کد مطلب: ۴۲۷۵۲۳

نظرسنجی کیتکو ۱۱ ژانویه:

آخرین پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو / فلز زرد به بیش از ۱۶۰۰ دلار می‌رسد

آخرین پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش رو / فلز زرد به بیش از 1600 دلار می‌رسد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، افزایش قیمت طلا را در هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. از مهم‌ترین دلایل رشد فلز زرد در هفته‌های اخیر علاوه بر شیوع ویروس کرونا، می‌توان به استیضاح دونالد ترامپ و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

با افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا، فلز زرد موفق شد بهترین عملکرد ماهانه خود را در پنج ماه گذشته به‌ثبت برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا تحت تاثیر این نگرانی‌ها در هفته پایانی ژانویه 1.14 درصد رشد کرد.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ، پیش‌بینی کرده است که نگرانی‌ها از شیوع این ویروس ادامه خواهد یافت. نگرانی‌های اقتصادی در چین به‌دلیل تعطیل شدن شهرهای و کارخانه‌های بزرگ و تاثیر آن بر اقتصاد سایر کشورها بازارهای مالی را نگران کرده است.

کوین گردی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز هم با اشاره به تعداد قربانیان این بیماری و بدتر شدن وضعیت در سطح جهان گفته است که اشتها برای طلا افزایش خواهد یافت.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در 31 ژانویه منتشر شده، 17 تحلیلگر اقتصادی وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 14 نفر معادل 82 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 18 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان نظر خنثی درباره طلا نداشتند.

در عین حال، در نظرسنجی آنلاین نیز 995 سرمایه‌گذار خرد مین‌استریت شرکت کردند که از میان آنها، 687 نفر معادل 69 درصد اعلام کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت و 163 نفر معادل 16 درصد روند نزولی قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. این در حالی است که 145 نفر یا 15 درصد گفته‌اند قیمت طلا تغییری نخواهد کرد.

نظرسنجی کیتکو

در نظرسنجی هفته گذشته هم وال‌استریتی‌ها و مین‌استریتی‌ها روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی کرده بودند. با رشد 1.14 درصدی قیمت طلا، پیش‌بینی آنها صحیح بود.

کالین سیژنسکی، تحلیلگر و استراتریست موسسه اس‌آی‌ای، پیش‌بینی کرده‌ است که با توجه به ریسک‌های موجود، قیمت جهانی طلا مانند دوره اوج تنش‌های خاورمیانه در اوایل ژانویه به هزار و 600 تا هزار و 610 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر همچنین سطح حمایتی هزار و 500 دلار را برای فلز زرد پیش‌بینی کرده است.

جان ویر، تحلیلگر در موسسه والش‌تردینگ، از دیگر خوش‌بین‌های این بازار است و انتظار روند صعودی را برای طلا در هفته آینده دارد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه اورک ماینر ریپورت هم قیمت هزار و 600 دلار برای طلا و 18 دلار را برای هر اونس نقره در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده است.

به‌گفته او، اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت، تاثیر ناخوشایندی بر بازارهای جهانی گذاشت و افت بازار سرمایه، رشد طلا را به‌دنبال داشت.

جورج گرو، تحلیلگر ارشد موسسه آر‌بی‌سی کپیتال هم به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین است. به‌گفته او علاوه بر شیوع ویروس کرونا، جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا و استیضاح ترامپ از دیگر دلایل نگرانی سرمایه‌گذاران و روی آوردن آنها به بازار طلا است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.