خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۹۶۴۱

پول اوکراین سقوط کرد

پول اوکراین سقوط کرد

پول اوکراین در برابر یورو به کمترین رقم در تاریخ خود رسید؛ ضمن اینکه در مقابل دلار هم سر فرود آورد.

پول اوکراین (گریونی) در برابر یورو ۳۴ درصد ارزش خود را از دست داده و اکنون پول اوکراین به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ این کشور رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین پول اوکراین به پایین‌ترین رقم در برابر روبل روسیه هم رسیده و هر ۱۰ روبل روسیه، ۴.۹۹ گریونی است.

از سویی دیگر هر یک دلار آمریکا برابر با ۲۸.۴۴ گریونی که رکوردی جدید در جهت روند نزولی پول این کشور در برابر دلار محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، کاهش ارزش پول اوکراین در برابر دلار آمریکا در اواخر ماه‌جاری میلادی یا اوایل ماه فوریه سال‌جاری میلادی به اوج خود خواهد رسید و اگر هر دلار به ۳۰ گریونی یا بیشتر از آن برسد، جای تعجب ندارد.

این در حالی است که مقامات اوکراینی بر این باور هستند که کاهش ارزش گریونی به نفع اقتصاد این کشور است و صادرات بیشتری می‌توانند داشته باشند.

البته مقامات اوکراین در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کردند که سیستم بانکداری این کشور با رکورد وام‌های بد (وام‌هایی که بازپرداخت آنها صورت نمی‌گیرد) روبرو شده و بخش مالی اوکراین هم خود را در بدترین شرایط ممکن می‌بیند.

ارزش وام‌هایی که تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی با عدم توانایی در باز پرداخت روبرو شدند، ۲۱ میلیارد دلار ثبت شده که این رقم معادل تقریبا یک چهارم تولید ناخالص داخلی این کشور است.

تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۸۳ میلیارد دلار اعلام شده؛ اما اکنون ۹۳ میلیارد دلار است. در هفته جاری میلادی اوکراین به دلیل عدم تامین ۴ شرط از بیست و یک شرط اتحادیه اروپا از جمله اصلاحات ساختاری و اقتصادی، از دریافت وام ۶۰۰ میلیون دلاری این اتحادیه باز ماند.

منبع: راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.