کد مطلب: ۷۳۹۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز / تضاد رنگ شاخص کل با کلیت بازار سرمایه

پایان بورس امروز / تضاد رنگ شاخص کل با کلیت بازار سرمایه

شاخص کل بورس تهران در روزی که اکثریت سهام در سمت سرخ دامنه نوسان معامله شدند سبز باقی ماند. در این گزارش به بررسی نکات و اتفاقات تعیین‌کننده روز جاری پرداختیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزش برابر جمع صف‌های خرید در مقابل صف‌های فروش بورس تهران، نمایاگر واقعی‌تری از اتفاقات امروز بازار سرمایه است. شاخص کل در پایان معاملات روز دوشنبه در حالی سبز باقی ماند و با رشد اندک 677 کانال 1.5 میلیونی را حفظ کرد که کلیت بازار، شرایط منفی را تجربه کردند.

شاخص کل هم‌وزن اما در سمت سرخ نوسان ایستاد. نماگر هم‌وزن بازار با افت 0.1 درصدی ضمن کاهش 655 واحدی در ارتفاع 443 هزار و 306 واحد ایستاد. گروه شکر، وسایل خانگی و صنعت حمل و نقل از طریق خطوط راه‌آهن بهترین عملکرد را در روز جاری بین تمام صنایع ثبت کردند.

ارزش معاملات باز‌ هم افزایش یافت

امروز برخلاف عملکرد نه چندان دلچسب شاخص کل بورس، اعداد و ارقام بازار سرمایه، همه نشان از دست به دست شدن سهام دارد. ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری در محدوده 5 هزار و 626 هزار میلیاردی قرار گرفت تا افزایش ارزش معاملات نسبت به روز گذشته، رکورد جدیدی در ارزش معاملات آذرماه ثبت کند. نکته مهم دیگر حجم معاملات بود که با ایستادن در سطح 13.8 میلیارد برگه سهم، بالاتر از هر روز دیگری از آذرماه قرار گرفت.

شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج 159میلیارد پول از بورس می‌دهد. اگر قرار به رشد کلیت بازار سهام است، ورود پول و اعتماد سهامداران برای گذاشتن سرمایه خود در بورس تهران شرط لازم و مهم به وقوع پیوستن این هدف است.

نقشه بورس تهران امروز با حضور 257 نماد سبز و 378 نماد منفی نمایان‌گر قدرت نسبی فروشنده‌ها در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 257 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، کچاد، وغدیر و نوری بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل در روزی که به سختی نمادهایی با تاثیر منفی بر شاخص کل پیدا می‌شد، نمادهای خساپا، وآذر، خزامیا، خراسان، دعبید و خمهر در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار، نمادهای هرمز، زاگرس، فغدیر، آریا، شگویا، شرانل و دی بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، بنو، فرابورس، تپسی و ثغرب بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای پارس، فارس، قهکمت، ولبهمن، خپویش، جم پیلن و شستا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت، گدنا، رفاه، واحصا و فن آوا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای کپشیر، خفنر، پارس، خفولا و ساینا بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.