کد مطلب: ۵۵۵۳۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس یک تیر / روند صندوق‌های دولتی تغییر می‌کند؟

پیش‌بینی بورس یک تیر / روند صندوق‌های دولتی تغییر می‌کند؟

کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بورس گفت: در حال حاضر بازار در فاز نوسانی رفته و ترس در آن غالب شده است و باید فروشنده‌ها سهم‌های خود را بفروشند که بازار بتواند روند بگیرد اما روند بازار فارغ از دو تا سه روز آینده به نظر می‌رسد تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه بعد از انتخابات و ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور جدید، در دو روز گذشته مثبت پیش رفت اما فقط رنگ شاخص کل سبز بود و دیگر شاخص‌های بازار مثل حجم معاملات و ارزش معاملات رضایت‌بخش نبودند. امروز نمادهای بانکی و برخی از تک سهم‌های پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت را در بازار داشتند.

محمد باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه درباره موثر نبودن روند مثبت نمادهای پالایشی و بانکی بر صندوق پالایشی یکم و دارایکم گفت: در حال حاضر ترس اصلاح و ریزش دوباره در بازار وجود دارد اما اگر در یک دوره‌ای نمادهای خودرویی و بانکی معاملات خوبی را داشته باشند و این اطمینان را بدهند که احتمال ریزش در آن‌ها کم است روند صندوق‌های دولتی هم مثبت خواهد شد. وی افزود: به دلیل آنکه اعتماد دیرتر به به صندوق‌های دولتی برمی‌گردد باید منتظر روند مثبت آنها به شرط معاملات قانع کننده نمادهای بانکی و پالایشی باشیم.

خادمی در بخش دیگری از این مصاحبه به تاثیر مهم نرخ سود بین بانکی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عامل اصلی ریزش بازار تغییرات نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته بوده است که که ابتدا تا ۸ درصد آن را پایین آوردند و دوباره تا ۲۴ درصد بالا بردند و همین موضوع در روند منفی بازار موثر واقع شد.وی افزود: نرخ سود بین بانکی به دلیل آنکه p/e بازار را مشخص می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا یک تیر ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر بازار در فاز نوسانی رفته و ترس در آن غالب شده است و باید فروشنده‌ها سهم‌های خود را بفروشند که بازار بتواند روند بگیرد. خادمی می‌گوید: روند بازار فارغ از دو تا سه روز آینده به نظر می‌رسد تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام
    آقا چرا گوش نمیکنید…..تو صف فروش نروید…تو صف فروش نروید….تو صف فروش نروید… وای زبانمان مو در آورد …نمادهایی مثل گدنا … کتوکا….خپویش… کگاز…اینا حالا موقع خریدشونه…نه فروش ….

  • امیر علی

    چی داره میگه؟!!! از کدوم بازار صحبت می کنه!!!؟ یعنی چی فروشنده ها بفروشن!!!!؟ مگه تو بازار سهام فروشنده کمه!!!؟ خیلی از سهام ماهها از قفل فروش باز نشده این آقا میگه باید بفروشند تا بازار رشد کنه!!؟
    عجب!!!!!؟

  • ناشناس

    زقیام چند ماه که قفل فروش باکار کثیف حقوقی وهر چند روز هم مشمعول رفع گره معاملاتی میشه و۱۰ منفی میخوره به داد ماها برسید که تمام سرمایه کارگری ما ازبین رفت حدیثی از امام حسین که می فرماید بترسید از انسانهای که غیر از خدا کسی را ندارند

  • شوکا

    دلیل ریزش سهام به خاطر کارشناسی غلط شماها ست، یعنی چی که میگی سهامدار بفروشه بازار به تعادل برسه؟ دقیقا برعکس باید باشه، ضمنا پولهای احتکاری 200 متقلب بورسی چی شد، چرا به برای خرید سهام استفاده نشدند،؟

  • ناشناس

    لعنت به پدر مادرشون که مارو بدبخت کردن

  • محمد

    این تحلیل ها را ازکجا می آورندخدامیداند

  • ناشناس

    پالایش یکم کی درست میشه؟ اینهمه وعده و وعید!! تا کی صبر کنیم؟

  • ناشناس

    سهامداران عزیز لطفا سهاماتونو نفروشید الان کف قیمته فقط بخرید ولی نفروشید بورس باید رشد کنه مفت مفت ندید سهاماتونو چهار تا حقوقی میاد میخره ضرر با شماست و سود برا حقوقی حواستونو جمع کنید دوستان سهامدار

  • حمزه غفاری آذر

    سلام. بنده حرفهای کارشناس محترم را ضد و نقیض دیدم. اما باتوجه به اینکه نزدیک به یکسال یا ده ماه است که بازار سرمایه با ریزش و کاهش و اصلاح همراه بوده و برخی نمادها ازنظر قیمتی به حد استاندارد اصلاح شده اند و برخی هم خیلی کاهش قیمت پیدا کرده اند و برخی نمادها هنوز هم جا برای اصلاح قیمت دارند .اما کلا بعید است که بازار با ریزش و افت شدید قیمتها روبرو شود مگر اینکه یک ریسک سیاسی خاصی در کشور رخ دهد که باز به ریزش نمی رسد بلکه برخی نماد با کاهش قیمت روبرو می شوند.بس دوستان با هیجان خرید نکنند و با استرس و ترس از آینده سهام خود را آب نکنند و سرمایه خود را حیف و میل نکنند. با آرامش به فعالیت خود ادامه دهند.

  • ناشناس

    دوستان نفروشید. تا چشم به هم بزنید دلار بالا رفته، تورم بیشتر شده، صفرها برداشته شده و قیمت سهام گرونتر شده.