کد مطلب: ۴۶۲۰۵۴

یک کارشناس اقتصادی پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا در پاییز امسال / آیا طلا ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت طلا در پاییز امسال / آیا طلا ارزان می‌شود؟

دل‌انگیزان می‌گوید: با توجه به عوامل موثر بر قیمت طلا، طی یک دوره محدود مثلاً تا سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۹ که همچنان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد قیمت طلا صعودی خواهد بود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا از ۹۵۰ هزار تومان گذشته و طی روزهای اخیر همچنان روند صعودی به خود گرفته است. آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟

سهراب دل‌انگیزان، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: روند بازار طلای کشور به سه عامل قیمت دلار ، قیمت جهانی اونس و تقاضای داخلی ارتباط پیدا می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: در بازار جهانی، اونس یک روند صعودی دارد و پیش‌بینی‌های اکثر مؤسسات بین‌المللی و خود ما و در حقیقت محاسبات تکنیکالی انجام شده بر روی قیمت طلا ، همچنان قیمت اونس را صعودی می‌دانند، به گونه‌ای که احتمال این‌که از قیمت اونس جهانی از مرز ۲۰۰۰ دلار بگذرد و حتی آستانه‌های ۲۲۰۰ و ۲۴۰۰ را در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ببیند وجود دارد. بنابراین طلا در حوزه انس صعودی است.

دل‌انگیزان می‌افزاید: عامل دوم افزایش قیمت طلا در بازار داخلی، قیمت دلار داخلی است. وضعیت موجود و رشد نقدینگی نشان از افزایش قیمت دلار دارد.

وی به عامل سوم یعنی تقاضای داخلی پرداخته و عنوان می‌کند: وقتی که کشور در شرایط تورمی به سر می‌برد و قیمت کالاها افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر اقتصاد نیز در رکود است، یعنی تولید سودی ندارد؛ قاعدتاً طلا یکی از بهترین پناهگاه‌های سرمایه‌های مردم است، بنابراین از تقاضای داخلی هم کاسته نمی‌شود.

این کارشناس با اشاره پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ می‌گوید: با توجه به عواملی که ذکر شد، طی یک دوره محدود مثلاً تا سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۹ که همچنان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد قیمت طلا صعودی خواهد بود اما ممکن است نوساناتی هم داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بدبخت

    توروخدا طلامیاد پایین من به یه نفر ده گرم طلا بدهکارم اونموقعه برای من شدش ۵میلیون اما الان بیشتراز۱۵باید بدم ??من ۶ماه پیش قرض گرفتم اگ میاد پایین توروخدا بگید یکم امیدداشته باشم

  • ناشناس

    دولت بی مسولیت و بی کفایتی نتیجش همچین کاهش درآمدی میشه نابسامانی میشود واقعا به حال مردم باید گریست

  • ناشناس

    خداخودش به مردم رحم کنع امید به زندگی دربین ما جوانان از بین رفته خدا باقی رو بخیر کنه

  • ناشناس

    کسی که تحیلی اقتصادی داره لطفا بگه ک طلا در ابان ارزان میشه یا نه واقعاقراره ارزون بشه

  • ?

    ?

  • ناشناس

    خدا انشاالله خودش به داد همه مردم برسه
    الهی امین???????

  • ناشناس

    رفتم گوشی لمسی بخرم برابچه درساش آنلاینن میگه ۴ملیون میگم تادیروزاین گوشی یک ملیون صدبودچرا۴ملیون میگه طلابالابره گوشی بالامیره گوشی ماپولمون نرسیدبخریم ی آدم کارگرباماهی یک نیم ملیون پول میگره چجوری زندگی کنه?????العان گوشی امانت ازخواهرم گرفتم برابچم چون درساش آنلاینن

    • باران خوشگله

      اگه مدرسه ها رو باز کنند و کرونا از بین بره نیاز به گوشی نیست گرونی و بیماری تحت فشار قرار مون داده

  • ناشناس

    سلام ایا طلا بازم ارزون میشه یانه؟؟؟

    • ناشناس

      سلام من جای تو بودم الان طلا میخریدم چون به هیچ وجح ارزان نمیشه

  • مردم

    اقا کی ارزان می شود وسایل از پیچ مهره ی دوچرخه تا خانه و ماشین لطفا همه چیز ها به روال قبلی برسونید ادم نمی تونه زندگی کنه لطفا رسیدگی شه
    با تشکر از مردم

  • مردم

    لطفا رسیدگی شود ترو خدا اقای دولت