کد مطلب: ۶۱۸۰۱۹

پرداخت یارانه نقدی و معیشتی جدید محتمل شد!

پرداخت یارانه نقدی و معیشتی جدید محتمل شد!

بنا به اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، در صورت حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی در برنامه دولت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی درباره برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: هنوز کمیته تخصصی مربوطه وارد بررسی برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی نشده است اما به طور کلی برنامه دولت در صورت حذف ارز ترجیحی پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه دولت در صورت حذف ارز ترجیحی، پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی است.

رحیم زارع در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، به بانک‌های دولتی مجوز داده شد تا کارگزار فروش ارزهای حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، خالص صادرات و فرآورده‌های نفتی دولت شود. همچنین با مجوز مجلس دولت می‌تواند دو درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را در منابع بودجه عمومی استفاده کند.

وی ادامه داد: به منظور پشتیبانی و تدارک مناسب کالاهای اساسی به سه شرکت بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام و خدمات حمایتی کشاورزی اجازه داده شد از تسهیلات نظام بانکی با مجوز سازمان برنامه و بودجه استفاده کنند. علاوه بر این به دولت اجازه داده شد با رعایت برنامه ششم توسعه از تسهیلات تأمین مالی خارجی برای طرح‌های عمرانی تا سقف ۳۰ میلیارد یورو استفاده کند.

زارع اضافه کرد: کمیسیون تلفیق در مصوبه ای به دولت اجازه داد تا سقف دو میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی برای جلوگیری از حوادثی مثل زلزله و سیل و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی دریافت کرده و صرف هزینه‌های مرتبط کند. همچنین اصل و فرع سرمایه‌گذاری مشارکت بخش غیردولتی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی معاف از مالیات شدند.

وی گفت: در مصوبه دیگری، به شرکت‌های دولتی اجازه داده شد تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خودشان منتشر کنند. همچنین به دولت اجازه داده شد برای تامین مالی مصارف بودجه خود تا سقف ۸۶ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی و ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی منتشر کند. به شهرداری‌های کشور و سازمان های وابسته به آن‌هاجهت توسعه حمل و نقل و زیرساخت‌های شهری اجازه داده شد با تایید وزارت کشور ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خودشان و بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری منتشر کند.

سهام دولت به دستگاه های دولتی واگذار می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری سهام دولت گفت: دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود که سهام دولت به دستگاه های دولتی واگذار شود که برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شد؛ همچنین موضوع پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح شد. پیشنهاد برخی از اعضای تلفیق این بود دولت این بدهی را تا سقف ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری سهام و موارد مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون رفع موانع تولید پرداخت کند اما در نهایت این موضوع نیز برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارسال شد.

زارع در پایان درباره برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: هنوز کمیته تخصصی مربوطه وارد بررسی برنامه مکتوب دولت برای حذف ارز ترجیحی نشده است اما به طور کلی برنامه دولت در صورت حذف ارز ترجیحی پرداخت یارانه نقدی و یارانه معیشتی است.

منبع: جماران

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    شماکه نمیتونستید یارانه اضافه کنید چرا وعده الکی دی ماه به مردم دادید؟؟؟ چقد دروغ اخه!!؟

  • ناشناس

    مرد حسابی ۶ ماه میگی ارزحذب کنیم تا یارانه بدم آقای روحانی ۴ماه یارانه نمیداد ۳۰میلیون مردم از گرسنگی میمردن ازکجا بوجه اش اورد مغازه ها پر از همه چیز هست ولی مردم فقیربه زور نان خالیشن آن نسیه به زور با هزار التماس ببین چه زندگی برای مردم درست کردی تلوزیون بعضی غذا ها را نشان میده مردم پیش زن پچه هاشون از خجالت آب میشن

  • ناشناس

    اخبار تازه بفرستی اینها مال یک هفته پیش است مال هر روز را بفرستی ممنون از زحمات شما

  • ناشناس

    توروخدا بس کنین بااین گرونی دیگه خسته شدیم بااین گرونی بقران مجید پول نداریم بچمونوببریم دکتر

  • ناشناس

    تو رو خدا بس کنید خسته شدیم از این همه دروغ همش وعده همش وعید پدر مردمو در اوردین شما که شرمنده زن و بچه نمیشید اندازه کافی جمع کردین مایم که شرمنده هستیم و میشیم فقط از خدا یه چیز میخوام روزی بشه شرمنده زن و بچه بشید ببینید چه مزه ایی میده تا اینجوری پدره مردمو در نیارین

  • ناشناس

    یارانه دو برابر هم بشه میشه نهایت 110هزار اون وقت با حذف ارز ترجیحی مرغ کیلویی میشه 80هزار ، اون وقت با اون 110هزار تومان یه مرغ کوچولوی یک کیلو ونیم میتونیم بخریم بقیه کالاها هم سر به فلک می‌کشه ، آخه کسی نیست به این مسولان بگه مملکت را داغون کردید ملت تمام در فقر وفلاکت هستند نصف مردم شب ها تا کمر در سطل آشغالها آویزان میشن حالا با این چندغاز یارانه چی را میخواهید درست کنید حداقل ماهی باید یک میلیون به هر نفر یا آنه بدید تا فقط بتونن نون خالی با یه دونه چای شیرین بخورند
    ثانیا هرمقدار هم که اضافه کنید از اون طرف قبض های آب و برق و گاز .مالیات وغیره سریعا از جیب مردم بیرون می کشیدند بازم مردم به شماها بدهکار میشن ، از اول انقلاب تا به حال یه قانونی تونستید تصویب کنید تا به نفع ملت باشد

  • ناشناس

    این بحث دروغین افزایش یارانه رو تموم کنید، مردم به قدر کافی مشکل دارن الکی امیدوارشون نکن تجارت نیوز،

  • ناشناس

    زودتر بریزید تا سیب زمینی از ۱۵ تومن نشده ۲۰ تومن یه دو سه کیلو بخریم میترسم باهش نشه سیب زمینی هم خرید

  • چنگیز

    هر وقت اون ارز لعنتی حذف شد ، خبرش را بگذارید و الکی دل مردم رو خوش نکنید .

  • ناشناس

    فکر نکنم بگذارند اون ارز حذف شود