کد مطلب: ۶۰۳۰۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازار سهام فردا مثبت می‌شود؟ / بورس در انتظار نوید خودرویی‌ها

بازار سهام فردا مثبت می‌شود؟ / بورس در انتظار نوید خودرویی‌ها

بازار سهام هفته گذشته را با افت بیش از سه درصدی شاخص کل به پایان رساند. فردا بورس برای مثبت شدن منتظر خبری خوش از آزادسازی قیمت خودرو است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته گذشته را با افت ۳٫۸ درصدی شاخص کل به پایان رساند. رئیس سازمان بورس دیروز در حالی نوید خبرهای خوش برای بازار سهام را داد که ابهامات در بورس همچنان پابرجاست. از طرف دیگر خبرهای خوبی از برجام نیز نمی‌رسد. با این وضعیت بورس برای مثبت شدن نیاز به یک محرک قوی دارد. محرکی مثل تغییر فرمول محاسبه قیمت‌گذاری کالاهای مختلف از جمله خودرو.

محمد خبری‌زاد در این خصوص گفت: دیروز در بخشی از مصاحبه آقای عشقی مواردی مطرح شد که همه ما نیز به خوبی می‌دانیم. ارزندگی بازار، پی به ای پایین سهم‌ها، حباب حداقلی قیمت‌ها و … موارد روشنی است. البته آقای عشقی به معضلات بازار نیز اشاره کرد. برای مثال یک سری معضلات از جمله قیمت‌گذاری دستوری وجود دارد که طبق گفته رئیس سازمان بورس قرار است تغییر کند. این خبر را قبلا نیز شنیده بودیم و اگر تا فردا نشانه‌هایی در این خصوص بیاید، صنعت خودرو به عنوان لیدر عمل کرده و شاهد بازگشت بازار از جو منفی خواهیم بود.

فعلا امیدی به توافق نیست

وی ادامه داد: از طرفی خبرهای خوبی از برجام نمی‌آید و روند قیمت دلار هم به خوبی نشان می‌دهد که فعلا امیدی به توافق نیست. بنابراین برای بازگشت بازار نیازمند اقدام جدی دولت هستیم. مثلا تغییر نرخ تسعیر ارز بانک‌ها اگر انجام شود می‌تواند بازار را تکان دهد. بحث مربوط به پالایشگاه‌ها نیز در حال حاضر می‌تواند بازار را بهبود ببخشد. آقای عشقی گفته مکاتباتی داشتیم تا صورت‌حساب آن‌ها شفاف و به موقع منتشر شود. ولی خب همه این موارد فعلا در حد حرف است و هیچ کدام انجام نشده است.

این کارشناس ادامه داد: همچنین از بودجه ۱۴۰۱ و اثرات آن بر بازار سهام نیز خبرهای خوبی نمی‌آید که وعده داده شده تا حد ممکن از تاثیرات منفی بودجه بر بورس جلوگیری شود.

خبری‌زاد تصریح کرد: چنانچه تا فردا خبر خوبی در حوزه آزادسازی قیمت خودرو بیاید، بازار شنبه را مثبت خواهد بود. در غیر این صورت روند فرسایشی رو به منفی ادامه می‌یابد. پول پارک شده در بازار زیاد است اما سرمایه‌گذار منتظر است تا شرایط حصول اطمینان به وجود بیاید. مشکل بازار سهام در این روزها عرضه زیاد نیست بلکه کمبود تقاضاست.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یوسف

    اگر مذاکرات بی نتیجه باشد احتمالاً ارز صعودی می شود و متاسفانه اوراق قرضه دست از سر بورس بر نخواهد داشت گره بورس با خبر مثبت مذاکرات حل میشود خودرویی هم شاید در حد ی نسیم بر روند منفی یک دو روز بازار مثبت شود

  • ناشناس

    آقای عشقی میفرمایند همه مکاتبات در حد حرف بوده . از طرفی هم داره سهامدارها را به عرضه اولیه جذاب دعوت میکنه .شما از دو سال پیش تا الان یک عرضه اولیه نام ببرید که یک درصد سود داده .همشون حداقل ۵۰ درصد زیر قیمت عرضه است.خدا وکیلی یکبار هم که شده غید چندر قاز بزنید ویک (نه)به عرضه بگید.شاید به خودشون اومدن . درصورت شرکت درعرضه یعنی قبول همه بدبختیها

  • ناشناس

    بجهرم به قیمت عرصه اولیه سال۱۳۹۸معامله میشه

  • ناشناس

    مطمعن باشیید توافق درعین ناباوری انجام خواهد شدبازار فردا هم منفی خواهد بود گروههای بانکی ممکن است رشد داشته باشند

  • ناشناس

    بازاری که بخواد با خودروی ورشکسته رشد کنه همون بهتر که رشد نکنه

  • ناشناس

    چرا خبر منفی از برجام میدید وقتی خبری نیست؟

  • ناشناس

    وئیس ناولیر. هشداری به کاربران داد که رمز ارزها می تواند سقوطی غیر قابل جبران 80درصدی داشته باشد. این خبر میتونه پول‌های بزرگ رو به سمت بورس برگردونه.

  • مهدی۳۴

    خداوندا واقعا کجایی که سهامداران دادمیزنن کسی نمی‌شنود طلای زن وبچه واساس خونه وماشین فروختیم گوش بفرمان آقامون واردبورس شدیم تاشایدسودی کرده وخانه ای بخریم تورابعظمتت قسم گردن اوناییکه پول مابیچاره هارابالاکشیدن بزن

  • مهدی

    فقط وخارزم و. خفنر. بخرید

  • Ali

    واردات رو آزاد کنید و بعد قیمت گذاری دستوری نباشه . نمیشه که مثلاً مجبور باشیم به زور خودروی داخلی بخریم و وارد نشه ولی قیمت گذاری دستوری نباشه که . خیلی زرنگید. تو اقتصاد تحریمی ما باید دستوری باشه مگر اینکه واردات آزاد بشه