کد مطلب: ۴۶۸۶۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ چه می‌شود؟

بورس فردا سه‌شنبه 21 مرداد 99 چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش‌بینی منفی بازار سهام در فردا بیان کرد که روند بازار فردا کاملا بستگی به اخباری دارد که پیش از شروع بازار منتشر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه شاخص روز گذشته با رشد 44 هزار واحدی همراه شد اما در پی معاملات امروز با 13 هزار واحد افت به سراشیبی سقوط کشیده شد.
ریزش بازار امروز درحالی اتفاق افتاد که بازار ابتدای معاملات را با فاز صعودی آغاز کرده بود اما در پی انتشار خبر لغو عرضه دارا دوم بازار تغییر مسیر داد.

در همین حال، محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش‌بینی روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار فردا تحت تاثیر اتفاق‌هایی است که در بازار امروز رخ داد؛ تاییدیه‌ها و تکذیبه‌هایی که در خصوص صندوق دارا دوم منتشر شد. آنچه که مشخص است این که وزارت نفت ، متولی صندوق دارا دوم زیربار تشکیل و عرضه این صندوق به بازار نمی‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اتفاقی مشابه در دوران بیژن زنگنه و اوایل ریاست جمهوری حسن روحانی خاطرنشان کرد: در آن زمان هم موضوع خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی‌ها مطرح و در سال 92 کارهایی که زنگنه و دیگران در وزارت نفت انجام دادند موجب منفی شدن بازار شده بود که البته اقداماتشان مورد تایید وزارت اقتصاد آن زمان نیز بود.

وی ادامه داد: اما اکنون به مداخله مستقیم خود دولت نیاز است، دولت به مردمی که امسال با ورود به بازار سرمایه پول خود را به این بازار تزریق کردند مدیون است اما اکنون اعتمادی به سیستم دولتی و حرف‌هایشان نیست. نیاز است خود دولت، سخنگوی دولت یا رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد یا کسانی که تاکنون مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کردند، خودشان مستقیما مداخله کنند و مدیریت عرضه این صندوق‌ها در بازار را به عهده بگیرند یا دستکم جواب قانع کننده‌ای به سرمایه‌گذاران بدهند.

خبری‌زاد در انتها بازار فردا را منفی پیش‌بینی کرد و افزود: البته بعضی از سهم‌ها که اصلاح خوبی هم داشته‌اند احتمال می‌رود که فردا از صف فروش جمع شوند اما باز هم روند بازار فردا کاملا بستگی به اخباری دارد که پیش از شروع بازار منتشر می‌شود. اگر همین روند تداوم پیدا کند، در معاملات فردا و به خصوص گروه پالایشگاهی‌ها شاهد صف فروش خواهیم بود اما جمع شدن صف فروش در برخی از سهم‌ها و حتی سهم‌های بزرگی که شاهد اصلاح بوده‌اند به انتشار اخبار و بیانیه‌ها بستگی دارد.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس هر شب ساعت ۲۱ را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس هر شب ساعت ۲۱ را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرادو

    خدا را شکر که دیروز در زدگیمان گشایشی ایجاد شد متچکرم اقای روحانی

  • ناشناس

    شکلر. چرا بسته شد کم پولم خورده شد من بخاطر اینکه کمک کرایه خانه ام بشه ی تیکه طلا داشتم فروختم کمک حالم بشه چرا جیب مردم بیچاره بدبخت خالی می‌کنیم این پول خوردن ندارن بس کنید

    • حامد

      هیچ وقت همه سرمایتون رو یکجا نزارید

  • ناشناس

    کلا با این کار اعتماد به بورس از بین رفت . دیگه مردم اعتماد نمیکنن به تجزیه تحلیل کارنشناس ها … این بورس دقیقا داره با سیستم کازینو داری اداره میشه بعلاوه یک سری امار ارقام و درصدهایه الکی که معلوم نیست از کجا میاد و به کجا میره … هدف اول پشتیبانی از شرکتها و صنعت داخلی بود . اما خیلی زود دست مسولین رو شد که این داستانها نیست و غزیه چیزه دیگست .

  • بهنام

    کاش یکی پیدا شه بگه واقع چی کار کنیم الان با این حجم ضرر

  • اشکان

    کاری که میخوان بکنن و ملت نا آگاه نمی دونن ، سلب مالکیته ، سلب مالکیت در اقتصاد نئولیبرالی دنبال میشه ، یکی از راه های سلب مالکیت فروپاشی بورسه، پولتونو از بورس دربیارین و ملک بخرین یا دلار و یورو و طلا

  • SHADI

    آیا امکان مثبت شدن بازار وجود داره؟؟؟؟؟

  • امید

    سلام دوستان توی هر خرید و فروشی رفتار خریدار و فروشنده قیمت رو تعیین می‌کنه اگه فروشنده عجول باشه سود توی جیب خریداره و برعکس اگه میخوای سود کنی رفتار عجولانه نداشته باش

  • امینایی

    همه سهامها افزایش قیمت پیدا میکنند.ولی سهام ایران خودرو روز به روز کاهش قیمت دارد.از ارزش افتاده

  • ناشناس

    یه زمانی بود که داد میزدن می‌گفتند وابستگی به نفت را قطع کنید کسی گوش نکرد مست روزانه فروش ۴ میلیون ۵ میلیون بشکه نفت بودند فکر کردن همیشه اینجوریه حالا دقیقا اون اتفاقی که نباید می افتاد افتاد نفت ما را نمی خرند و هیچ راه دیگه ای هم نداریم � اینو باید از قبل به فکرمی افتادن نه الان چون از قبل به فکر نیفتادن الان دارن چیکار میکنن سهام هاشونو می‌فروشند نفت شون رو می فروشن به هزار تا کار دیگه معلوم نیست….. اوج بی تدبیری و بی عقلی…..

  • ناشناس

    اینطور پیش بره بایستی چیزی از جیبمان به بورس به خاطر منفی شدن های پی در پی بدیم?