کد مطلب: ۴۹۹۷۶۹

یک فعال بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول دی / خودرو نخرید، ارزان می‌شود!

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول دی / خودرو نخرید، ارزان می‌شود!

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود که قیمت خودرو در هفته نخست دی ماه دوباره 15 درصد ارزان شود. توصیه ما به مردم این است که فعلا خودرو نخرند، چرا که ارزان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته فعالان بازار خودرو از بالا بردن ظرفیت تولید دو خودروساز خبر دادند. همچنین فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌‌خودرو گفته بود: «خودروسازان سال آینده امکان صادرات هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را دارند.» او به مردم اعلام کرده بود که «نگران نباشند، چرا که سهم‌شان صادر نمی‌شود.»

حالا فروشندگان خودرو می‌گویند با روند کاهشی قیمت دلار در هفته پایانی آذر قیمت تمام خودروهای ایرانی مجدد ارزان شده است. علت کاهش قیمت خودرو چیست؟ آیا قیمت خودرو در هفته اول دی ماه هم ارزان می‌شود؟

به گفته یک فعال بازار خودرو، قیمت تمام خودروهای ایرانی و مونتاژی در شش روز گذشته 15 درصد ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود در هفته نخست دی ماه هم قیمت خودرو دوباره 15 درصد ارزان شود.

فیروز نادری معتقد است: علت ارزان شدن قیمت خودرو ارتباطی به افت قیمت دلار ندارد. بلکه خودروسازان تولید خودروهای ایرانی و مونتاژی را افزایش دادند و این خودروها را روانه بازار کردند.

پیش از این در یک هفته گذشته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته بود: «قرار است خودروسازان از هفته آینده (یعنی این هفته‌ای که گذشت) 32 هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کنند. با عرضه خودرو به بازار، قیمت خودرو در هفته پایانی آذر ماه دوباره 30 درصد ارزان می‌شود. مردم منتظر کاهش دوباره قیمت خودرو باشند.»

پیش‌بینی که به گفته نادری تا حدودی محقق شد و قیمت خودروهای ایرانی تا 15 درصد ارزان شد.

قیمت خودروهای خارجی فروکش کرد

این تاجر بازار خودرو درباره روند قیمت خودروهای خارجی به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروهای خارجی هم به دلیل خبر ترخیص خودروها از گمرک واکنش نشان داده است.

به گفته او، قیمت خودروهایی که در یک هفته گذشته یک میلیارد تومان بود به 700 میلیون تومان رسیده است. یعنی قیمت یک خودرو لاکچری در عرض هفت روز 300 میلیون تومان ارزان شد.

نادری در توصیه‌ای به مردم گفت: چنانچه عرضه خودرو هفته آینده بیشتر شود، قیمت خودرو هم ارزان می‌شود. توصیه ما به مردم این است که فعلا خودرو نخرند، چرا که ارزان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خواهشن نخرید تنها راه نخریدن

    • ناشناس

      تو خدا آقای ریسی قمیت های ماشین هارو بیار پایین مردم کمرشون شکسته از جمله خود من خانه ندارم ماشین ندار داراه چهار فرزندم خدا رو خوش میاد با تشکر

  • ناشناس

    سلام
    عموم مردم قدرت خرید خودرو با قیمت بالا را ندارند اگر تعداد اندکی خودرو می خرند بازار خودرو رونق نمی گیرد دلالی را رها کنید تا مردم و فروشندگان خودرو …….

  • ناشناس

    سال دیگه حسرت قیمتهای امسال و میخوریم

    • سروان

      اصلا اینطور نیست عزیز.مطمئن باشین ک تا انتخابات هم قیمت ارزو هم قیمت خودرو نزولی خواهد بود.اینو مطمئن باشید

    • ناشناس

      قیمت خودروبرد خودش روکرده بنده توایرانخودروکارمیکنم پیشنهاد میکنم به جای سرمایه گذاری روی ماشین به سمت طلا پیشروی کنید چون به محض ورود به اسفند قیمت طلا تا دوملیون هم بیشترمیشو

    • اسی

      بله احتمالش خیلی زیاده؟

    • اسی

      بله کاملادرست میگیدنظره خیلی هابانظره شماموافقن

  • ناشناس

    سلام اگه مردم یک ماه نخرن به خدا که از 30درصد هم بیشتر میاد پایین

    • اسی

      موافقم بانظرتون البته اگه مردم همکاری بکنندبهترازاینهامیشه

  • خون جگر

    من یک پیمانکار ساختمانی تقریبا موفق نمیتونم یک پارس تو مملکت خودم بخرم ،خیلی سخت شده شرایط

  • ناشناس

    لطفاً خودرو نخرید تا ارزون بشه

  • اسی

    موافقم بانظرتون هرکی حتی یک روزهم دیرتربخره برنده است

  • .....

    ای مردم ای مردم یک ماه ماشین نخرید ،یا دو ماه،ماشین میشد ترپ،،پولتان بریزید بانک سودش بگیرید ،با پاه عبور کنید تا بدنتان سالم وتحرک پیدا می کند ،اقتصادخوب بچرخد ،

  • ۰۹۷۴۳۰

    افرین بر رییس جمهور،قیمت،دلار اورد پایین

  • ناشناس

    با توجه به تحلیف بایدن و اگه چنانچه بایدن به برجام برگردد که میتوان گفت قطعا برمیگردد دلار به زیر۱۵تومان قطعا خواهد رسید و با توجه به خبر ترخیص خودرو های وارداتی قطعا قیمت خودرو بسیار پایین خواهد آمد.هرکسی میخواد خودرو بخره خریدشو موکول کنه به اواخر فروردین سال۱۴۰۰