کد مطلب: ۴۳۰۵۲۲

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه طلای تهران:

پیش‌بینی ادامه ثبات قیمت طلا تا پایان هفته جاری

پیش‌بینی ادامه ثبات قیمت طلا تا پایان هفته جاری

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: افزایش قیمت انس جهانی قیمت طلا را چهار هزار تومان گران کرد. چنانچه قیمت انس جهانی طلا افزایشی نداشته باشد و قیمت دلار کنترل شود، قیمت طلا تا پایان هفته گران نخواهد شد و روند باثباتی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از مدت‌ها بازار طلا روند نسبتا با رونقی را به خود گرفته و تقاضا در بازار طلا به نوعی افزایش یافته است.

طی هفته اخیر بازدهی بازارها این گونه بود: طلا بازدهی مثبت ۱٫۹ درصدی، سکه بازدهی مثبت ۳٫۰۳ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۲٫۵۳ درصدی و بورس هم بازدهی مثبت ۲٫۹۵ درصدی.

با توجه به شروع روز مادر و در آستانه سال نو تقاضا در بازار برای خرید طلا افزایش یافته است. آیا قیمت طلا در هفته پایانی بهمن افزایش خواهد یافت؟

تقاضا در بازار طلا افزایش یافت

رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید طلا در روز مادر افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: خوشبختانه تقاضا در بازار طلا افزایش یافته اما افزایش حجم تقاضا باعث نوسان قیمت طلا نشده، بلکه افزایش قیمت انس جهانی طلا قیمت طلا را در سطح بازار گران کرده است.

ابراهیم محمدولی افزود: خوشبختانه در آستانه ایام نوروز شور و نشاط در مردم بیشتر شده و آنها نیز برای خرید طلا به بازار مراجعه کردند. معتقدیم چنانچه قیمت انس جهانی طلا افزایشی نداشته باشد و قیمت دلار کنترل شود، قیمت طلا تا پایان هفته گران نخواهد شد و روند باثباتی خواهد داشت.

تقاضا در گرانی قیمت طلا نقشی ندارد

او به قیمت انس جهانی طلا و روند قیمت سکه اشاره و اظهار کرد: دیروز قیمت انس جهانی طلا به یک هزار و 565 دلار رسید که این رقم افزایش پنج دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان می‎‌دهد، هر گرم طلای 18 عیار نیز با چهار تومان افزایش به قیمت 521 هزار تومان رسید. همچنین قیمت سکه طرح جدید پنج میلیون و 118 هزار تومان، سکه طرح قدیم به قیمت پنج میلیون و 80 هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و 610 هزار تومان، ربع سکه به قیمت یک میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی به قیمت 930 هزار تومان خرید و فروش شده است.

محمدولی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید طلا در روز مادر قیمت طلا را دچار نوسان شدید نخواهد کرد؟ گفت: از گذشته تاکنون افزایش میزان تقاضا تاثیر چندانی در افزایش قیمت طلا نداشته است. افزایش قیمت دلار و انس جهانی طلا در قیمت طلا اثر بیشتری دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گرمی ۵۲۰ هزار تومان روند با ثباته؟! چند ماه پیش زیر ۴۰۰ بود! اصلا ثبات می‌دونی یعنی چی؟

  • علی

    اصلا رئیس این اتحادیه ها چکاره اند ؟ نظر میدهند در حد لالیگا … کارشناسان اقتصادی هم نمی تونند درست پیش بینی کنند چه برسه به این بی سوادها چون به خیلی عوامل بستگی داره و از همه مهمتر سیاست های مرتبط با قیمت دلار در ایران و اونس جهانی است …
    آیا امکان داره به جای سال دیگه یا چند سال دیگه حالا بریم پای مذاکره ؟!!!