کد مطلب: ۷۰۶۴۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه / رونق به بازار سهام برمی‌گردد؟

پیش‌بینی بورس شنبه / رونق به بازار سهام برمی‌گردد؟

شاخص کل بورس دو روزی می‌شود که روی مدار صعود قرار گرفته است. بورس شنبه چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه شش مهر ماه رشد بیش از ۱۲ هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص کل امروز با رشد ۱۲ هزار و ۱۱۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و در کانال ۳۹۲ هزار واحدی آرام گرفت.

امروز نمادهای خودرو، خساپا، خگستر، شپنا، آسیاتک، شبندر و نوری بیشترین ارزش معاملات را داشتند. از سوی دیگر بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه نیز به نمادهای فارس، فولاد، میدکو، فملی و کگل اختصاص داشت. همچنین ارزش معاملات در این روز به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسید.

بورس در انتظار صورت‌های مالی

اکنون زمان انتشار صورت مالی شش ماهه شرکت‌هاست که تغییرات وضعیت مالی شرکت‌ را پوشش می‌دهد. البته انتظار می‌رود به واسطه عواملی چون قطعی برق، کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، کاهش قیمت نفت، نوسان قیمت دلار و… صورت مالی‌های مطلوبی نداشته باشیم. البته این عوامل صددرصد نیست و ممکن است برخی از شرکت‌ها عملکرد بسیار مثبت و برخی دیگر عملکرد منفی داشته باشند.

اغلب کارشناسان عقیده دارند که شرکت‌های خارجی با کاهش سودآوری روبه‌رو خواهند شد اما شرکت‌های داخلی و ریال‌محور وضعیت بهتری خواهند داشت.

تحلیلگران بازار سرمایه می‌گویند که بازار سرمایه به واسطه گزارش‌های مثبت شش و سه ماهه روند رو به بالایی تجربه خواهد کرد. البته درحال حاضر ۹۹ درصد سهام موجود در بازار سرمایه ارزندگی کافی را دارند و عدم اقبال سهامداران به این سهام به علت ترس از ریزش بیشتر است.

این ترس نیز از عدم ثبات وضعیت حال حاضر نشات می‌گیرد. یعنی وضعیت مذاکرات برجام و به واسطه آن قیمت دلار مشخص نیست. این دو مولفه به تنهایی می‌تواند تاثیر منفی روی اقتصاد کشور و معاملات بازار بگذارد.

زمانی که وضعیت مذاکرات برجام مشخص شود، کشور نیز از بلاتکلیفی در مذاکرات خارج و سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه‌گذاری مشخص و کم ریسک داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توافقی در کار نیست تحریم‌ها ادامه دارند شک نکنید