کد مطلب: ۷۵۸۱۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پذیره نویسی صندوق جسورانه جدید در بازار سرمایه

پذیره نویسی صندوق جسورانه جدید در بازار سرمایه

امروز مراسم پذیره‌ نویسی صندوق ارغوان به عنوان بزرگ‌ترین صندوق جسورانه کشور برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندوق جسورانه یک نوع سرمایه‌گذاری مشترک است که نقدینگی جمع‌آوری شده در کسب‌وکارهای کوچک و نوپا که پتانسیل رشد بالایی دارند سرمایه‌گذاری می‌شود. این صندوق‌ها نوعی سبد داریی را تشکیل می‌دهند و از آنجایی که تامین مالی استارآپ‌ها هزینه بر است و اشخاص حقیقی قادر به مشارکت حداکثری نیستند، معمولا سرمایه‌گذاران خطرپذیر را اشخاص حقوقی تشکیل می‌دهند.

امروز هم نشست خبری پذیره‌ نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان برگزار شد؛ این صندوق بزرگترین صندوق خطرپذیر کشور با سرمایه 250 میلیارد تومان است.

ارغوان از فردا یعنی سه‌شنبه 18 بهمن ماه تا 26 این ماه پذیره‌نویسی خواهد شد.

قرار است این صندوق در حوزه‌های پزشکی و سلامت، فناوری مالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانوتکنولوژی، زیست‌فناوری و تجارت الکترونیک فعالیت کند.

البته بیشترین فعالیت این صندوق جسورانه در حوزه‌های پزشکی و سلامت و فین‌تک خواهد بود.

صندوق ارغوان از ترکیب هلدینگ سرمایه‌گذاری مهرگان، گروه مالی غدیر و موسسه توانمندسازی بازنشستگان تشکیل شده است.

بر همین اساس گروه مالی غدیر 16.5 درصد از سهام ممتاز، شرکت سرمایه‌گذاری دی 16.5 درصد از سهام ممتاز، مهرگان تامین پارس 33 درصد از سهام ممتاز و توانمندسازی بازنشستگان 33 درد از سهام ممتاز و 16.5 درصد از سهام کل این صندوق را داراست.

فروغی، مدیرعامل گروه مالی غدیر تاکید کرده است که مهمترین هدف صندوق ارغوان خدمت به بازنشستگان و سالمندان است.

این صندوق جسورانه یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری است که ماهیت ریسک‌پذیری بالایی دارد، برخی از کارشناسان معتقدند آینده مشاغل به دو سمت خدمت به بازنشستگان و توسعه فین تک‌های مالی است.

صندوق‌های جسورانه نقطه مقابل صندوق‌های با درآمد ثابت بوده و ریسک بالایی دارند اما می‌توانند در آینده بازده بسیار خوب یا بسیار بد داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با ادب سلام صبح بخیر آقا یان محترم بورس وکارگزاری مفید بیزحمت لطفا عنایت فرمایید در خصوص خرید عرضه اولیه بصورت خودکار اتوماتیک باشه بسیاربسیار کارشایسته وپسنیده است انشالله انشالله بتوفیق خداوندبزرگ انشالله با مساعدت شما بزرگواران وحداقل شاهد رشد شکوفایی اقتصادی سهامداران خرد باشيد انشالله والسلام

    • ناشناس

      😶😏😐😐

  • مهدی

    بورس بالا بیا نیست نفع اون بالاییها در پایین بودن بورس