کد مطلب: ۴۴۷۱۸۱

۱۹.۳ هزار میلیارد تومان وام به خانوارهای یارانه‌بگیر پرداخت شد

۱۹.۳ هزار میلیارد تومان وام به خانوارهای یارانه‌بگیر پرداخت شد

رییس کل بانک مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۱۹.۳ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی روز جمعه با انتشار یاداشتی در اینستاگرام نوشت: درحال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات ۱۲درصدی به بنگاه ها و واحدهای آسیب دیده از کرونا هستیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: با توجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکت های دولتی و بانک‌ها و تکمیل سهام شناور شرکت‌های بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است.

همتی اضافه کرد: در راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهداری بانک ها، بخشنامه ای را در خصوص ضرورت واگذاری سهام شرکت های وابسته به بانک ها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانک ها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران بانک ها در همراهی با سیاست های اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: در خصوص کسری بودجه دولت، ناشی از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده های نفتی، برای چندمین بار تأکید می کنم؛ در شرایط حاضر اقتصادی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز، برای کمک به دولت و رشد اقتصاد کشور است.

همتی افزود: دولت با انتشار اوراق بدهی، نه تنها می‌تواند نیازهای خود را پوشش دهد، بلکه به تعمیق بازار بدهی و اصلاح ترازنامه بانک‌ها نیز کمک کرده و ابزار کنترل بهتر تورم را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: سطح پایین بدهی های دولت نسبت به استاندارهای دنیا، و روند آتی نرخ سود حقیقی و رشداقتصادی، افق مناسبی در پیش روی دولت برای استفاده از این ابزار قرار داده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.