کد مطلب: ۵۴۹۰۷۹

هربار یک وعده جدید در مورد واریز بخش دوم سود سهام عدالت!

هربار یک وعده جدید در مورد واریز بخش دوم سود سهام عدالت!

در حالی که حدود سه ماه از واریز بخش نخست سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ گذشته است، بخش دوم سود هنوز واریز نشده و هر بار وعده جدیدی در مورد زمان یا نحوه واریز این سود اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ طی یک مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد، اما سود سال ۱۳۹۸ سرنوشت دیگری داشت و قرار شد طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود، یعنی مرحله نخست در ۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹ واریز شد و مشمولان ۵۰ درصد سود سهام خود را دریافت کردند.

در این راستا، قرار شد مرحله دوم سود در سال جدید واریز شود و حتی وعده داده شده بود این اتفاق قبل از ماه مبارک رمضان یعنی در اواخر فروردین رخ دهد. اما این اتفاق نیفتاد و پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها سود سهام را به شرکت سپرده‌گذاری واریز نکرده‌اند.

در این راستا، حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این خبر را اعلام کرد که نام پنج شرکتی که تاکنون سود سهام عدالت را به حساب این شرکت واریز نکرده‌اند، اعلام خواهد شد که این اتفاق نیز نیفتاد.

پس از آن شنیده‌هایی از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به گوش رسید مبنی بر این که از آنجایی که شرکت‌هایی که باید سود را پرداخت کنند یا با مشکل مالی روبه‌رو هستند یا برنامه افزایش سرمایه در آن احتمالا بخش دوم سود هم به دو بخش ۳۰ درصدی و ۲۰ درصدی تبدل شده و به حساب مشمولان واریز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و اخیرا فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی، اعلام کرده است که بخش دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان یعنی ۳۰ تیر سال جاری به حساب مشمولان واریز می‌شود.

دژپسند دلیل این تاخیر را جلوگیری از اعمال فشار بر شرکت‌های سرمایه پذیر اعلام کرده است.

در حالی که حدود یک ماه و نیم تا وعده وزیر برای واریز سود باقی مانده است، باید منتظر ماند و دید آیا این وعده اجرایی خواهد شد یا خیر.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما که نمیتونین سود سهام مو بدین یارانه رو چطور زیاد میکنین

  • ناشناس

    برو بابا خودتو مچل کردی ،،ملتم سرکار گذاشتی تا کی دروغ
    جنگ جنگ تا پیروزی هههه

  • ناشناس

    همش وعده سرخرمن میدن الان سه ماهه که قرار سود سهام رو بدن یه بارکی بگن نمیخاییم بدیم چرا اذیت میکنند

  • ناشناس

    هروقت کلیدروحانی پیداشدسودسهام هم میدندمردم بایدازبانکهاوام بگیرندوکمک دولت کنندهرروزفقط گرانیه

  • یک شهروند

    واقعا شورش در آوردن…..

  • ناشناس

    متاسفانه گفته شده اون سود پرداخت شده رو از حساب ها کم میکنن موقعی که خواستن پرداخت کنن اونم میریزنن ، کسی هم پول نباشه حسابش از اولین واریزیش برمیدارن ، بابا پول مریضی بچه من چه دردتون میخوره

  • ناشناس

    بنظرتون اگه پول خود دولت یا شرکتها دست مردم بود اینقدر صبر میکردند ؟! ولی مردم بیچاره که تا حرفی میزنند میگویند اینها یه مشت اخلالگر هستند ، بعدش میخوان بعد چند سال ۵۰ تومان بدن دهن مردم بسته شه ، به یکی بدن به صدتا نه ، و مردم تریبون ندارند که اعتراض کنند ، خودشون میان جلو خبرنگارها میگن ریختیم به حساب ملت ولی یکی به ده نفر ریختن ……..

    • ناشناس

      دقیقا

  • کریم نجفی استان

    باسلام برهمه عزیزان .ما ملت عزیز ایران شما دولتی ها را درک میکنیم با وجود اوضاع واشفته تمام کشورها بخاطر کرونا ومیدونیم که دولت وملت ایران همدل ومتحدهستند شما هم باتوجه به گرانیها ما اقشار ضعیف را درک ویاری کنید عزیزان ماخدمتون هستیم

  • علی

    تجارت نیوز تورو به گشنگی این مردم کم بگو ارزش سهام چقدر شد . برو دنبال یکی بگرد بگو کی این مردمو اینجوری با این سهام نا عدالت گرفتار کرد بخدا راضیم ارزش سهام بشه ۸۰۰هزار واحد ولی پولمو بزارن برداشت کنم

  • ناشناس

    سهام عدالت رو واربز کنید دیگه 100 تومان 200 تومان پولی نیست هی دارین دور میدین واریز کنید الان چند ماه شد