کد مطلب: ۴۰۱۹۷۲

خوش‌بینی جف برویک، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی بیت‌کوین یک میلیون دلاری / همیشه بهترین زمان خرید است / بیت‌کوین در ۹۸ درصد از روزها سودآور بوده است

پیش‌بینی بیت‌کوین یک میلیون دلاری / همیشه بهترین زمان خرید است / بیت‌کوین در ۹۸ درصد از روزها سودآور بوده است

به گفته جف برویک، سردبیر وب‌سایت dollarvigilant.com، همیشه بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار بیت‌کوین است. اگر طی چند سال آینده بیت‌کوین همچنان در میان رمزارزها پیشرو باقی بماند، قیمت آن به یک میلیون دلار هم خواهد رسید.

قیمت بیت‌کوین که از ابتدای سال 2019 تا اواسط ماه آگوست رشدی 170 درصدی را تجربه کرده بود، در هفته‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته است .

قیمت این ارز محبوب دیجیتال که در اولین روز سال جاری میلادی سه هزار و 790 دلار بوده، تا ماه ژوئن (ماه ششم میلادی) روند روبه‌رشدی داشت. در هفته ابتدایی ماه ژوئن قیمت بیت‌کوین به هفت هزار و 649 دلار و در هفته پایانی ماه به 12 هزار و 973 دلار رسید .

در معاملات روز سه‌شنبه (24 سپتامبر 2019) اما بیت‌کوین با شکستن سطح حمایت خود، تنها طی یک ساعت بیش از هزار دلار سقوط کرد و به کمتر از 9 هزار دلار رسید. در ساعات ابتدایی معاملات روز پنج‌شنبه نیز هر بیت‌کوین با قیمت هشت هزار و 364 دلار معامله شد .

جف بِرویک (Jeff Berwick) ، سردبیر وب‌سایت dollarvigilant.com در گفتگوی اختصاصی با تجارت‌نیوز به دلایل نوسانات اخیر بازار بیت‌کوین پرداخته و معتقد است، این بازار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. متن کامل این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید .

بیت‌کوین در هفته‌های اخیر روند کاهشی به خود گرفته، تا جایی که در معاملات روز گذشته به کمتر از 9 هزار دلار هم رسید. به نظر شما چه عواملی موجب شد، روند صعودی بیت‌کوین که از ابتدای سال جاری شروع شده بود، بار دیگر نزولی شود؟

با ارزش بازار کمتر از 200 میلیارد دلار (یعنی یک‌پنجم ارزش بازار کمپانی اپل) بیت‌کوین هنوز یک بازار نسبتا کوچک محسوب می‌شود. همچنین فراموش نکنید که بیت‌کوین هم در بحث بانک و هم پول الگوهای ذهنی را تغییر داده است. بنابراین روند صعودی و افزایش قیمت آن سقوط بانک‌های مرکزی و ارزهای بی‌پشتوانه را به دنبال خواهد داشت .

در عین حال، به دلیل کوچک بودن ارزش بازار آن، بیت‌کوین از ثبات چندانی برخوردار نیست. بنابراین با تکیه بر نوسانات کمتر از 10 درصد نمی‌توان دست به گمانه‌زنی زد و صرفا با اتفاقاتی که در طول یک روز می‌افتد، می‌توان در مورد بیت‌کوین اقدام به پیش‌بینی کرد .

پیش‌بینی شما از قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت و بلندمدت چیست؟

این دقیقا همان چیزی است که بازار بیت‌کوین را جذاب کرده است. برخی از عوامل مانند رقابت بیت‌کوین با دیگر رمزارزها و سکه‌ها ممکن است قیمت بیت‌کوین را تا صفر دلار هم کاهش دهد. اما اگر طی چند سال آینده بیت‌کوین همچنان در میان رمزارزها پیشرو باقی بماند و بانک‌های مرکزی و ارزهای بدون‌ پشتوانه سقوط کنند، قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار هم خواهد رسید .

به نظر شما چه زمانی بهتر است در بازار بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد؟

به‌نظر من همیشه بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در این بازار است. وب‌سایت Holdcalc در اوایل ماه جولای محاسبه کرده که بیت‌کوین از زمانی که به وجود آمده -یعنی سال 2009- تا جولای سال جاری در 98.2 درصد از روزها سودآور بوده است.

با شمارش روزها از چهارم ژانویه 2009 تا ابتدای جولای که شامل سه هزار و 671 روز می‌شود، داده‌های Holdcalc نشان می‌دهد که در سه هزار 671 روز خرید بیت‌کوین یک سرمایه‌گذاری سودآور بوده است. بخش بزرگی از 69 روز باقی‌مانده هم شامل روزهای دسامبر 2017 و ژانویه 2018 می‌شود که بیت‌کوین به یک‌باره روند نزولی به خود گرفت.

در دسامبر سال 2017 ما به مشترکان‌مان در وب‌سایت The Dollar Vigilant توصیه کردیم که در طول همان ماه بیت‌کوین‌های خود را بفروشند و در سال 2018 تنها زمانی که قیمت حدود سه هزار و 500 دلار است دوباره اقدام به خریداری بیت‌کوین کنند. قطعا کسانی که این توصیه را رعایت کرده باشند، طی این مدت ثروت انبوهی کسب کرده‌اند. توصیه من این است که همچنان همین روند در پیش گرفته شود .

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای کاش این پیش‌بینی بیت‌کوین یک میلیون دلاری واقعی بشه

    • سارا

      سلام .من میخوام بدونم اگه در این شرایطی که بیت کویین کاهش یافته و من بیت کوین خریداری کنم ایا بیت کوینن احتمال افزایش را دارد و چند درصد این احتمال و پیش بینی درست است؟

    • ناشناس

      بلشه من تصویب میکنم