کد مطلب: ۷۰۹۵۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری مهم برای سهامداران

پیش‌بینی بورس امروز / اخباری مهم برای سهامداران

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از دو درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران چهارشنبه هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۱۱۳ هزار واحدی رسید. در نهایت این هفته شاخص ۳۲ هزار واحد یعنی بیش از ۲٫۴ درصد افت کرد. شاخص هم‌وزن نیز کاهش حدود ۳ درصدی داشت و شاخص فرابورس نیز در حدود ۲٫۳ درصد کاهش یافت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به زوایای جدید فروش متری مسکن در تهران از برنامه احتمالی فروش متری مسکن در بورس کالا از اواخر آبان امسال خبر داد. (همشهری آنلاین)

فروش املاک در بورس کالا مزایای بسیار زیادی دارد در وهله نخست نقدینگی وارد بازار سرمایه می‌کند و پس از آن بخشی از جامعه را به مرور صاحبخانه می‌کند.

اصلاحات اساسنامه صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم در شهریور ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن تبدیل این صندوق‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، تبدیل مدیریت صندوق از مدیریت غیرفعال به فعال و اضافه شدن رکن بازارگردان برای صندوق‌های مزبور به تصویب هیئت دولت رسید. با اعمال اصلاحات اساسنامه به شرح فوق صندوق امکان تغییر پرتفوی سهام خود مطابق امیدنامه و صنعت مربوطه را خواهد داشت. بازارگردان صندوق به عنوان یک شخص حقوقی به ارکان صندوق اضافه شده و در راستای نقدشوندگی صندوق و کاهش فاصله بین nav و قیمت بازار مجاز به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا یکم و پالایشی یکم می‌باشد. (بورس)

این اصلاحات اعتماد سهامداران و در نهایت نقدینگی در گردش بورس را افزایش می‌دهد.

بانک مورگان استنلی پیش بینی کرد قیمت‌های نفت سریع‌تر از برآورد قبلی، دوباره به ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد. این بانک پیش بینی کرد سال میلادی آینده، کمبود عرضه در بازار نفت از ۲۰۰ هزار بشکه در روز برآورد قبلی، به ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند. (ایسنا)

افزایش قیمت نفت در بلند مدت روی صنایع بورسی ایران نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا «ان‌پی‌آر»در ادامه بازی مقصرنمایی برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و توجیه تعلل آمریکا در عمل به تعهداتش برای به نتیجه رسیدن مذاکرات مدعی شد: «هر بار ایران برخی درخواست‌های جدید، برخی تقاضاهای جدید که اغلب اوقات تقاضای غیرواقعی یا بی‌ربط به گفتگوهای هسته‌ای بوده، چیزی که به آن ربطی نداشته را مطرح کرده است»(مشرق)

هر مانعی در راه مذاکرات برجام به زیان اقتصاد کشور است و با تعیین تکلیف وضعیت می‌توان به رشد بورس در میان مدت امیدوار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.