کد مطلب: ۶۰۱۹۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبات بازار سهام با برجام؟/ بورس ضرر سهامداران را جبران می‌کند؟

ثبات بازار سهام با برجام؟/ بورس ضرر سهامداران را جبران می‌کند؟

یک کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مذاکرات برجام از نیم ساعت گذشته در وین آغاز شده است. امروز شاخص کل بورس بیش از ۴۰۰۰ واحد منفی بود. اما دلار اگرچه بر اساس نرخ صرافی ملی کاهش اندکی داشت اما در بازار آزاد ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. رفتار بازارهای مالی تا کنون فرای نتیجه مذاکرات روند گذشته خود را دنبال کرده‌اند و باید دید آنچه در جلسه امروز حاصل می‌شود بازارهای مالی را چطور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در میان کارشناسان بازار سهام دو نگاه متفاوت نسبت به تاثیر مذاکرات وجود دارد. عده‌ای معتقدند بورس در بدترین وضعیت خود است و مذاکرات هر طور که پیش برود، وضعیت بازار سهام از این بدتر نمی‌شود. بنابراین حتی اگر توافقی حاصل شود که کمی بعید به نظر می‌رسد هم بازار سهام منتفع خواهد شد.

در مقابل عده‌ای به نتیجه نرسیدن مذاکرات را مساوی با افزایش انتظارات تورمی و در نتیجه رشد بورس می‌دانند. اما به طور کلی کارشناسان در اولویت تاثیر سیاست‌های داخلی دولت بر بازار سهام اتفاق نظر دارند. فردا اولین روز بازار سهام پس از مذاکرات برجام در دولت رئیسی است. باید دید نتیجه چه می‌شود و بازار چه واکنشی نشان خواهد داد.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شاخص کل طی چند روز گذشته در یک روال نزولی قرار گرفته است. امروز شاخص به یک میلیون ۳۶۳ هزار واحد رسید. لذا دوشنبه را می‌توانیم برای شاخص کل نقطه عطفی بدانیم. امروز گروه‌های غذایی، کاغذی، منسوجات و خودرو جز بهترین و پرتراکنش‌ترین گروه‌ها بودند.

وی افزود: به نظرم شاخص کل می‌تواند کانال ۱٫۴ میلیون واحد را در هفته آینده پس بگیرد. فرای نتیجه مذاکرات احتمال می‌دهم هفته آینده برای بازار سرمایه پربار باشد.

عصاری گفت: به واسطه مذاکراتی که امروز اتفاق میفتد در روند شاخص کل تغییراتی خواهیم دید. نتیجه مذاکرات می‌تواند برای بازار ثبات بیاورد.

مردم روی سهم‌های بنیادی بمانند

محمد خیری، کارشناس بازار سهام نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها افت سنگینی کردند. قیمت‌ها ارزنده است و حبابی وجود ندارد. شرکت‌ها با توجه به نرخ دلار در قیمت مناسبی هستند. عملکرد ماهیانه شرکت‌ها نیز خوب بوده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم باید روی سهم‌های بنیادی بمانند. خرید و فروش به ضرر سهامداران است و توجیه ندارد. صبوری لازم است و نگاه باید بلندمدت باشد. چرا که بورس می‌تواند عملکرد ضعیف خود را جبران کند.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کی دیگه ما که دق کردیم!!!!!

  • ناشناس

    ربطی به مذاکرات نداره
    دولت رئیسی جوهره مذاکرات رو نداره
    اون داخل خودشو نمیتونه سروسامان بده داره میر پا میز مذاکره ای که به 5زبون حرف میزنن
    دولت فقط بگه هرکی سهامشو تا مدت 5سال نگه داره پایان 5سال 200درصد سود میدم ببین چجوری پولها میاد طرف بورس
    چون مجبوره قیمت سهمها روببره بالا تا بتونه 200درصد سود رو بده
    معاملات فردا منفی درمنفی هست چون حمایتی توبازار نبود بهترین سهم بازار که نوری بود حقوقیش نگذاشت رشد کنه ببینید چقدر امروز فروخت
    تمام ولتهای اصول گرا باخزانه پر ودون تحریم جولان میدادن الان که خزانه خالی تحریم هستن نمتونن مملکت رو ادراه کنن رئیسی بجارئیس جمهور مترسکی بیشتر نیس

  • ناشناس

    چقدر خبر تکراری میزارین

  • ناشناس

    بگین آمریکا غلط کردیم بخدا ایران میشه بهشت خاورمیانه بورس هم رونق میگیره

    • ناشناس

      دوست محترم
      کسانی که آینده کشورشان را بدست بیکانگان می سپارند دیر یا زود توسط همین بیگانگان سیلی خواهند خورد استقلال بهترین نعمت هر کشوری است بیگانه به نفع کشور کار نخواهد کرد برای نفع خودش می آید و اگر ببیند دیگر برایش نفعی نداری رهایت می کند و آنگاه است که در نهایت تنهایی می بینی از پیشرفت دنیا هم عقب افتاده ای و این بدتر از تنهایی است.

    • ناشناس

      برو یک ترم روانشناسی با دقت بخون

    • ناشناس

      مگر امارات یا عربستان یا کره جنوبی باهاش ارتباط دارن استقلالشون به خطر افتاده!!ازون حرفا بودا

    • ناشناس

      امارات و عربستان که بدون اجازه آمریکا آب نمی خورند، هر چه آمریکا می گوید اجرا می کنند که این خود نوعی وابستگی است، حال اگر نفتشان تمام شود و آمریکا از آنجا برود شاید آب دریا را هم بلد نباشند شیرین کنند که از تشنگی نمیرند.
      کره جنوبی هم که نفت و گاز ندارد که آمریکا طمع به خام فروشی نفت و گازش داشته باشد.
      کشور ما را هم که در منطقه خاورمیانه (مرکز نفت دنیا) مستقل است به خیال خودشان می خواهند به دلایل واهی با تحریم و … جلوی حرکت پیشرفتی اش را بگیرند تا ببینند نمی توانند نفت و گازمان را مفت بخرند و با آن کالاهایی با قیمت صد برابر ساخته و به خودمان و دیگر کشورها بفروشند.
      خب طبیعی است که برای آینده فرزندانمان باید در برابر این سیاست غلطشان ایستادگی کنیم کاری که گاندی در هند در برابر استعمار انگلیس انجام داد و همان باعث پیشرفت کشور هند شد.
      البته کمی بحث سیاسی شد که نباید می شد ولی چون بحث مذاکرات است کامنت ها با سیاست همراه می شود.

    • بهتدریان

      متاسفانه حد ضررها داره فعال میشه.شاخص تا 1210 جای افت داره.لطفا تو این بازار کم عمق مواظب سرمایه هاتون باشید که همین چندغاز هم از دستتون درنیارن

    • امیر

      دیکه فایده نداره بگیم فلان خوردیم هم قبول نمیکنن.د

    • ناشناس

      ارتباط مدیریت شده با دنیا باید داشت ،چی چی میگین شماها ،با این مغزهاتون

    • علی

      ما خودمون بیگانه ایم، اگه نبودیم پراید و پژو نمیدادن که بمیریم

    • ناشناس

      بیگانه هاصدشرافت به خودیهای بیگانه داردخودی هاچه گلی به سرمان زدند مگربجزبدبختی چیزی دیدیم بیکاری بیداد اعتیادبیداد گرانی بیداد طلاق بیداد …..

  • ناشناس

    در مورد مذاکرات، تیم مذاکره کننده بسیار قوی شامل متخصصان بانکی و اقتصاددانان وارد وین شده است، آمریکا هم در نهایت مجبور است دیر یا زود به پایبندی خود به برجام برگردد و با لغو تحریم های برجامی و غیر برجامی (که خودسرانه توسط ترامپ اعمال شد) و رشد اقتصادی حاصل از لغو تحریم ها، همان طور که کارشناسان می گویند بورس هم منتفع خواهد شد.
    البته باید از آمریکا تضمین گرفته شود که به قراردادهای بین المللی پایبند باشد درست نیست که چندین کشور یک سال و حتی بیشتر وقت خود را برای توافقی بگذارند و بعد آمریکا بدون هیچ دلیل و مدرکی آن را لغو کند.
    در ثانی در حال حاضر چون رییس جمهور فعلی آمریکا بایدن حاضر به امضای مجدد برجام نشده است از گروه ۱+۵ اخراج شده است، حال این سوال مطرح می شود که اگر آمریکایی ها ریگی در کفش ندارند چرا بایدن حاضر به امضای برجامی که ترامپ آن را لغو کرد نمی شود؟؟؟؟؟؟
    پس باید خیلی مواظب رفتار آمریکائیان بود از یک طرف رئیس جمهورشان حاضر به امضای توافق برجام نیست که بتواند به صورت مستقیم در نشست برجام حضور داشته باشد از سوی دیگر با صحبت های پوپولیستی سعی در عوام فریبی دنیا دارند که ما مثلا خیلی موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات و …. هستیم.
    آمریکا نه تنها باید کلیه تحریم ها را لغو کند بلکه باید به دلیل نقض یکجانبه برجام غرامت هم بپردازد نه این که طلب کار باشد چون آنها بودند که یکجانبه از برجام خارج شدند.
    در پایان، پیشرفت در هر زمینه ای چه هسته ای و … حق مسلم تمام کشورها است و اینکه آمریکا به دلایل واهی و با تحریم و … سعی می کند جلوی حرکت پیشرفتی کشورهای مستقل منطقه را بگیرد خود نقض آشکار حقوق بین الملل است و باید در این زمینه هم پاسخگوی دنیا باشد.
    با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده کشور.

    • پویا

      سواد و سواد چیز مهمی هست دوره قبل دکترا داشتیم و تیم بسیار مجرب که نزاشتن مذاکرات به نتیجه برسه.این تیم که نه زبان بلد هست نه سواد.چطور به نتیجه برسیم

    • ناشناس

      جوک میگی این نماینده های ایران در وین از نظر سیاست خارجی صفر هستند ضمن اینکه خودت اینقدر بیسوادی که فکر میکنی امریکا بیشتر از ما به برجام احتیاج دارد

    • ناشناس

      مالک
      جواب حرف بی حساب سکوته.

    • ناشناس

      آقا نظرتو بدون توهین بگو تا بتونیم صادقانه بهم کمک کنیم.تحلیل مون رو راحت بگیم..شاید اینطوری لااقل ضررمون جبران شد.دمتگرم.بخدا گرفتاریم.وقت کل کل نیست.فعلا همه مون تو گروه بازنده هاییم.این ناراحت کننده اس.مخلصیم.

  • ناشناس

    مرگ بر امریکا یکسره کنید این توافقات رو یا محکم مقابل امریکا بایستید. ویا توافق کنید. با این مسخره بازیها فقط اقتصاد کشور واز این که هست بدتر میکنید بورس هم قربانی امروز وفردا ها وبلاتکلیفی تصمیمات اقتصادی کشور شده وسهامدارهارو روزبروز ازرده میکنه

  • روزهای خوب

    اوضاع بورس داره عالی میشه. شک نکنید دولت این مدت کلی سهام خریده و هر سهم ممکنه ۲ تا ۳ برابر رشد کنه.بهترین زمان برای خریده. شاد باشید که ضررهاتون جبران میشه.

    • ناشناس

      س.دولت سهام کجارو کی خریده؟چقدر خریده؟اونوقت چجوری باعث رشد میشه؟باتشکر.

  • ناشناس

    با طرح و نقشه و حساب کتاب پول مردمو بالا کشیدن دیوونه هم نیستن بیان نقشه ای ک با موفقیت انجام دادنو با دست خودشون خراب کنن حالا حالا ها بورس بالا نمیره ک مردم ب پولشون برسن

  • ناشناس

    منظور شما از نگاه بلند مدت چیه در حالیکه در مدت دو سوال قیمت همه چی ده برابر شده اما ارزش سهام ما یک پنجم شده و این معقول و طبیعی نیست که همه اجناس افزایش چند برابری داشته ولی شرکتهای بورسی اینقدر افت داشته و حتما دستهای پشت پرده و منافع دولتمردان و مسئولان بورسی نامرد در کار بوده که بورس رو از مسیر اصلی خودش خارج کرده بخاطر کسری بودجه و سودهای شخصی سرمایه مردم رو بالا بکشن و اونا رو بدبخت کنن

  • ناشناس

    قیمت سهامها چه برجام به توافق برسد چه نرسد چنان بالا میرود که باعث تعجب و شکست جبران ناپذیری را به فروشنده گان وارد میکند فروشنده گان سهام در این قیمتهای
    پایین که چه عرض کنم مفت . خطرناکترین اشتباه ریاضی کل تاریخ بشریت را دارند مرتکب میشوند چون پولهای جاری کشور ما بدون پشتیبانی و جهت رفع کمبودهای ویرانگار چاپ شده است و ارزش جاری خود را ندارد