کد مطلب: ۶۷۱۴۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ حراجی اقتصادی بورس را ضعیف کرد

پیش‌بینی بورس فردا/ حراجی اقتصادی بورس را ضعیف کرد

بورس امروز دوشنبه روند نسبتا صعودی داشت و به گفته کارشناسان این روند تا آخر هفته حفظ می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز با رشد دو هزار و ۷۴۱واحدی شاخص کل باعث شد تا این شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۰۴هزار واحدی قرار بگیرد. شاخص‌ هم‌وزن هم با افتی کم‌رنگ همراه شد و در محدوده درصد ۴۱۷ هزار واحدی باقی ماند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به سه هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: دو روز باقی مانده از هفته بازار سرمایه روند متعادلی را طی می کند. همچنین پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها، پول به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود و تا آخر سال رکورد شاخص کل بورس می‌شکند.

وی ادامه داد: نشان دادن فضایی در اقتصاد کشور که حکایت از بی‌تاثیر بودن نرخ کالاهای اساسی یکی از تابلوهای بزرگ این پیام را به شکلی القا کنند همین تابلو بورس است. مثلا نرخ فروش شرکتی شش برابر شده، این شرکت‌ها در بازار سرمایه اغلب صف فروش هستند و به نوعی القا می‌شود افزایش قیمت‌ها تاثیری در زندگی و سایر بازارهای مالی ندارد.

رشد ۱۰ برابر سهام بورس

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته تمامی شرکت‌هایی که مشمول قیمت‌گذاری بوده سود ۱۰ برابری داشتند. اما چون دولت اعلام کرد که در حال اجرای جراحی اقتصادی است، این موضوع بازار سهام را تصعیف می‌کند. یعنی بازار سرمایه به مکانی برای نشان دادن بی‌اثر بودن افزایش قیمت کالاهای اساسی تبدیل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص‌کل بورس تا اردبیهشت ماه ۱۸ درصد بازدهی و شاخص هم‌وزن نیز ۲۸ درصد بازدهی داشته است. یکباره از اردبیشهت با اجرای این طرح‌ها دولت ۱۰ هزار میلیادر تومان اوراق چاپ کرده و وارد بازار کرد. عرضه‌های اولیه یکی پس از دیگری نفس بازار را گرفت و بعد از آن از افزایش نرخ کالاهای اساسی رونمایی داشت. این سناریو در حقیقت فضایی را در بازار سرمایه ایجاد می‌کند که برای گریز از تله کاهش قیمت در بورس اوراق بخرید.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طاهری سرمور

    بادرود.به قول آقای عامرشیرمادرت،ونان پدرت حلالت باشد،اینجامامی گوییم،حقگووکارشناس واقعی.هرچندتنهاصداوفریادی که به جایی نمی رسدبیان واقعیات وحقایق وانتقادمی باشد،که امیداست بااین وضع که بوجودآورده اندبه ملت برگردنندوبه شایسته سالاری وحقوق مردم احترام بگذارندوبه پیشنهادهاوخواسته های مردم وبخصوص کارشناسان دلسوزوکاردان ومردمی بدون توجه به اعتقادات ومذهب اهمیت وبه کاربگیرندتامردم راازاین مشکلات وبحرانهای۴۰وخرده ای سال پایان دهندوبگذارندآبی خوش ازگلوی مردم پایین رود.باسپاس

  • سهامدار پالایش و دارایکم

    قابل توجه مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس و ناظرین بورس:
    تخلف علنی شرکت پالایش در اعلام نکردن نتایج مجمع صندوق!!
    در اقدامی خلاف قانون شرکت پالایش گزارشی از مجمع خود اعلام نکرده!!
    اصلاح اساسنامه هم همچنان توسط وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس پیگیری نمیشود!!
    چه زمانی هیئت دولت اساسنامه صندوق پالایش و دارایکم را اصلاح میکند؟یعنی وقت برای 5 میلیون سهامدار این دو صندوق ندارید؟چرا قیمت این دو صندوق را به قیمت ناو نمی رسانند؟
    آیا هیئت دولت بفکر سهامداران متضرر صندوق پالایش و دارایکم است؟پس چرا 2 سال است اساسنامه را اصلاح نمیکند؟
    سرمایه مردم در بورس نابود شد چرا اینقدر به حق الناس مردم بی توجه هستند؟
    چرا کسی پیگیر حق حقوق میلیونها سهامدار متضرر نیست.آیا این نشانه بی عدالتی و ظلم است؟

  • سهامدار قدیمی بورس

    مسئولان سازمان بورس و سهامداران و رسانه ها پیگیر سودهای سنواتی میلیونها سهامدار باشند:
    سودهای رسوب شده سنواتی سالهای قبل سهامداران در بیشتر شرکتهای بورسی هنوز پرداخت نشده است.قرار بود اردیبهشت ماه سودهای سالهای قبل را از سامانه سجام بحساب همه سهامداران واریز کنند چرا هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اند؟ در بین شرکتهای بزرگ فقط فولاد و شتران سودهای سالهای قبل را واریز کرده که جای تشکر دارد.اما حدود 700 شرکت بورسی هنوز سودی بحساب سهامداران واریز نکرده اند!!!؟؟؟
    بیشتر شرکتهای نفتی پالایشی پتروشیمی ها فولادی ها فلزاتی ها معدنی ها ذغال سنگی ها سرمایه گذاری ها هلدینگ ها شرکتهای وابسته به تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی غذایی ها قندی ها زراعت انبوه سازی ها سیمانی ها کاشی سرامیک ها بیمه ها لیزینگها خودرویی ها برقی ها بانکها چرا سودهای رسوب شده سنواتی سهامداران حدود 700 شرکت بورسی را هنوز از سجام به حساب 50 میلیون سهامدار سجامی واریز نکرده اند؟؟؟
    این سودها متعلق به سالهای قبل است و 50 میلیون سهامدار فعال در بورس همگی سجام دارند.پس تعلل برای چیست؟
    چرا سازمان بورس و ناظرین آن در این مورد برای شرکتهای بورسی محدودیت زمانی 1 ماهه مشخص نمیکنند؟
    این پول ها حق الناس است و از قبل در حساب شرکتها بوده.لذا یک روز این پولها اضافه در شرکتها بماند تا شرکتها از سود بانکی این پول ها سود کنند خلاف شرع و خلاف قانون تجارت و خلاف اخلاق حرفه ای در بورس است.
    قانون تجارت ماده 240 میگوید شرکتها ظرف 8 ماه سودها را به حساب سهامداران واریز کنند.اینها چند سال است این پولها را واریز نکرده اند.تازه این قانون 80 سال پیش است و باید این قانون اصلاح شود و مدت زمان پرداخت سود حداکثر یکهفته یا یکماه باشد.اونم در این دنیای دیجیتال و پرداخت های آنی در دنیای مالی جهان.
    لطفا پیگیری کنید.باتشکر

  • علی

    فردا سه شنبه بعلت فروش اوراق مرابحه بازار منفی خواهد شد

  • ناشناس

    کارشناسان دیروز گفتن امروز منفی هست ولی برعکس حرفشون شد اگر کارگزاری مفید خطا نمیداد مطمینا شاخص بالای ۵۰۰۰تا رشد میکرد بنظرم منبعد روند بورس با این قیمتها جذاب و صعودی خواهد بود

  • احمدی

    زندگی و سرمایه ام در طی ۳ سال منفی و به علت رشد ۱۰ برابری قیمت کالاها بی ارزش بی ارزش شده است

  • ناشناس

    سرمایه ام را در طی ۳ سال بی ارزش کردند

  • ناشناس

    بورس را نابود کردند با دستوری کردن و…..

  • ناشناس

    بورس به خانواده ها و مردم بشدت اسیب زده است سرمایه مردم را بیش از ۸۰ درصد منفی و در کنارش قیمت کالاها را بیش از ۱۴ برابر کرده است سرمایه سهامدار با این حساب بی ارزش گردیده است

  • پیر بورس

    فردین آقا بزرگی کارشناسی است که حق را گفت.
    دارایکم و پالایش رو دریابید.