کد مطلب: ۷۳۷۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس فردا / بازگشت مجدد شاخص به ابرکانال ۱.۴ میلیونی

پیش بینی بورس فردا / بازگشت مجدد شاخص به ابرکانال 1.4 میلیونی

رشد بورس تهران در هفته جاری که از معاملات روز یکشنبه آغاز شد، مومنتوم افزایشی به خود گرفته است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 1.44 درصدی موفق شد 20 هزار و 12 واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و 409 هزار واحدی قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واکنش سریع بورس به شدت‌گرفتن اصلاح در روز آغازین این هفته، این پیام نهفته را می‌دهد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای قصد عقب‌نشینی بیشتر ندارد. امروز شاخص کل بورس با ثبت گام 20 هزار و 12 واحدی بر فراز ابر کانال 1.4 میلیونی ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز که این روزها برخلاف هفته گذشته هم‌کوک با نماگر اصلی به ساز در آمده است، با سبقت از شاخص کل رشد 1.49درصدی به ثبت رساند و بدین ترتیب به محدوده 420 هزار و 399 واحد رسید.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه از ورود 220 میلیارد تومانی پول افراد حقیقی به بورس خبر می‌دهد. اتفاقی که بعد از اولین روز آذرماه، بالاخره پس از 13 روز کاری متوالی خروج سرمایه، به وقوع پیوست.

چرخش شاخص کل

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار چند روزی بود که درگیر جریان کاهشی شده بود؛ به ویژه روز شنبه که شاخص کل عقب نشینی قابل ملاحظه‌ای داشت. به همین خاطر امروز با حمایتی که از بازار شد، شاخص کل یک چرخش انجام داد و ما شاهد بازگشت قیمت‌ها بودیم.

وی افزود: در حال حاضر بحث های اساسی همچنان اطراف بازار سرمایه وجود دارد. مواردی نظیر بحث قیمت‌گذاری دستوری، نرخ ارز و ارائه لایحه بودجه سال آتی مطرح است. همه این موارد همراه با یکدیگر موجب قرار گرفتن بازار سرمایه در یک فاز نوسانی شده است.

دارابی تشریح کرد: بازارهای جهانی نیز در روز جاری باز شدند و قیمت کامودیتی‌ها هنوز منفی هستند اما امروز بازار سرمایه بیشتر رویکرد حمایتی داشت. یعنی سهامدارانی که در چند روز کاری گذشته نگاهی به کاهش قیمت‌ها داشتند، امروز اقدام به خرید کردند و سهام با قیمت پایین را از بازار جمع کردند.

بودجه فاکتور تاثیرگذار بورس تهران

دارابی با اشاره به وضعیت بودجه سال آینده گفت: تا زمانی که وضعیت لایحه بودجه شفاف شود، دیدگاه نوسانی بر بازار حاکم خواهد بود. با توجه به شرایط فعلی بعید است بررسی لایحه بودجه تا بهار سال آینده به تعویق بیفتد. احتمالا شاهد ارائه بودجه به صورت سه دوازدهم باشیم که خبر مثبتی برای بورس به شمار می‌آید؛ چرا که بازار از ناحیه لایحه بودجه و فشارهایی که ممکن است به بنگاه‌ها وارد کند، نگران است.

آینده بازار بورس

دارابی در خصوص ادامه‌دار بودن فاز نوسانی یا ادامه رشد پرشتاب آبان‌ماه گفت: در حال حاضر تا شاخص کل یک میلیون 500 هزار واحدی همچنان فضای بازار سرمایه چشم‌انداز نوسانی خواهد داشت. یعنی نماگر اصلی بین کانال 1.2تا 1.4 میلیونی نوسان خواهد کرد. اگر این نماگر موفق به عبور از محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد شود می‌توان گفت یک ترند قوی شکل گرفته است.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما که نفهمیدیم چی گفت این کارشناس

  • ناشناس

    فردا بازار متعادل شروع میشه با باز شدن وبصادر کل بازار منفی میشه تا پولبک برای سه شنبه بزنه

  • ناشناس

    نامسلمانها اجازه بدین مردم نفس بکشن و بگذارید شاخص کل بورس رشد خود را شروع کند و این ضررهای هنگفت قدری جبران شود تا مردم شما را ببخشند.

  • ناشناس

    با توجه به اینکه خیلی از سهام شرکتها در سطح قیمتی پایین هستند خرید حساب شده سهام این شرکتها میتواند درآینده سودآوری خوبی داشته باشند

  • محمدرضا محمدی

    انشالله بورس روبه مثبت وسبزشدن حرکت کند ومسولین چاره اندیشی وفکری به بهبود بورس بکنند

  • ح

    هر وقت رشد بورس خیلی خوبه بوده روز بعدش منفی شده. ان شاله فردا منفی نشه چون خیلی ها در مثبت امروز خرید کردند