه داد: اهواز و کارون جزو شهرستان‌های پرتراکم هستند و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، طرح‌هایی از ردیف‌های استانی و خیران اجرایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای تامین وسایل سرمایشی به زودی اعتبار‌هایی از سازمان برنامه و بودجه اختصاص خواهد یافت و زمینه رفاه دانش آموزان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: هوشمندسازی مدارس جزو اعتبار‌های سنواتی بوده است و همزمان با تجهیز مدارس، تعدادی از کلاس‌های درس به منظور بهره مندی از دانش آموزان و معلم‌ها از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی خواهند شد.

وی رویکرد سفر رئیس جمهور به خوزستان را توجه به طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد و گفت: اولویت با تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار دانش آموزان است، ضمن اینکه تعمیر میز و صندلی‌ها و وسایل سرمایشی نیز مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در توافق با آموزش و پرورش و در قالب قرارگاه عدالت تربیتی، تعمیر وسایل یاد شده به هنرستان‌ها واگذار شود تا علاوه بر تقویت کار‌های جهادی، شاهد صرفه جویی در منابع مالی باشیم و مهارت آموزی دانش آموزان نیز بهبود یابد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.