کد مطلب: ۷۱۵۹۱۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / عرضه لاماری در بورس کالا

پیش‌بینی بورس امروز / عرضه لاماری در بورس کالا

شاخص کل بورس دیروز افت در کمتر از نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران دیروز با افت هزار و ۲۰۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن اما خلاف جهت شاخص کل پیش رفت و در محدوده ۳۷۸ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس به‌عنوان نخستین گروه از مشمولان اجراکننده قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول آبان‌ماه ملزم به اجرای این قانون و صدور صورت‌حساب الکترونیکی هستند(ایرنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به شفافیت بیشتر کمک کند.

طبق آخرین بروزرسانی بانک مرکزی از نرخ بهره بین بانکی، این نرخ در آخرین هفته مهر ماه نزولی شده است. بر این اساس نرخ بهره در بازار بین بانکی نسبت به هفته گذشته با کاهش ۰٫۰۳ واحد درصدی همراه شد و رقم ۲۰٫۸۶ درصد را ثبت کرد.(بانک مرکزی)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش نرخ بین بانکی می‌تواند به سودآوری بورس در میان مدت کمک کند.

عرضه خودرو لاماری ایما امروز در بورس کالا انجام می‌شود. قیمت پایه این خودرو با بازار حدود ۴۰۰ میلیون تومان اختلاف دارد. قیمت ۹۸۱ میلیون، قیمت پایه این خودرو است. اما با توجه به مالیات ۹ درصدی و هزینه های جانبی، قیمت سربه‌سر این خودرو با بازار حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. (تجارت‌نیوز)

قرار است امروز خودروی لاماری در بورس کالا عرضه شود؛ این عرضه مزیت‌های بسیار زیادی دارد ولی ثبات بازار خودرو و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه از مهم‌ترین مزیت‌های عرضه خودرو در بورس کالا است.

بررسی داده‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که در پایان ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ثبت نام در سامانه سجام با رشد بیش از ۱۰۰‌ درصدی مواجه شد. از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۲۵۲ سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که در مقایسه با دوره ۶ ماهه سال قبل که ۸۶۶ هزار و ۹۳۴ سهامدار در این سامانه ثبت نام کرده بودند، شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی هستیم.(سمات)

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند باعث افزایش اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه شود.

در سال ۱۴۰۰ صادرات ایران به رقم ۴۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار رسید، رقمی که بالاترین مقدار صادرات غیرنفتی ایران در تاریخ است؛ چراکه رکورد قبلی حدود ۴۰ میلیارد دلار و مربوط به طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بوده است.(نبض بورس)

این افزایش می‌تواند سودآوری صنایع بورسی را در پی داشته باشد و در نهایت این افزایش اعتماد، ورود نقدینگی به بازار سرمایه را پدید خواهد ساخت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت افت بورس ایران وجود نمادهای پالایشگاهی و باشگاهی است.