کد مطلب: ۵۳۴۶۵۷

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

فروش آهن به جای طلا واقعیت دارد؟

فروش آهن به جای طلا واقعیت دارد؟

قفل و فنر داخل گردنبند، از جنس آهن است که طلافروشان آن را جای طلا به مردم می‌فروشند. رئیس اتحادیه طلا با تایید این خبر می‌گوید حالا که طلا گران شده به این نتیجه رسیدیم که وزن قفل گردنبند که از آهن است باید از مصنوعات طلا کسر و بعد به مردم فروخته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از کاربران در توییتر نوشته است «وقتی گردنبند می‌خری قلاب گردنبند و فنر داخل آن از جنس آهن است. ولی این قفل را با گردنبند وزن و فاکتور صادر می‌کنند. به همین سادگی آهن را به قیمت طلا می‌فروشند.»

آیا ادعای فروش آهن به جای طلا به مردم صحت دارد؟ به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، قفل و داخل قفل گردنبند از آهن است! چنانچه از آهن استفاده نشود، قفل کارکردی ندارد. این قفل‌ها وزن و سایز خاصی دارند. از زمانی که قیمت طلا بالا رفته به روسای اتحادیه شهرستان‌ها بخشنامه‌ای صادر کردیم که هنگام فروش مصنوعات طلا وزن آهن را از کل مصنوعات کم کنند.

ابراهیم محمدولی توضیح داد: هر چند طلافروشان بابت خرید آن آهن هم هزینه کردند و باید از مردم هزینه جزئی دریافت کنند اما از این پس باید وزن قفل گردنبند در فاکتور فروش طلا قید و از اصل طلا کم شود.

او به تجارت‌نیوز گفت: البته قفل‌ها از قبل موجود است. باید مدارا شود تا به مرور زمان این رویه اصلاح شود و مردم زیان نبینند.

قیمت طلا چه می‌شود؟

در هفته دوم اردیبهشت قیمت طلا چه می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلا معتقد است که قیمت طلا تا هفته آینده روند با ثباتی دارد. او پیش‌بینی کرده که ممکن است هفته آینده چنانچه حوادثی در عرصه بین‌الملل رخ ندهد، قیمت طلا همانند هفته اول اردیبهشت ثابت باقی بماند.

همچنین هفته گذشته رئیس اتحادیه طلا تهران پیش‌بینی کرده بود که « احتمالا در هفته اول اردیبهشت قیمت طلا اندکی گران می‌شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • nz

    همیشه دزدی برقراره

  • وطنی

    سلام.اولا جنس قفل از طلاست فقط فنر نگه دارنده ضامن قفل از جنس فلز استیله چون نمیشه از طلا باشه چون مقاومت نگهداشتن ضامن قفل را نداره .وکلا وزن فلز استیل قفل ها از ۱۰سوت تا نهایت ۱۰۰سوت هست که با احتساب وزن هرگرم معادل ۱۰۰۰سوت وقیما هرگرم ۱ملیون میشه بین ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار تومن که اینم نسبت به قیمت کل طلا رقم بالایی نیست وبه غیز از این نمیتونن هیچ رقمی قفل دیگه ای درست کنن پس کسایی که میگن طلافروشان آهن بجای طلا میفروشن غلو بسیار میکنن چون قیمت فنر آهنی هر طلایی ۱ده هزارم قیمت کل طلای خریداری شده میشه .مگه اینه بخواین با سوزن نخ محل اتصال دوخته بشه که عقلانی نیست پس لطفا تا اطلاع کافی از یه موضوع ندارین جاروجنجال راه نیندازین .ممنون از توجهتون

    • ناشناس

      موضوع اینه که اگه سوده برا همه باشه اگه ضرره براهمه باشه ،چراموقع خرید عنوان نمیشه وموقع فروش باید لحاظ بشه؟؟؟؟
      اصلا ۱۰هزار تومن باشه درسته چاره ای نیست باید از آهن باشه لطفا همین هم موقع خرید گفته بشه که آدم فکر نکنه سرش کلاه رفته وملت شریف میدزدن!

  • ناشناس

    یه سوال؟!؟
    حالا اون مدل آهن رو چجوری تبدیل به طلا میکنن؟?

    • ناشناس

      روکش میزنن ای کیو

  • ناشناس

    این آدم باوجدان چرا به کارگاه نمیگه وزن کم کنه
    آقایان عقل کل مگه طلا فروش میتونه سیم لای النگو کنه
    ملتی که هزار ساله بازیچه ست عاقل نمیشه

  • Amir?❣️

    دروغه ?

    • ناشناس

      واقعیت داره،من دستبندمو که فروختم،۱۰۰ تومن بخاطر قفل از قیمت اصلی کمتر حساب کردن برام،در صورتیکه موقع خرید اینو بمن نگفته بودن،ولی بعلت نیاز مالی مجبور به فروش بودم

    • ناشناس

      من ۳روز پیش خریدم الان متوجه شدم میخواین شماره بزارین تا عکس بفرستم براتون راسته کاکو فردا میرم سرش منم

  • ناشناس

    سلام.چرا اینقدر ما آدمای جوگیری هستیم؟گردنبند رو به همون شکلی که خریدیم میفروشیم حالا میخواد قفلش طلا باشه یا اهن.

  • ناشناس

    من یه گردنبند گرفتم باعیار ۱۸ به من فروختن الان برای فروش بردم میگن این مس قاطیش داره با عیار ۱۴ میخرن حالا الان شما درگیر یه فنر کوچیک هستین

  • آرمین فرجاد

    مردم عزیزماتوجه داشته باشند که وقتی مایک گردنبند۳گرمی میخریم زمان تعویض یافروش۳گرم حساب میکنیم پس هیچ تفاوتی نداره قفلش ازچی باشه.مردم عزیزمادغدغه‌های مختلف دارندوخواهش من اینه که به نگرانی هاشون اضافه نکنید.

  • ناشناس

    اگه میخایین ببینیم طلا فروش چقد سرتون کلات میذارن هر وقت طلا گرفتین ، فرداش برین یه مغازه طلا فروشی بگین اینا میخام بفروشم ببینن چقد اختلاف قیمت داره

  • ناشناس

    سلام با زن داداشم رفتم که گردنبند شو بفروشه خیلی راحت قفل رو جدا کرد گفت طلا نیست اهنه بعد گردنبند و کشید