کد مطلب: ۶۱۹۸۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا ۴ بهمن/ وضعیت معاملات بهتر می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا ۴ بهمن/ وضعیت معاملات بهتر می‌شود؟

بازار سرمایه روند نزولی نوسانی دارد، امروز نیز شاخص کل بازار افت ۲۵ هزار واحدی داشت. کارشناسان بورسی به آینده این بازار امید دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بازار سهام همچنان بر مدار نزولی قرار دارد. بورس طی دو هفته اخیر روزهای سراسر منفی را پشت سر گذاشت. حجم و ارزش معاملات افراد حقیقی نیز روند کاهشی را طی می‌کند.

امروز اعلام شد که قرار است در بودجه سال آینده مالیات روی محصولات صادراتی پتروشیمی اعمال شود. فعالان بازار سرمایه نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند.

به گفته این افراد دریافت مالیات از صادرات محصولات پتروشیمی می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات داشته باشد.

به آینده خوش‌بین نیستم!

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: معاملات امروز بازار در حالی پایان یافت که شاخص کل با افتی بیش از ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: در این افت اصولا نمادهای بزرگ بیشتر سهیم بودند، در این وضعیت ارزش معاملات اوراق به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسیده بود، در مقابل ارزش معاملات سهام هم چیزی کمتر از سه هزار میلیارد تومان بود.

وی تاکید می‌کند: در میانه‌های بازار اخباری در رابطه با دریافت مالیات از صادرات برخی کالاهای پتروشیمی به بازار رسید که این موضوع باعث شد مقدار عرضه در بازار قدرت بیشتری پیدا کند.

عبداللهی با اشاره به مشکلات صنعت پتروشیمی توضیح می‌دهد: مشکلاتی همچون فروش با قیمت ارز نیمایی، صادرات و نرخ فروش که به واسطه تحریم‌ها، نرخ خوراک که بیش از میانگین منطقه‌ای و نزدیک به نرخ‌های اروپایی است با سایه‌ای سنگین روی بازار سرمایه موجب سرخ‌پوشی شاخص شده است.

عبداللهی می‌گوید که ذبا توجه به مسائلی که امروز در بازار رخ داد نسبت به معاملات روز آینده یک مقدار خوش بین نیست، چرا که احتمالا فردا معاملات با عرضه زیادی مواجه باشد. اما در دوره بلند مدت می‌توان شاهد شرایط بهتری برای بازار سرمایه بود.

آخرین پیش‌بینی بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناسان خوش بین بایستی باشند در این شرایط بدبینی کارشناسان هم جو بدبینی را دو چندان میکنند لطفا سیگنال منفی ندهید سهامداران سرمایه شان به آتش کشیده شده شما هم از اینور کار را خراب تر میکنید

  • ایمان

    سهام بزرگ همچنان خروج پول حقیقی دارند و علت فروش حقوقی ها با کد حقیقی شان است که زودتر دارن میفروشن و بعد از نقد شدن . حقوقی ها در سهام بزرگ فروشنده خواهند شد .
    پالایشی ها هم از مردم نوسانگیری کردند . و شاخص کل حباب دارد .

  • ناشناس

    انصاف ندارید به ولله..ندارید!!
    ضرر زدن به ملت و خالی کردن جیب هم اندازه ای دارد.
    بس کنید.کلا نابود شدیم..
    دستت را از جیبم در بیار..سوراخ شد

  • ناشناس

    چه جوابی دارید به ملت ضرر کرده در بورس بدهید؟؟؟
    میخواهید بگویید…بازار بالا وپایین دارد؟؟این که همش روبه افول است.
    میخواهید بگویید…مهارت ندارید؟؟؟
    مگر چند درصد بدون مهارت وارد این بازار شده اند؟؟
    میخواهید بگویید از بورس حمایت کردیم و نشد؟؟؟
    چی دارید برای گفتن؟؟
    فقط دروغ تحویل داده اید و با هر اقدام و جلسه ،، بیشتر خسارت زده اید که..
    شرم کنید…..
    اقدامی کنید…
    اصلا……

  • ناشناس

    از هر چیزی که بتونن بهانه ای جور کنند واسه منفی کردن شاخص استفاده می کنند…

  • ناشناس

    فقط میخواست این بلا فقط یه هفته تو بورس آمریکا میفتاد،ول نمیکردن،ولی الان چندین ماه بورس به فنا رفته صداشون در نمیاد،نشررررررر بده

  • بابا واس

    باز اون روحانی قابل پیش‌بینی بود؛ هروقت حرف می‌ زد فردا صبح اول وقت میرفتم صف فروش!
    اینا اصلا قابل پیش‌بینی نیستن

  • احمد

    متاسفانه ما هنوز در تحلیل وقایع گذشته هم موندیم نتیجه چیه آینده نگری رو بهتر بزاریم برای کشورهای آپدیت شده ما سالهاست ورژن قدیمی هستیم? اگر چه به غلط

  • احمد

    جالب بدونین هر روزی کارشناسا میگن کااملا منفی اون روز به نوعی تکونی تو بازار ایجاد میشه و هر روز میگن فردا مثبت میبینیم صف فروش من به شخصه اینو بارها و بارها مشاهده کردم ، انگار بازیگران بورس حتی از نگاه کارشناسان به بورس استفاده میکنن برای اهداف شومشون ،

  • ناشناس

    سلام به امید خدا از فردا شاخص بر خواهد گشت شک نکنید