کد مطلب: ۴۹۳۵۲۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۳ آذر ۹۹ / بازار فردا منفی است؟

پیش‌بینی بورس فردا 3 آذر 99 / بازار فردا منفی است؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل به دلیل عرضه زیاد، بیش از 2 درصد افت کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا بیشتر شد و در نهایت با افت نیم درصدی به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد اما در ادامه روند معاملات تقاضا تقویت پیدا کرد و صف‌های فروش جمع شد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا نیز به دلیل ادامه عرضه، شاخص منفی باشد اما بسیاری از سهم‌ها فردا روندی مثبت خواهند داشت. مانند روز شنبه که شاخص کل مثبت بود اما سهم‌ها روندی منفی داشتند اما با این تفاوت که احتمالا این بار شاخص کل منفی اما سهم‌ها مثبت باشد.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بورس گفت: به نظر می‌رسد بازار سهام تا دی ماه روند نوسانی داشته باشد و در همین محدوده نوسان کند، بعد از آذرماه روند بازار سهام بهبود پیدا خواهد کرد.

این کارشناس در پایان گفت: نمادهای شستا و خودررو به نوعی لیدر بازار سهام شده‌اند و با روند نزولی و عرضه در این نمادها کلیت بورس نیز منفی می‌شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زندگی خیالی بیش نیست

    سلام روند کلی بورس رو بهتون میگم پیش بینیش راحت میشه براتون. زمانی که نقدینگی وارد بورس میشه هر روز حقوقی بازار رو مثبت نگه میداره و این مثبت تا زمانی که نقدینگی ورود کنه به بورس ادامه داره به محض اینکه این ورود نقدینگی قطع بشه حقوقی بازار رو میریزه و باعث خروج نقدینگی میشه و هدایتش میکنه این نقدینگی رو به سمت بازارهای موازیش یعنی طلا و دلار . علت رشد چند ماه قبل بورس ورود نقدینگی و علت ریزشش قطع شدن این نقدینگی بود یعنی حقوقی همین که فهمید پول جدیدی وارد بورس نمیشه بازار رو ریخت . علت رشد پنج روز قبل بورس هم همین بود یعنی با ریزش در طلا و دلار و کشوندنش به بورس با چند تا مثبت زدن و الان که میبینین روند رشدش کند و قطع شده و ریزش میکنه یعنی ورود نقدینگی قطع شده . با این حساب روند بورس رو خودتون پیش بینی کنین. در مورد حقوقی باید بگم اینا شرکتایین که به دو گروه تقسیم شدن یکی مستقیم زیر نظر دولته مثل پالایشی و بانکیا و گروه دیگه با واسطه کار میکنه و البته هماهنگن برا همین میبینین وقتی بورس میریزه کل سهاماش میریزه اونم با چه هماهنگی و وقتی صعود میکنه هم هنینطور . در ضمن علت مقاومت و مثبت موندن پالایشی و تا حدودی بانکیا همین مستقیم بودن رابطه شونه با دولت یعنی پولی که از این شرکتا گیر میارن مستقیم میره حساب دولت اما فلزیا و بقیه با واسطه ان یعنی دولت حداکثر میتونه یک سوم پولو از اون شرکتا بگیره. با تشکر از تجارت نیوز جهت پخش نظرات

  • ناشناس

    به نظر من بورس عالی می شه و شاخص بورس از قبل بهتر می شه.انشاالله

  • ناشناس

    اینطورکه مشخصه دلالای دلاربدجوری ناراحتن ونظراتشون ازروی اعصاب بهم ریختشونه ولی این روبدونین اقبال دلاردردنیابه پایان رسیده ودرایران این دلالان هستن که باجوسازی و حقه بازی کل بازارروموردهدف قرارمیدن و ازبی اطلاعی مردم عادی سوئ استفاده میکنن و حالا به نظرات این دلالان دقت کنین چقدرمهربانانه و دلسوزانه مردم بازارسرمایه روراهنمایی میکنند .خداوندبه دلتون بده .

  • بدبخت

    بینایی اینکه پیش بینی آب دوغ و یک من صد غازبدید سهاممونو بفروشین ما بیماریم مگه بابا بفروشیم سعدی بفروش میزنم زیر گریه ها????

  • ناشناس

    آفرین دقیقاً برعکس گفتی ،این کار نشناس هست نه کارشناس

  • محمود

    سلام تجارت نیوز
    واقعا کارشناس های شما مخصوصا آقای رییسی یا چیزی نمی دانند یا این که عمدا چنین نظرات بی ربط منتشر می کنید
    مجبورید در مورد بورس نظر بدهید

  • ناشناس

    تحت هیچ شرایطی حقوقی ها به منافع حقیقی ها احترام نمیزارن فقط منافع خودشون براشون مهمه و از هیچ چارچوبی پیروی نمیکنند
    هر روز نوسان گیری هر روز نوسان گیری آخرشم حقیقی بیچاره از استرس و اعصاب سهمشو میفروشهواقعا متاسفم

  • ناشناس

    چرا شاخص باید بیاد بالا اصلا چرا سهم باید رشد کنه مگه گشایشی رخ داده شرکت ها چیکار کردن تولیدشون زیاد شده یا چیکار کردن
    سهم و فقط حقوقی ها میبرن بالا میفروشن کف قیمت جمع میکن اینو هر روز تکرار میکنن درواقع بازار بورس تبدیل به یه بازار سیاه تمام عیار شده بیچاره حقیقی هاشستا کی میخاد بره بشه ۶۲۰۰ پنجاه درصد ضرر کرده باید سالها منتظر موند شاید بیاد دوباره بشه ۶۲۰۰ دیگه به اون پول هیچی نمیدن

  • ناشناس

    ????نشد بورس النگوکلنگ شده میره بالامیادپایین خب که چی خوردینش نوش جانتون انشاالله یه قربانی بدین جاش چون ملت اربس انتظارکشیدن دارن قربانی میشن تف به عدالت وسهامش که ابروی ایران رابه بادداد

  • ݦمم

    دیگه هیچ تحملی نمونده دیگه نمی دونیم چکار کنیم ،،، تا اعتراض نکنیم هیچ چیزی درس نمی شه ،،، خواهش میکنم بیاید همگی جم بشیم بریم جلوی ساختمان بورس اعتراض کنیم ،، اعتراض مثبت ،چون ما پولمون میخوایم الان حدود چهار ماه هست ک پالایش یکم باز نشده ،،چهار ماه هست ک بورس همش سقوط میکنه ،،، الان کی جواب گو هست؟؟؟؟؟؟؟؟