کد مطلب: ۵۶۷۹۸۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

پیش‌بینی بورس ۱۱ تیر / تعادل در بورس حفظ می‌شود؟

پیش‌بینی بورس ۱۱ تیر / تعادل در بورس حفظ می‌شود؟

بازار سرمایه امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری با روندی مثبت و صعودی به کار خود پایان داد. نظر کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه امروز با روند متعادی پیش رفت. نمادهای شاخص ساز بازار روند متعادلی را طی کردند. اما همچنان نیمی از بازار و نمادهایی که تا پیش از بحران بازار سهام جذابیت داشتند حالا منفی و در محدوده صفر تابلو معامله می‌شوند.

به عقیده کارشناسان بازار سرمایه روند بازار به طور کلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند صعودی را داشته است اما این روند به صورتی بوده است که فقط بازار را به تعادل رسانده است و در سوددهی سهامداران تغییری ایجاد نکرده است.

بازار سهام در این روزها با ابهامات زیادی رو به رو شده است. از طرفی هنوز دولت جدید بر سر کار نیامده و تفکرات و استراتژی‌های سیاسی دولت مشخص نشده است. از طرفی دیگر هم کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری ترسی مضاعف را به بازار تزریق کرده است که مبادا دوباره با وضعیت سال ۹۹ مواجه شویم.

اگر از دلایل سیاسی و ابهامات در بازار گذر کنیم در حال حاضر مهم‌ترین عاملی که ورود نقدینگی به بازار را با سختی رو به رو کرده است، اعتماد سهامداران حقیقی به بازار است. سهامدارانی که سال گذشته بیش از نیمی از سرمایه‌های خود را از دست دادند و حالا با ترس بیشتری به بازار ورود می‌کنند.

اما علی ضیاچی کارشناس بازار سرمایه در گفتگویی با تجارت‌نیوز درباره روند کلی بازار گفت: شاخص کل بورس تنها با چند نماد شاخص‌ساز قابلیت مثبت ماندن را دارد و بقیه گروه‌های با جذابیت بالا برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر یا منفی هستند یا در محدوده صفر تابلو معامله می‌شوند.

او معتقد است در یک ماه گذشته روند بازار فقط تعادل‌بخش به سهم‌هایی بوده است که قفل و در صف فروش بودند اما اگر بخواهیم بگوییم که سود خوبی را سهامداران کسب کرده‌اند اشتباه است.

او می‌گوید: اگر به بازار در حال حاضر با یک نگاه میان مدت توجه داشته باشیم می‌توانیم سود نسبتا خوبی را کسب کنیم. باید توجه کنیم که وضعیت فعلی بازار تفاوت آنچنانی با قبل نداشته و فقط تا حدودی با تعادل رو به رو شده است.

ضیاچی در بخش دیگری تاکید کرد: انتظار بازار از دولت جدید حذف قیمت‌گذاری دستوری به نفع دلالان است. همچنین دولت باید با احترام به مکانیزم اصلی بازار یعنی عرضه و تقاضا به روند متعادل بازار کمک کند.

وی افزود: امسال به دلیل کسری بودجه، دولت مجبور است به صورت گسترده‌ای به فروش اوراق بپردازد و با چاپ پول و تزریق نقدینگی به بازار پولی کسری بودجه خود را پوشش دهد.

ضیاچی در پایان درباره پیش‌بینی بازار سرمایه گفت: نمی‌توانیم بگوییم بازار امروز با فردا چه تفاوتی دارد و یا کدام گروه‌ها ظرفیت بهتری را برای سرمایه‌گذاری دارند در حال حاضر نقدینگی بین گروه‌های مختلف در چرخش است. بنابراین تنها با دیدی میان مدت به بازار می‌توانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم. اما برآینده کلی از بازار نشان می‌دهد یک روند آرام و مبتنی بر تحلیل را داشته باشیم.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‎‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به هر کی فکر میکنه شاخص اشتباهه البته شاخص واقعی یعنی هموزن چون شاخص کل از اصل جعلیه باید گفت همه نمادهای بازار رو بخر مثل اینکه شاخص خریدی چون شاخص میانگین بازاره
    برای همین توصیه میشه چه واقعی چه جعلی بخصوص به شاخص کل اونم هر روز و ساعت توجه نکنید همینطور که هیچکی نمیتونه همه نمادهای بازار را بخره پس شاخص براش بی فایدست
    حالا برای اونا وقتی میگید چرا شاخص بالا رفت ولی من ضرر کردم یه مثال میزنم
    مثل اینکه یه شاگرد تنبلی صفر بیاره از درسی ولی معدل کل کلاس مثلا ۱۶ یا حتی ۱۰ باشه بعد بگه چرا معدل کلاس اینه ولی من رفوزه شدم پس این دانش آموز باید بره ببینه تو کدوم درس ضعیفه و حواسش فقط به نمرات خودش باشه معدل کلاس و بقیه مهم نیست سهامدار هم بجای شاخص باید به تک تک سبد خودش نگاه کنه و حواسش به سود ضرر اون باشه و با معاملات درست جلوی ضرر خودش رو بگیره یا سود کنه

  • ناشناس

    اون بزرگوار ناقلایی که دامنه نوسان را سالیان دور پیش درست کرده عجب عقلی برای دلالهایی مثل خودش بخرج داده الانم بیرون نشسته حالش رو میبره هر وقت خواستند بازار را قفل صف میکنند هیجان خرید یا فروش ایجاد میکنند سهامدار عادی پولش یا سهامش گیرمیفته تو صف و نمیتونه خرید و فروش کنه و فقط باید نظاره گر آب شدن ارزش سهامش باشه تو صف فروش و یا نتونه بخره تو صف خرید نوسانگیر و پول قشنگها هم سرخطی میزنند و تو بازار یکه تازی میکنن کارمزد کارگزار و مالیات هم که مثل همیشه جای خود داره

    • ناشناس

      برای همینه نمی زارن دامنه نوسان حذف شه و لی تو دولت جدید اولین کارش حذف دامنه است فکر نکنن با دسته کورا طرفتن میفهمن اون وقت بیسواد کیه ؟؟؟

  • ناشناس

    تحلیل و نظر کاملا منطقی و حرفه ای من هم موافق نظریات این کارشناس هستم .
    و طبق پارامترهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال طی چند هفته اخیر امسال ، روند صعودی آرام شروع شده و بازار متعادلی داریم ….

  • معین

    سلام چرا 11 تیر نوشته شده مرداد ماهیم دوستان عزیز اصللح بفرمایید با تشکر

    • ناشناس

      به تجارت نیوز حق بدهید دفعه اولش نیست این چند روزه تاریخ را اشتباه می کند بورس افزایشی هستش خیلی غمزده شده باهاش همدردی کنید چندتا کامنت ضدبورسی درجه اول بنویسید خوشحال شود

  • معین

    ماه رو اشتباه قید کردین

  • ناشناس

    فردا نوبت حرکت مثبت بانکی هاست چون یک هفته است که اصلاح داشتن وفردا رشد شون آغاز میشه مثل وگردش وتجارت وصادرات وملت که یک ماهه داره اصلاح میخوره معلوم نیست این اصلاح چند ماه طول بکشه

  • ناشناس

    فروش اوراق توسط دولت درسته که منجر به افزایش نقدینگی
    وترمیم زخمهای به جامانده بورس میشه ولی خروج ناگهانی اون برای تامین مالی دولت ضربه ای سنگین همانند خروج 500 هزار میلیارد بر پیکر بورس خواهد زد وباری دیگر سهامدارهارو از بورس وسهامداری متنفر خواهد ساخت

  • ناشناس

    رانتی ترین وکثیفترین حقوقی ها ،بانک هابه خصوص صادرات وتجارت وخودرویی ها به خصوص خودرو وسایپا

  • ناشناس

    بلاخره یک کارشناس عالی دعوت کردن به این صفحه .. عالی عالی عالی

  • ناشناس

    کارشناس خوبیه ۱۱ تیرماه رو درست پیش بینی کرده!!! ولی من درستتر میگم شاخص یازده تیرماه صفردرصد تغییر کرده چون جمعه بوده بورس تعطیل بوده