کد مطلب: ۵۰۸۷۵۵

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲ بهمن ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲ بهمن ۹۹

دیروز حدود ساعت سه بعد از ظهر دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان قرار داشت. همچنین در بازار متشکل قیمت دلار  ۲۱,۷۰۹ تومان بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز مراسم تحلبف ریاست جمهوری بایدن در امریکا برگزار شد. در همین روز حدود ساعت سه بعد از ظهر دلار در محدوده ۲۲ هزار و ۸۵۰ تومان قرار داشت. همچنین در بازار متشکل قیمت دلار ۲۱,۷۰۹ تومان بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: سه نگاه متفاوت در مورد نوسانات روز اول بهمن در بازار وجود داشت؛ گروهی باور داشتند، سکه و دلار، در واکنش به صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی در مسیر صعودی قرار گرفتند؛ به باور آنها، معامله‌گران بازار مشکلاتی را که رییس کل بانک مرکزی از آنها سخن گفت، را جدی گرفت.

همتی در بخشی از صحبت‌های خود به کاهش درآمدهای نفتی اشاره کرده بود و در بخش دیگری عنوان کرده بود که «آدرس دلارهایی که مخالفین از آن سخن می‌گویند را به او بدهند». در روزهای قبل، برخی عنوان کرده بودند که دولت دلارهای احتکارشده ای دارد که در آستانه برخی اتفاقات سیاسی می‌خواهد آن را آزادسازی کند.

عده دیگری معتقد بودند، دلار و سکه در روز دوشنبه کف‌های قیمتی خود را پیدا کردند، در نتیجه خریدها شدت گرفته است و بازار از این پس به دنبال سقف‌های قیمتی جدید خواهد بود. یرخی از معامله‌گران نیز معتقد بودند برخی از معامله‌گران در آستانه ورود بایدن به کاخ سفید سعی داشتند، دلار و سکه‌های خود را در قیمت‌های بالاتر به فروش برسانند، در نتیجه سعی کردند جو هیجانی را در بازار روز چهارشنبه ایجاد کنند.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: پس از ریزش شدید دلار و سکه، بازار در آخرین روز دی‌ماه و اولین روز بهمن‌ماه، افزایش قیمت را تجربه کرد. این مساله موجب شده است که برخی از تحلیلگران از پایان روند نزولی بازارها خبر دهند.

از نگاه برخی تحلیلگران فنی، چنین ریزشی نیاز به یک برگشت قیمتی دارد. پس از ریزش سنگین آذر ۹۷، بازار تا‌ حدی رشد قیمت را تجربه کرد. از نگاه برخی تحلیلگران دلار در صورتی می‌تواند به حرکت ریزشی دی‌ماه ادامه دهد و سرنوشتی متفاوت از آذر ۹۷ پیدا کند که طی دو ماه آتی، بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد شوند یا بخشی از تحریم‌های بانکی در همین سال ۹۹ برداشته شوند. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، ممکن است بار دیگر افزایشی‌ها به بازار بازگردند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفجه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مایکل

    سلام بر شما تحلیل بورسی شده اخبار بماند الان هم میگن اگه قیمت دلار پایین بیاد ضرر به اقتصاد وارد میشه راس میگن خیلی از سرمایه دارا تو این زمینه سرمایه گذاری کردن ولی نمیگن بقیه مردم عادی چیکار کنن با این گرانی که بخاطر دلار به سرشون اومده شما به فکر سرمایه دارا باشید پالایشی انقدر منفی شد خیلیا از ترس از دست دادن سرمایه اندکشون که بیشتر مردم فقیر و عادیین فروختن حالا داره مثبت میخوره از اولشم هدف همین بود خدا کنه دلار به زیر ۱۵ تومانی که رئیس جمهور گفته پایین تر بیا تا شاید قیمتها یه خورده پایین برای واقعا مردم سختی میکشن امید دارم خدایرا هم این تهییه کننده گان خبر هم در نظر بگیرن و به نفع مردم بیچاره خبر رسانی کنن

  • ناشناس

    این دولتی ها کی راست گفتند ک الان درست بگن

  • ناشناس

    هیچوقت به هنگام ریزش یکدفعه پایین نمیاد ویکی دوبار بالا میره ودوباره شروع به ریزش میکنه