کد مطلب: ۶۱۹۸۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر مهم برای بورسی‌ها/ دریافت مالیات از صادرات پتروشیمی‌ها

خبر مهم برای بورسی‌ها/ دریافت مالیات از صادرات پتروشیمی‌ها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده که پتروشیمی‌های گازی مشمول مالیات صادرات شدند. به گفته کارشناس‌های بورسی این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات بورسی بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است در بودجه سال آینده مالیات روی محصولات صادراتی پتروشیمی اعمال شود. فعالین بازار سرمایه نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند.

به گفته فعالین بازار سرمایه این مالیات می‌تواند تاثیر منفی روی معاملات بازار سهام داشته باشد.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در خصوص اعمال مالیات روی پتروشیمی‌ها می‌گوید: «اعضای کمیسیون تلفیق تصمیم‌ گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره ۶ لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت، مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند.»

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در واکنش به این موضوع در نامه‌ای به کمیسیون رئیس کمیسیون تلفیق مجلس نوشت: «تصمیم گیری درخصوص وضع عوارض صادراتی بر موادی همچون قیر، متانول، اوره، پلی اتیلن و … را به بررسی جوانب و اثرات آن بر بازار سرمایه موکول کنید.»

اعتراض فعالان بورس

واکنش و اعتراض فعال بورسی در توییتر نسبت به این موضوع شروع شده است. کاربری در این خصوص نوشت: «خبر کوتاه بود و جان سوز :پتروشیمی‌های گازی مشمول مالیات بر صادرات شدند!»

«متانول، اوره و پلی‌اتیلن مشمول مالیات بر صادرات شدند.»

«سوخت پتروشیمی ‌ها را میخوان ۴۰ درصد نرخ خوراک کنند از اون طرف مالیات میزارن رو صادرتشون»

«بعد از اروپا گرون ترین گاز ماله ایران هست،به خاطر تحریم ها محصول صادراتی ارزون تر صادر میشه و دلاری هم که میاره تو مملکت زیر قیمت بازار تو سامانه نیما فروش میره. مالیات برای صادراتم که بهش تعلق میگیره. حالا مجلس بیاد بگه از صنایع داره حمایت میکنه یا داره صیانت میکنه؟»

«سوخت پتروشیمی‌ها را میخوان ۴۰ درصد نرخ خوراک کنند از اون طرف مالیات میزارن رو صادرتشون»

«در سالی که بیشترین "شعار" در حمایت از تولید سر داده شد؛ ۲۹۰نفر هم باهمین شعارها رأی آوردن؛ یک دولت هم با این شعار بر سر کار اومد؛ بر بخش مهمی از صادرات؛ مالیات بستند! دولت و مجلس پس از بورس؛ دست درسود شرکت‌ها بردند. برای پرداخت حقوق‌های نجومی یحتمل! این اقتصاد دشمن خارجی نیاز نداره»

«واکنش سخت و تاثیر گذار آقای عشقی به خبر امروز وضع مالیات بر محصولات پتروشیمی تنها نامه بود»

به نظر می‌رسد تاثیر این مالیات را طی روزهای آینده تاییر منفی روی معاملات بازار داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تاریخ دوباره تکرا میشود به آیندگان بگید چیکار کردن با ملت

  • ناشناس

    دریافت مالیات از صادرات پتروشیمی ها اگر متناسب با صادرات آینده پتروشیمی ها باشد، طوری که بر سوددهی آنها تاثیر منفی نگذارد اشکالی ندارد، در صورت رفع تحریم صادرات پتروشیمی افزایش می یابد پس مالیات متناسب با افزایش صادرات اشکال ندارد.
    برادران سهام دار، مسئولین از بعد کلان مسائل را بررسی می کنند، پرداخت مالیات نه تنها از صنایع بلکه از دیگر مشاغل صرف عمران و آبادی کشور خواهد شد.
    در حال حاضر به نظر می رسد آن چه بیشتر از هر چیزی بورس را ریزشی کرده فروش هیجانی و سهام داری های کوتاه مدت ناشی از ترس همین خبرها است، متاسفانه اخبار منفی بازخورد زیادی پیدا کرده و باعث رفتارهای هیجانی می شود که این رفتارهای هیجانی باعث ضرر و زیان بیشتر فروشندگان و سایر سهام داران می شود (سیکل معیوب).
    الحمد ا…گزارشات ۹ ماهه اکثر شرکت ها به گفته کارشناسان خوب است، پس فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت را کنار گذاشته و سهام داری نمونه کنید تا ان شاء ا… بازار به ثبات رسیده و در پایان سال بر اساس عملکرد خوب شرکت ها به بازدهی معقولی برسد.

  • ناشناس

    اگه یه روز از خواب بیدار شدین و دیدین خبری از سهام ، شاخص ،تکینکال ، حمایت و مقاومت و وعده توخالی نیست و هیچ غم و غصه ای ندارین … بدونید یا ایران نیستین یا توی این دنیا نیستین

    • ناشناس

      فک کردی خارج خوبه؟ بیت کوین را ببین چه وضعی شده کارتن خواب ها را در خارج ببین فقط پولدارها کیف میکنند چه در ایران چه در خارج

  • ناشناس

    خاک بر سرتان

  • ناشناس

    وقتی کشورمتخصص نداشته باشدعاقبت کشورچی می شود

  • ناشناس

    فقط فرار فرار فرار از سهامدار شدن دربورس پول های تان را به کوره پول سوزی نسپارید اعتماد بی اعتماد

  • 3

    سرمایه گذاری دربورس برابر است بانابودی زندگی ام

  • ناشناس

    اعتماد به بورس کی خواهد برگشت

  • ناشناس

    دریافت مالیات زمانی خوبه که صرف عمران کشور بشه نه صرف امور جاری مثل صدا سیما حقوق کارمندان و غیره بشه بورس بعلت همین تصمیمات خلق الساعه شده محل فرار سرمایه بجای این تصمیمات شرکت بورس مجبور به سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی بکنید شرکتهای پتروشیمی در ایران چند نوع خاص بیشتر نیستند مواد پتروشیمی تنوع گرید مختلفی دارند با تولید گرید ها مختلف هم ارز آوری به کشور بیشتر میشه هم اشتغال هم ارزش افزوده بیشتر

  • ناشناس

    مالیات حق دولت است اون اقایی که گفتند مالیات صرف عمران شود اولا در بودجه عمران هم امده و بودجه دارد و ایا هزینه اموزش و یا پرداخت حقوق پرسنل اموزش و یا بهداشت اشکال دارد و جز عمران نیست و پتروشیمی حقوق صدو پنجاه میلیونی می دهد و نباید مالیات بدهند و نباید پول مالیات صرف امنیت شود و اگر امنیت نباشد درامد هست و اگر فرزندان تحصیل نکنند در ناامنی جامعه اثر گذار هست یا نه ؟پس باید مالیات بدهند و ان هم ده درصد سود

    • انتی ناشناس

      بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
      شما گویا درکی از شرایط نداری وچیزی به اسم بازار ازاد برات معنی نداره همین اب باریکه کشور از صدقه سری بخش پتروشیمی و فلزاته که اونم با این بخش نامه ها دارن نابودش میکنن
      اگراین شرایط اعمال بشه بخش پتروشیمی میشه مثل بخش برق
      انشااله که درجریان قطعی های مکرر برق هستید؟ جنابعلی بفرمایید مشکل قطعی برق کجاست ولی قبلش بیا پایین سرمون درد گرفت