خبر فوری:

کد مطلب: ۴۶۰۹۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس فردا، سه‌شنبه چه می‌شود؟

بورس فردا، سه‌شنبه چه می‌شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر زمان که بازار در یک روز خاص و به صورت مطلق، رشد خوبی نسبت به روزهای گذشته داشته باشد، فردای معاملاتی آن روز بازار مقداری پر عرضه‌تر و قدرت رشد آن کمتر خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل امروز با رشد ۸۵ هزار واحدی خود همه را شگفت زده کرد. درحالی که اغلب کارشناسان و تحلیلگران صعود متعادلی را برای بازار سرمایه در این هفته پیش‌بینی کرده بودند، شاخص کل بازار سرمایه طی معاملات امروز موفق شد مرز روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی را پشت سر بگذارد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد ۸۵ هزار واحدی شاخص کل طی معاملات امروز، گفت: هر زمان که بازار در یک روز خاص و به صورت مطلق، رشد خوبی نسبت به روزهای گذشته داشته باشد، فردای معاملاتی آن روز بازار مقداری پر عرضه‌تر و قدرت رشد آن کمتر خواهد بود.

وی ضمن اشاره به معاملات و حجم صف‌های خرید امروز، درصد رشد را طی معاملات فردا کمتر دانست و افزود: با توجه به پست‌ اینستاگرامی و بحث‌های رئیس کل بانک مرکزی امکان دارد که به صورت موقتی، قیمت‌ها در بازار ارز مقداری تعدیل شود. ضمن اینکه بازارِ این روزها کاملا به نرخ ارز وابسته شده است، این قضیه می‌تواند بازار را به تعادل نسبی برساند اما در هرحال روند بازار همچنان مثبت است.

وی درحالی که بازار فردا را مثبت پیش‌بینی کرد، افزود: طی معاملات فردا از شدت رشد بازار اندکی کاسته می‌شود اما گروه‌های پتروپالایشی، فلزات اساسی، خودرو، بانک، چند رشته‌ای صنعتی و سرمایه گذاری؛ یعنی عمدتا سهام‌ با محوریت دولتی، تجدید ارزیابی، صندوق‌های ETF همچنان محور بازار بوده و سهم‌های کوچک‌تر تابعی از حرکت سهام‌ شاخص‌ساز و سهام‌ مذکور خواهند بود.

وی تفاوت بازار فردا نسبت به دیگر روزها را در بازگشایی نماد شستا دانست و گفت: این نماد با ۵ درصد مثبت فردا باز شده و احتمالا در صف خرید خواهد بود، نماد پترول نیز اگر در کنار شستا باز شود بیشتر نقدینگی به سمت این دو نماد و ایران خودرو و سایپا سرازیر شده و در بین این گروه‌ها متمرکز می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه باید به قیمت دلار توجه کرد، ادامه داد: تا زمانی که قیمت دلار برای کوتاه مدت بالای ۲۱ هزار تومان تثبیت شده است، نگرانی خاصی برای بازار وجود نخواهد داشت. اگر دلار به سمت ۱۹ و ۲۰ هزار تومان بازگردد، احتمالا بازار شاهد اصلاح موقت و فشار هیجانی منفی خواهد بود که اتفاقا برای بازار مفید خواهد بود، چرا که در وضعیت فعلی هر اصلاحی می‌تواند جان تازه‌ای به بازار بدهد و پول‌ها دست به دست شود، نظیر اتفاقی که در محدوده یک میلیون و یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد افتاد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: در حال حاضر محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تا دو میلیون واحد محدوده حساسی است، در این محدوده فشار عرضه‌ها، تقابل بین عرضه و تقاضا و حجم معاملات بیشتر می‌شود. این محدوده از دید کوتاه‌مدت برای معامله‌گران نوسان‌گیر و کوتاه‌مدتی که بخواهند تازه پول خود را وارد بازار کنند، پر ریسک‌تر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میثم

    با این حجم از ورود نقدینگی که به سمت بورس هر روز سرازیر میشه اصلا نگرانی نداره. صددرصد سبزه

  • حسین

    هر چی در بیاریم خرج میشه چه کردی آقای روحانی با مملکت با بورس؟

  • ناشناس

    این شدت رشد شاخص آیا شک برانگیز نیست به نظر من تورم ونزئلایی در راه هست آیا واقعا این رشد طبیعی هست کشوری سراغ دارید مثل ایران باشد

    • ناشناس

      اصلا می دانید تورم ونزولایی یعنی چه؟! که همش میگویید؟ ونزویلا بدبخت اگر بورس و همین اقتصاد ناقص و پالایشگاه داشت از ایران بنزین نمیگرفت! همین بالا رفتن شاخص و بورس از ونزولایی شدن به قول شما جلوگیری کرده

  • ناشناس

    تورم ناشی از دلار و سکه داره به همه چیز سرایت میکنه ، و مردم طبق تجربه قبلی و عملی که بدست آوردند تنها راه جبران این عقب ماندگی را در بورس میبینند. این است رمز سبز و سبز و سبز بودن بازار بورس ایران

  • ایرانی

    دوستان گول حرفهای این دلالهای با مدرک دانشگاهی را نخورید اینها همانهایی بودند که تا یکماه پیش می گفتند شاخص به یک میلیون نمی ر سد و در آینده ای نزدیک می ترکد و سرمایه همه هدر می رود.آخه کار و کاسبیشون توی بازارهای دیگه خوابیده می خواهند مردم بتسند و پولهاشون رو از بورس بیارند بیرون و ببرند توی مسکن و سکه و دلار تا این دلا لها نونشون بره توی روغن

  • ناشناس

    کارگزاری آگاه را محاکمه کنید چرا که در این روزهای سبز بازار کلی خسارت به سهامداران زده

  • ناشناس

    شاخص کل فردا سبز سبز میشه

  • ناشناس

    چرا روز یک شننبه برای سهام یک میلیونی 4.670 ریختند در حلی که ارزش آنروزز 28 میلیون بوده

  • Maryam

    مرسی از وبسایت خوبتون
    @maryambidgoli.p

  • ناشناس

    سلام .
    اگه میخواین بورس افت کنه من باید سهام بخرم
    هم میخرم میشه-۵/۰۰-
    مفروشم میشه ۶۸%+
    ایا بخرم یا کلا بدم تاکسی اینترنتی