خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۳۰۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

پیش‌بینی بورس از نگاه کارشناسان بازار سرمایه

بورس در حالی به استقبال سومین هفته از آذرماه می‌رود که افت در این بازار همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در حالی به استقبال سومین هفته از آذرماه می‌رود که افت در این بازار همچنان ادامه دارد. شاخص کل بورس این هفته نیز ۳٫۸ درصد افت داشت تا روال منفی بازار سهام ادامه‌دار شود. این در حالی است که خبر خوشی از مذاکرات وین در اولین هفته از برگزاری نیز به گوش نرسید. کارشناسان امیدوارند که با آزادسازی قیمت‌ها تحرکاتی در بازار سهام اتفاق بیفتد. اما چنانچه حمایتی که دولت همیشه از آن می‌گوید در این هفته هم نصیب بورس نشود شیب فرسایشی منفی در این بازار ادامه خواهد یافت.

این روند در حالی بر بازار سرمایه سایه افکنده که به عقیده تمام کارشناسان بازار سهام به شدت ارزنده است. پی به ای سهم‌ها پایین بوده و گزارشات شرکت‌ها نیز به طور کلی مطلوب به نظر می‌رسد. همه این‌ها یعنی بورس شایستگی خود را برای رشد اثبات کرده و به حمایت‌های وعده داده شده توسط دولت امیدوار است. حمایت‌هایی که چنانچه شامل حال این بازار فرسوده نشود، گریبان دولت را نیز خواهد گرفت.

درصد بالایی از کارشناسان بازار سهام هفته پیش رو را خنثی و متعادل می‌دانند، رشد تک‌سهم‌ها در کنار امید به رشد گروه خودرو نشان می‌دهد که بازار نیازمند سیگنالی قوی برای تحرکات مثبت است. در حالی که هفته گذشته بورس با امید به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین در کوتاه‌مدت کار خود را آغاز کرده بود، این هفته به آزادسازی قیمت‌ها امید بسته است. حال باید دید آیا خبر خوشی که چند هفته پیش تکذیب شد، مجددا بورس را به روزهای مثبت برمی‌گرداند.

20211112 173948

آخرین پیش‌بینی‌های بورس را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شرکت ها همان شرکت های دیروز هستند که الحمد ا… از نظر سوددهی و افزایش سرمایه رشد خوبی داشته اند اگر سهام داران با هر خبری وارد صف فروش نشوند و دلالی را کنار گذاشته و سهام داری واقعی یک سال به بالا و برای سود خوب ۳ الی ۴ ساله داشته باشند بورس قطعا بر مبنای عملکرد شرکت ها به رشد معقول و منطقی ای با بازدهی ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد رسید.
    برادران سهام دار، سهام واقعا در قیمت های فعلی ارزنده هستند، پس سهام بنیادینی را که در میان مدت سود خوبی می دهند شناسایی کرده و خرید بزنید و سهمی را که خریدید حداقل شش ماه به بالا سهام داری کنید و دلالی و نگاه کوتاه مدت یکی دو هفته ای را کنار بگذارید، ان شاء ا… که پرسود باشید.

    • ناشناس

      اندازه پفک هم ارزش نداره باز به پفک قیمتش سه برابر شد اینقدر با این حرفا مردمو گول نزنید و حق ناس نکنید اگر ارزنده ست چرا دولت به قیمت پنج برابر انداخت به مردم و فرار کرد
      اگر ارزنده ست برو بخر مثل پشکل ریخته زمین

    • ناشناس

      حداقل یک سال و ۹ ماهه سهامای آشغال رو نگه داشتم چرا یه قرون نرفت روش و بیشتر ضرر دادم پولم شده یک پنجم
      این حرفا رو نزن فریبکار

  • با خبر

    هرکی بیاد تو بورس ،مشکل عقلی داره

  • التماس تفکر

    اگه من کارشناسم هفته بعد هم ریزشیه

  • Mbm

    مردم میگن نر شما کارشناسان میگین بدوش. اگه گاو نر شیر بده بورس ایرانم به سهامداران سود میده.

  • مال باخته بورس

    به هیچ یک از حرفهای دولت اعتمادی نیست عنوان شده بودبرگزاری مذاکرات اثری بربورس ندارد.بورس محکوم به رشد است. چندین بارعنوان شدنقدینگی به بازار تزریق میشود.چندین بارمجلس و دولت اعلام حمایت ازبورس کردند.آقای رییس جمهور رفتن به منزل مردم گره ای ازکاربازنمیکند.۷۰میلیون ازمردم درفقر هستند.شمااگر۵۰سال هم رییس جمهورباشیدبازنمیتوانیدبه خانه همه فقرا سربزنید.نشست های فوق العاده رابرای گره گشایی ازکارمردم درنظربگیرید.بامهمانی رفتن خانه مردم فقط داغ دلشان راتازه میکند. چرا هنوز پارکینگ هاهمچنان انباشت خودرو دارد شماحریف اطرافیان خودتان نمیشویدچرا مردم رابازی میدهید

  • ناشناس

    خودرویی ها خبر افزایش قیمت را پیش خور کردند.اگر از لحاظ فاندامنتال بررسی کنید باید گزارش بدهند که سود ده شدند و زیانشان از بین رفته تا آماده خرید و بررسی تکنیکالی جهت نقطه ورود شوند.الان گروه های بسیار ارزشمند با گزارش های بنیادی خوبی داریم که وضع داغونی دارند.

  • سهامدار

    دولت اشتباه کرد گفت به بورس کمک می کند
    بورس مشکل اساسی داره 90 درصد عرضه های اولیه سال گذشته توی ضرر عجیب و غریب هستن . این توی کل دنیا بی سابقه است بعد از گذشت یکسال و نیم از ریزش هنوز وضع بورس خرابه .
    پلیس اقتصادی توی کشور فعاله . باید قوه قضائیه با کمک نیروی انتظامی یک پلیس بورسی هم ایجاد کنه . برای حمایت از سهامدار خرد .
    اکثر کارشناسان سرمایه از پارسال درست نمی تونن پیش بینی کنن . این بر میگرده به بازار سرمایه که مشکل داره .

  • ناشناس

    سجام از سال ٩۶وجود داشته اما شرکتها بازم از طریق بانک سود سهام رو میدن اونم تو این اوضاع کرونایی…سه ساله که نرفتم بانک و سودی هم نگرفتم …الانم که رفتم بانک میگه دست ما نیست و امور سهام هم میگه دست ما نیست…تکلیف من چیه الان??پولای مردم کجاست ??چرا طلب سالیان سال مردم رو به سجامشون نمیریزن??چرا این همه فیلم بازی میکنن تا پول مردم رو بالا بکشن

  • ناشناس

    واقعا عجب دولتی داریم که سر مردم خودش کلاه میزاره شرکتهای ورشکسته و بنجل و کاغذی رو به چند برابر قیمت به مردم بیچاره فروخت و وقتی همه پول مردم رو جمع کرد کشید کنار و مردم رو مقصر جلوه میده که چرا وارد بازار سرمایه شدین خب بی انصاف اگه اینهمه تبلیغ شبانه روزی و توصیه شما نبود مگه مردم بیکار بودن بیان سرمایشونو رو دود کنن

  • ناشناس

    امروز پولتون رو از بورس بردارین از فردا بهتره.
    عاقبت نداشتن حد ضرر