کد مطلب: ۷۳۶۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز/ واکنش بازار سرمایه به تحرکات دلار

پایان بورس امروز/ واکنش بازار سرمایه به تحرکات دلار

بورس تهران پس از ریزش سنگین روز شنبه، امروز شرایط متعادلی را پشت سر گذاشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.41 درصدی موفق شد 5 هزار و 623 واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و 389 هزار واحدی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز یکشنبه 20 آذر شاخص کل بورس 0.41 درصد پیشروی کرد و گوشه‌ای از ریزش سنگین 19 هزار واحدی روز آغازین هفته را جبران کرد. دماسنج تالار شیشه‌ای، درجه یک میلیون 389 هزار و 361 واحد را در پایان ساعت معاملاتی نشان داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز در ادامه ریتم یکسانی که مجددا با آغاز هفته جاری با نماگر اصلی پیدا کرده است، موفق شد گامی 0.34 درصدی در سمت سبز تابلو بورس بردارد و بدین ترتیب به ارتفاع 414 هزار و 250 واحدی رسید.

بورس تهران با چند روز تاخیر نسبت به افزایش نرخ دلار آزاد که در حال حاضر در سطوح بالایی کانال 36 هزار تومانی در حال معامله است، واکنش نشان داد. در جریان معاملات روز جاری می‌توان از گروه پالایشی‌ها به عنوان لیدر نماد‌های مثبت بازار امروز نام برد. نمادهایی نظیر شتران، شبندر و شاوان توانستند بالای سه درصد رشد برای سهامداران خود به ارمغان بیاورند. کارشناسان اعتقاد دارند شروع رشد در پالایشی‌ها به سایه افزایش نرخ کامودیتی‌ها در بازار جهانی صورت گرفته است.

توقف موقت خروج پول از بورس

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از توقف موقت خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه خبر از ورود 26 میلیاردی پول افراد حقیقی به بورس می‌دهد. خبر مثبتی که کمی از ناامیدی اهالی بازار نسبت به آینده کاست. همچنین 331 نماد مثبت و 285 نماد منفی تابلوی معاملاتی امروز بورس نشان از تعادل در بازار امروز دارد؛ وجود 78 نماد در صف خرید در حالی که 32 نماد در صف فروش قرار داشتند.

امروز نمادهای فملی، شپنا، شتران، شبندر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، شپدیس، کگل، وپاسار و شستا در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای شاوان، آریا، شراز، فرابورس و فغدیر بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی زاگرس، غصینو، دماوند، پخش و هرمز بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای آبادا، بگیلان، لطیف، پیزد، ولپارس، بپیوند و سپیدار بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای غدشت، رفاه ، سفاسی، میدکو و خکاوه در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای فکمند، وسدید، کپشیر، ولانا و خبنیان بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شستا مثبت بود امروز.