کد مطلب: ۴۷۷۴۰۹

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

پیش‌بینی یک ساله بازار سهام / وضعیت بورس بهتر خواهد شد

پیش‌بینی یک ساله بازار سهام / وضعیت بورس بهتر خواهد شد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار برای رشد نیازی به فعالیت حقوقی‌ها، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی ندارد، گفت: حقوقی‌ها اجازه نمی‌دهند بازار یک روز هم نفس بکشد. بازار سهام می‌تواند توسط حقیقی‌ها احیا شود و در طولانی‌مدت وضعیت بهتری خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیام الیاس کردی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه در یک برنامه لایو اینستاگرامی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در بورس از مردم به خوبی میزبانی نشد.

او با انتقاد از فعالیت حقوقی‌ها بیان کرد: اگرچه مردم را به حضور در بازار سرمایه تشویق کردیم اما میزبان خوبی برای آنها نبودیم. حقوقی‌ها اجازه نمی‌دهند بازار یک روز نفس بکشد. بسیاری معتقدند افراد حقیقی هیجانی رفتار می‌کنند اما حالا باید به حقوقی‌ها گفت هیجانی رفتار نکنید.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با هرگونه دخالت در بازار سهام با عنوان «حمایت» مخالفم، گفت: بازار اصلا نیازی به حضور بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و حتی فروش حقوقی‌ها ندارد. اگر اعتماد به بازار سرمایه برگردد خود حقیقی‌ها کار را جمع می‌کنند. باید تصمیم‌هایی گرفته شود که اعتماد حقیقی‌ها برگردد.

او با توصیه به اینکه مردم باید برای بورس آموزش ببینند، ادامه داد: متاسفانه مردم برای فعالیت در بازار سرمایه سراغ آموزش نمی‌روند. در واقع اگر فردی می‌خواهد سهمی را بخرد باید از آن اطمینان داشته باشد.

الیاس کردی با بیان اینکه برای گرفتن نتیجه و سود باید طولانی مدت در بورس ماند، گفت: برخی‌ فکر می‌کنند که باید در بازار سرمایه وارد و مدتی بعد خارج شد اما این گونه نیست. باید ماند آن هم طولانی مدت. برندگان امروز بازندگان سال 92 هستند. اگر سرمایه‌گذاری بتواند از اکنون تا سال آینده 60، 70 درصد سود کند می‌تواند سرمایه‌گذار موفقی باشد.

او افزود: در نگاه طولانی مدت بازار سهام وضعیت بهتری دارد و این درحالی است که در میان مدت رشد شارپی شاخص کل در کار نیست. تقریبا تمام کارشناسان هم گفته‌اند که رشد شارپی شاخص کل متوقف شده است.

وی همچنین گفت: رشد شارپی بورس دیگر تمام شده است. سهم‌ها رشد نمی‌کنند بلکه به قیمت واقعی خود می‌رسند. اما هنوز هم برخی سهام امکان رشد سه برابری دارند و در همین حال ممکن است برخی سهام تا 30 درصد دیگر کاهش قیمت داشته باشند. در این شرایط سهامداران فقط با آموزش می‌توانند سرمایه‌گذاری موفقی در بورس داشته باشند. بازندگان بورس سال 92 اکنون برندگان امروز این بازار هستند.

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی باک

    چقدر خوب بلدین تیترهای روشن رو مخفی کنید …
    شماها محکوم به شکست هستید …
    سیاه نمایی هاتون بزودی بر همه روشن میشه

  • ناشناس

    کار شناس خوشتیپ ،مردم الانم حداقل ۶۰ درصد تو ضرر هستن ، تا یه سال دیگه تازه با این کارشناسی شما سر به سر میشن ، من دیگه با این کارشناسی شما رد داددددددم

  • ناشناس

    سلام، بورس باید بر اساس عرضه و تقاضا اداره بشه ،که نمیشه، بر اساس و میل حقوقی ها اداره میشه، دستوری ممکنه چهار روز ساکت بشن، ولی باز کد به کد میکنند، صف خرید و فروش درست میکنند قوانین بورس باید بر اساس عرضه و تقاضا ، و شرع ،عقل اصلاح بشه،

  • سید علی

    چرا سهام عدالت من صفر ریال !!!!
    من یک ماه پیش ثبت نام کردم و سهام عدالت هنوزم شارژ نکرد

  • بهراد

    وجود حقوقیا معظل بزرگ بورس ایران است چرا باید دو سه حقوقی بتواند سرنوشت یک نماد رو تغییر بدن؟!! و ناظر هم کاری نکند
    در بازگشایی #وگردش خود شاهد بودم که ۳حقوقی قیمت رو با حجم ۱۸میلیون پایین کشیدن که بعداً بتوانند در قیمت پایین‌تر ورود کنند
    چرا باید اینطور باشد که ۳حقوقی بتوانند خواسته خود را بر سایر سهامداران تحمیل کنند سرمایه دیگران را پودر کنند؟؟
    و ناظر بازار بورس هم بر این تخلف چشم بپوشد!!!!

  • اشکان

    از بیست سپتامبر، بمپئو ، دستور داده که همه کشورها باید به شهربندان ( تحریم ) ایران بپیوندند ، یعنی بی پولی بیشتر دولت و تیغ زدن بیشتر مردم ، دولت کارشناشاسو می فرسته که باز مردمو به دام بیندازند ، فریب نخورید ، ریال هر روز بی ارزش تر میشه ، دلار یورو و طلا بخرین وگرنه بدبخت میشین و تا چند وقته دیگه اگه ماهی یک میلیارد هم درآمد داشته باشین ، هیچ ارزشی نخواهد داشت ، در نهایت با ریال فقط بشه ، شومینه هیزومی رو روشن‌ کرد

    • ناشناس

      بورس از همه اینا جلوتره

  • ناشناس

    یه نفر بشینه نظرات کارشناسان رو از یک ماه پیش تا الان بررسی کنه، متوجه میشه که هرچی گقتن غلط از آب در اومده!!! چطور از رو نمیرن؟!!!

  • وطن

    بسه دیگه بسه ضرر
    کوجای دنیا بورس انقد ریزش کرده?

    • ناشناس

      درسته ریزش بورس نیویورک بین ۷ تا ۱۰ در صد بوده ولی رشدش هم تو هر رالی ۱۵ تا ۲۰ درصده.نوسانات شدید بورس اینجا سبب ریسک سرمایه‌گذاری هستش و این نوسان بخشیش بخاطره ناپختگی بورس و بازی گران آن و رفتار هیجانی سهامداران. و از طرفی عدم مدیریت منسجم و نقص در قوانین است

  • ناشناس

    حقوقی ها خجالت بکشید
    مردم کم بد بختی دارن شما هم اضافه شدین
    کاری کردین سهمی رو که ازتون گرون خریدن ارزون بهتون بفروشن
    مردم نفروشید
    صبر صبر

  • رضا

    چرا جوک میگی، بازندگان سال ۹۲ برندگان امسال هستند. سال ۹۲ پشکل هم میخریدی بعد از ۶سال قیمتش هزار برابر میشد.میخواستی سهامی که طرف سال ۹۲ خریده بعد از ۶ سال رشد نکنه.