خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۴۵۴۵

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

پیش‎‌بینی بورس ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / بازار فردا بعد از نتیجه انتخابات چه رفتاری خواهد داشت؟

پیش‎‌بینی بورس ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / بازار فردا بعد از نتیجه انتخابات چه رفتاری خواهد داشت؟

کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده‌اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه‌های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه نسبت به روزهای گذشته که روند منفی و نزولی را داشت امروز تحت تاثیر به پایان رسیدن انتخابات با رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن مواجه شد. کارشناسان بازار سرمایه تحرکات اصلی بورس را به بعد از به سر کار آمدن کاندید منتخب موکول کرده‌اند و بر این نظر هستند که تا زمانی که برنامه‌های اقتصادی دولت جدید مشخص نشود شاهد اثرگذاری و تغییرات قابل توجهی در هیچ کدام از بازارها نخواهیم بود.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گقتگو با تجارت‌نیوز گفت: سهامداران زیان دیده در حال حاضر باید منتظر نتیجه انتخابات بمانند و بعد از آن تصمیم‌گیری کنند زیرا بازار در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است امروز و فردا توقع رشد و نزول خاصی را از بازار نباید داشته باشیم.

نام‌آور توضیح داد: در این هفته اولین خبرهای مربوط به برنامه‌های دولت جدید نسبت به بازار سرمایه مشخص می‌شود البته که بارها گفته شده است که دولت نباید به بورس کاری داشته باشد و باید تمرکز برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در جهت توسعه و کمک به صنعت بگذارد

این کارشناس بازار می‌گوید: بازار در حال حاضر پیش‌بینی‌پذیر نیست اما با توجه به برنامه‎‌هایی که ابراهیم رئیسی، بورس جزو اولین سیاست‌هایی است که برای به سامان رساندن آن وعده‌هایی داده شده است البته که با سرکار آمدن رئیسی بازار تا حد زیادی به روند تعادل برمی‌گردد.

نام‌آور گفت: امروز و فردا آمار نرخ مشارکت در روند بازار سرمایه تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به آمار رسمی بازخوردهای خوبی را در بازار می‌بینیم.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتمالا بورس فردا هم مثبت باشد البته به رفتار سهام داران هم بستگی دارد اگر فشار فروش را بالا نبرند و دید خود را طولانی مدت کنند (دید سهام داری واقعی حداقل باید یک سال به بالا داشته باشند) قطعا سود خواهند کرد.
    برادران سهام دار، مگر شاخص در فروردین ۹۹، ۵۰۰ هزار واحد نبود در حال حاضر شاخص ۱۲۰۰۰۰۰ واحد است یعنی رشدی بیش از ۲۰۰ درصدی و آنها که با دید دو و سه ساله وارد بورس شده بودند سود خوبی کردند برای همین است که می گویند سهام داری دید طولانی مدت می خواهد.
    هر چند که در مردادماه ۹۹ به دلیل ورود حجم بالای نقدینگی شاخص رشد نامعقولی داشت و تا ۲۱۰۰۰۰۰ واحد هم بالا رفت که با خروج قدیمی هایی بازار که در سود خوبی بودند شاخص وارد کانال نزولی شد و عده ای متضرر شدند. البته آن جا هم خودمان تا حدودی مقصر بودیم، طمع کردیم و به حرف کارشناسان گوش ندادیم، چقدر کارشناسان می گفتند با علم وارد بورس شوید و تنها سرمایه های راکد خود را وارد بازار کنید پس کمی هم بگوییم* از ماست که بر ماست* و درس بگیریم که از این به بعد به توصیه کارشناسان گوش بدهیم.
    بورس در تمام دنیا فراز و نشیب دارد و همیشه مثبت نیست مخصوصا در شرایط فعلی که بیماری کرونا هم بر بازارهای اقتصادی تمام دنیا اثر منفی گذاشته پس توقعات خود را منطقی کنید و از مسئولین توقعات به جایی داشته باشید در شرایط فعلی اگر بورس تا پایان سال رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد خیلی خوب کار کرده است.

  • ناشناس

    خدا روشکرازدست دژپسند وهمتی راحت میشیم

  • .کارشناس تجربی

    خبرهای خوب در راه هست…ورق برگشته…فروشنده نباشید تا به سود برسید…بورس تا سه ماه دیگه ۱۷۵۰ خواهد دید…صبور .و در گیر نوسانگیران نشوید…در سهمتان ثابت قدم باشید…شرکتهای کوچیک یا شاخص هم وزن پیشروتره…در زمان بسیار زود به سود خواهید رسید تا شاخص سازها..بین رفتن و ماندن در این مقطع فرق بسیار هست.

  • کارمند ناسا

    طبق نظر دانشمندان ناسا شاخص کل بورس ایران تا سال ۱۴۰۱ به ۱۰ میلیون واحد میرسد. سهم غزرشک ۷۰۰ درصد بازدهی خواهد داشت. فقط منتظر باشید و ببینید.

  • روحانی

    آقای تجارت نیوز خواهشمندم از چین کارشناس بیارین

  • ناشناس

    من که موندم، نمادهای پالایشی دیروز مثبت بودند صندوق پالایشی منفی، نمادها امروز قفل شدند تو صف خرید، اون موقع صندوق پالایشی زوری رو صفر معامله میشد.با یه اپسیلون ریزش پالایشیها هم که چند درصد منفی میشه.

  • ناشناس

    بازار داره کم کم درست میشه فقط شما و به هرکی قبول دارین نگید 1ماه دگ میشه 1700 و اینا بورس بالا پایین داره بعد که چند روز منفی بشه باز همه میرن تو صف فروش همه چیو خراب میکنن بذارید بازار راه خودشو بره اگه واقعا ضرر کردین و میخواین به سود برسین

  • رضامشیری

    قابل توجه سهامداران بیمه معلم
    سود خوبی به هر سهم تعلق گرفته.
    زیر ۵۰۰ قیمت گذاشته نشود.
    ۵۰۰ به بالا .
    خداروشکر سهامداران بعداز مدتی طولانی مزد خوبی خواهند گرفت.
    یادتون نره درصورت فروش قیمت گذاری ۵۰۰ به بالا گذاشته شود.

  • ناشناس

    باتوجه به سود حاصله تقسیمی قیمت واقعی هرسهم بیمه معلم براساس سود متعلقه ۵۲۰ الی ۵۴۰ تومان
    در قیمت گذاری نهایت دقت را داشته باشید.

  • جهادی

    سلام اقایون بورسی و غیر بورسی ما ک از بورس سر در نمیاریم ی سبد یملیونی داریم فروختیم یمبلغش گرفتیم و بقیش الن رفتیم تو یسال و هیچی خب پول ما چی کی بمون میده