کد مطلب: ۴۱۱۱۴۴

یک پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی روند افزایشی قیمت طلا / فلز زرد در ۶ ماه آینده به ۱۵۵۰ دلار می‌رسد

پیش‌بینی روند افزایشی قیمت طلا / فلز زرد در 6 ماه آینده به 1550 دلار می‌رسد

به‌گفته علی صادقین، با توجه به رکود نسبی که بر اقتصاد جهان حاکم است، قیمت جهانی طلا در شش ماه آینده در محدوده هزار و 400 تا هزار و 550 دلار پیش‌بینی شده است.

افزایش خوش‌بینی‌ها به فاز اول توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، کاهش اشتها برای دارایی‌های امن را به‌دنبال داشته است؛ تا جایی که طی دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا روند نزولی به خود گرفته و به کمتر از هزار و 470 دلار رسیده است.

علی صادقین، مدرس و پژوهشگر اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز به پیش‌بینی قیمت جهانی طلا با توجه به عوامل تاثیرگذار بر بازارهای جهانی پرداخته است.

با توجه به روند کاهشیِ اخیر، چه چشم‌اندازی در کوتاه‌مدت در بازار جهانی طلا وجود دارد؟

علی‌رغم اخبار خوبی که در مورد جنگ تجاری میان چین و آمریکا منتشر می‌شود، کشورها همچنان سیاست پولی انبساطی را در پیش گرفته‌اند. یعنی کاهش نرخ بهره در کشورها همچنان اولویت اول بانک‌های مرکزی است. اگر بپذیریم، این سیاست همچنان مستدام و پایدار است یعنی علی‌رغم اخبار مثبت، همچنان دید جهانی نسبت به برطرف شدن رکود خوش‌بین نیست.

پس به‌عقیده من با شرایطی که ما امروز در اقتصاد جهان شاهد آن هستیم و رکود نسبی که پیش‌بینی‌های سال 2020 نشان می‌دهد، برای طلای جهانی کف هزار و چهار تا هزار و 450 دلار و سقف هزار و 550 تا هزار و 560 دلار پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسات بین‌المللی هم طی شش ماه آینده با یک نوسان 100 تا 150 دلاری، قیمت جهانی طلا در محدوده هزار و 400 تا هزار و 550 دلار را خواهد بود.

به‌نظر شما در بلندمدت بازار جهانی طلا در چه وضعیتی خواهد بود؟

قیمت طلا در بلندمدت به نتایج انتخابات آمریکا، سیاست فدرال‌رزرو و تشدید جنگ تجاری بستگی دارد. اگر باز هم روند فعلی ادامه پیدا کند، یعنی رکود نسبی وجود داشته باشد و بازارها هم در حوزه سیاست‌های تجاری کج‌دار و مریز رفتار کنند، در این صورت این انتظار وجود دارد که شاهد رکورد بالای هزار و 700 دلار در هر اونس باشیم.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرنوش

    یعنی طلا گرمی چندمیشه؟

    • ناشناس

      حدود 450 هزار تومن البته با قیمت فعلی دلار