خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۵۸۶۲

پیام ترامپ برای اروپا

پیام ترامپ برای اروپا

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در ادامه نخستین سفر خارجی خود به بروکسل رفت. او قصد دارد امروز با رهبران کشورهای عضو ناتو ملاقات کند.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در ادامه نخستین سفر خارجی خود به بروکسل رفت. او ابتدا با پادشاه و ملکه بلژیک و سپس مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کرد.

دونالد ترامپ در صحبت‌های خود با نخست‌وزیر بلژیک، با اشاره به حمله تروریستی اخیر در انگلستان گفت: مسائل بسیاری هستند که باید در موردشان صحبت کنیم و در حال حاضر اولویت ما مبارزه با تروریسم است.

او قصد دارد امروز با رهبران عضو ناتو دیدار کند.

ترامپ معتقد است کشورهای اروپایی باید با افزایش بودجه نظامی به حداقل دو درصد تولید ناخالص داخلی خود، سهم بیشتری از هزینه‌های ناتو را بپردازند.

آمریکا در حال حاضر فرماندهی کل ناتو را در دست دارد و حدود 70 درصد از هزینه‌های این ائتلاف را می‌پردازد.

همزمان با ورود ترامپ، هزاران نفر در اعتراض به سفر او، دست به تظاهرات زدند. مردم این شهر علاقه‌مندند بدانند، ترامپ که پیش‌تر این کشور را «جهنم» خوانده بود چه پیامی برای اروپا دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ستاد انتخاباتی‌ خود سخنان تندی در مورد بروکسل زده بود و ناتو و اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده بود.

او همچنین با ابراز تردید در مورد ناتو، آن را ائتلافی منسخوخ خوانده بود. ترامپ گفته بود، اگر عضوی از ناتو تعهدات مالی خود را انجام ندهد، نمی‌تواند روی کمک دفاعی آمریکا حساب کند.

در حال حاضر رابطه اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا بسیار غیرقابل پیش‌بینی‌تر از پیش است. ترامپ از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرده است و اعتقاد دارد بهتر است دیگر کشورهای اروپایی هم از این اتحادیه خارج شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.