کد مطلب: ۸۱۷۳۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۲/ اصلاح زمانی بازار سهام ادامه دارد

پایان بورس امروز 13 خرداد 1402/ اصلاح زمانی بازار سهام ادامه دارد

پس از حرکت ریزشی بازار سرمایه طی هفته گذشته، بازار سهام در معاملات امروز تا حدودی از عرضه‌ها فاصله گرفت. هرچند این رشد حداقلی، توان تشکیل روند صعودی جدید را ندارد و می‌توان گفت، بازار سهام در حال اصلاح زمانی است. به این ترتیب تا سیکل زمانی اصلاح پایان نیابد، صعود جدید اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که نماگر اصلی بازار سرمایه، بر خلاف افت 3.2 درصدی طی هفته گذشته، حدود هشت هزار و 600 واحد معادل 0.38 درصد بالا رفت و در ارتفاع دو میلیون و 279 هزار واحد به کار خود خاتمه داد.

شاخص هم‌وزن نیز مانند شاخص کل توانست تا حدودی رشد کند. بر این اساس، نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه پنج هزار و 789 واحد رشد کرد و به تراز 771 هزار و 298 واحد رسید.

پایان بورس

سقوط ارزش معاملات

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 9 میلیارد و 600 میلیون و ارزش معاملات را 6 هزار و 205 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی روند ارزش معاملات خرد از ابتدای امسال نشان می‌دهد، ارزش معاملات امروز بورس به کمترین مقدار خود در سال 1402 رسیده است. این رکوردشکنی معکوس، خبری جز بی‌اعتمادی اهالی بازار سهام به سرمایه‌گذاری در بورس را مخابره نمی‌کند.

با وجود اینکه اهالی بازار سرمایه در معاملات هفته گذشته بورس، در مجموع شاهد خروج سنگین پول حقیقی بودند، اما در روز جاری تا حدودی روند خروج پول کاهش یافت. چرا که بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در بورس امروز، حکایت از ورود کم سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام داشت. به این ترتیب، شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بازار سهام امروز، خبر از ورود 27 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، غگل و خودرو بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وتجارت بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

بنیرو با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وپویا نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های غگل، عالیس و وساپا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های غگل، ورنا و حکشتی نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خکمحرکه، ونیرو و سپید خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وپخش، وملی و سیلام رقم خورد. همچنین فخوز در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد امین بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.