خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۹۸۱۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس ایران در نیمه دوم سال / پرتفوی خود را چگونه بچینیم؟

پیش‌بینی بورس ایران در نیمه دوم سال / پرتفوی خود را چگونه بچینیم؟

مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: نیمه دوم مهرماه روند نزولی بازار سرمایه متوقف می‌شود و بازار برمی‌گردد اما نباید انتظار رشد شارپی و سودهای بالا را داشته باشیم.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه در برنامه لایو اینستاگرانی با تجارت‌نیوز ، گفت: در نیمه دوم مهرماه احتمال رشد شاخص کل بازارسهام وجود دارد و افت شاخص کل بازار به زودی تمام می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه در نیمه دوم سال رشد شارپی نداریم، گفت: با توجه به ریسک‌های موجود در نیمه دوم سال یعنی کرونا، انتخابات آمریکا و کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه، احتمال می‌دهم در نیمه دوم سال رشد شارپی نداشته باشیم. البته شاید در بعضی از نمادها به سطح مقاومت قبلی برسیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سهام بازاری است که در بلندمدت باید انتظار بازدهی از آن را داشت، بیان کرد: اگر از سال 95 رشد دلار را بررسی کنیم 637 درصد بازدهی داشته است. یعنی اگر کسی روی دلار سرمایه‌گذاری می‌کرد تا امروز 637 درصد بازدهی داشت. اما اگر به عنوان مثال روی نماد شپنا سرمایه‌گذاری می‌کرد 6635 درصد بازدهی داشت. به همین دلیل است که می‌گوییم بازار سهام جای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

او درباره نمادهای پیشتاز برای دوران بازگشت بورس گفت: با توجه به گزارش‌های شش ماهه که بیشتر آنها منتشر شده و همچنان منتشر می‌شوند سهام دلاری رشد بسیار خوبی داشته است و به نظرم سهام دلاری، نماد پیشتاز است.

پرتفوی خود را چگونه بچینیم؟

برای بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سهام این سوأل مطرح است که پرتفوی خود را چگونه بچینند که بهترین و بیشترین سوددهی را داشته باشد. داداش‌زاده در این مورد گفت: به نظرم اگر یک سرمایه‌گذار از تمام شرکت‌ها خرید کند، اشتباه است. سرمایه‌گذار بهتر است بیشتر از پنج یا شش صنعت را در پرتفوی خود جا ندهد و از بین آنها هم شرکت نمونه گروه را انتخاب کند.

او با بیان اینکه باید وزن مشابهی هم به این سهم‌ها داد، ادامه داد: باید شرکتی را انتخاب کرد که در سال‌های گذشته سودآوری خوب، طرح توسعه و تنوع محصول داشته باشد. شرکت نباید تک محصولی باشد و محصولش باید همیشه مورد نیاز ما باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیشنهادم این است سرمایه‌گذار پرتفوی خود را 20 به 80 یا 30 به 70 درصد با لحاظ کردن صندوق‌ها بچیند. یعنی 20 درصد آن را به صندوق‌های درآمد ثابت اختصاص دهد.

اخبار مرتبط با بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخه تو این مملکت ن روحیه دادن جواب میده ن هارت و پورت ن تحلیل و تکنیک خداهم ک قربون رحمش برم هنوز هم ک مکر دولت ب خودش بر نگردونه و دولت روحانی …

  • ناشناس

    دولت با استفاده از سیاست خودگردانی از جیب ملت بازار بورس را با سودهای واهی جذاب نشون داد تا جاییکه مردم واسه رسیدن به ارزوهاشون خونه و زندگیشونو فروختن اوردن تو بورس تا کسری بودجه دولت تماما رو برطرف کنن – الان که بورس مثلا اصلاح کرده ولی با هر تکنیک و علمی هم که حساب کنی فرمولهای اقتصادی کلا هنگ کرده و اینم دستور مستقیم دولت است که بورس رو کشوند پایین بخاطر اینکه اولا چاله برای چال کردن تورم موجود در بورس خود بازار بورسه دوما ترمز ملت رو تو گرفتن کدبورسی بکشه اخه کار بجایی رسیده بود که طرف داشت واسه بچه متولد نشده هم کدبورسی میگرفت و این امر تنها تعهد ایجاد میکرد خلاصه مطلب بورس ایران مثال گربه نره و روباه مکار هستش با پینیکیو سکه هاشو گرفتن و کاشتن تا درخت پول سبز بشه- در حال حاضر هم با عوض کردن ترکیب بازی بازار رو کشونده به سکه و دلار و دلارها رو بانک مرکزی به قیمت بالا میفروشه به مردم چند وقت دیگه هم بازار دلار رو میاره پایین و شروع میکنه به جمع کردن دلارها ی ملت با قیمت پایین و این داستان فعلن با این دولت ادامه دارد ………..

  • ناشناس

    سلام دوستان امیدوارم که همیشه خودتان و عزیزانتان تن درست و سلامت باشید و هیچ وقت از جون ضرر نکنید و پول رو خرج درمان و بیماری نکنید من هم شاید حدود یه هشت تا یک سال هست وارد بورس شدم همه سود که رفته تو حداقل سی درصد منفی هستم ولی حاضر نیستم یک سهم رو با ضرر بفروشم تا فروشنده نباشی چیزی رو از دست نمیدی پس کافیه چند ماه صبر کنید بخدا سود میکنیم چون نمی توانند تا آخر این بازی رو اد مه بدهند اخر مجبور هستن دست از سر بورس بردارند تا بازار راه خودش رو برود من که به اون روز امیدوارم
    پی لطف فروشنده نباشید بخاطر خودتان و هم کیشانتان
    یا حق

  • ناشناس

    چیدیم تموم شد رفت ،باید بگی پرتفوی بورس خود را چجوری نجات بدیم

  • ناشناس

    اونایی که میگن سهام رو حفظ کن چرت و پرت میگن ، من ۱۴ سال پیش یه سهام خریدم که هیچ پیشرفتی نکرد و اگه سکه میخریدم الان راحت صد میلیون داشتم

    • ناشناس

      سهمیه شیر مدارس خریدی لابد

    • ناشناس

      میشه اسم سهم و قیمت را هم بگی؟؟!؟

  • امیر

    باز وقط خریدن تا15روز دیگه حالا کی هنوذ جیبش پر نشده ونوبت اونه خدا میدونه.بخدا ما دیگه پول اضافه نداریم کلیه وکبد داریم! به کارتون میاد

  • ناشناس

    سلام کسی می‌دونه دارادوم یاهمون پالایشی کی میادتوپرتفوی؟

  • ناشناس

    آقا همش دروغه فقط می خوان به خاک سیاه بنشونن ملت رو دولت از همین ریزش بورس تا الان 100 هزار میلیارد از جیب مردم درآورده
    بورس سقوط می کنه و رشدی در کار نخواهد بود
    لعنت به باعث و بانی این دزدی اشکار

  • ناشناس

    بورس شده کیسه ی دولت هرموقع پول کم میاره دست میزنه تو این کیسه برمیداره مردم هرروز دارن بیچاره تر میشن

  • شاهین

    تجارت نیوز نکن
    اینکار چیه
    هرکی
    هرچی
    هرجا
    هر موقع
    گفته تو میای پخشش میکنی
    مگه توی این چند روزه چنتا کارشناس نیاوردی که میگفتن بورس مثبت میشه!!
    پس کو؟!!
    اگه به نظرات اینجوری باشه منم میگم بله یه روزه بالاخره چند هزار پشت سرهم مثبت میشه
    یا مثلا بله فردا مثبت میشه
    اونوقت 1درصد مثبت
    فرداش 3درصد منفی
    میدونین که انگار نه انگار که مثبت بوده دیگه آره؟؟
    جهت اطلاع میشه گفت روزی 1درصد منفی