کد مطلب: ۵۰۷۷۴۴

قیمت دلار تا کجا افت می‌کند؟ / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ دی ۹۹

قیمت دلار تا کجا افت می‌کند؟ / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۹ دی ۹۹

در معاملات پشت خطی روز یکشنبه گفته می‌شد که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۱ هزار تومان رفته است. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات پشت خطی روز یکشنبه گفته می‌شد که اسکناس آمریکایی به کانال ۲۱ هزار تومان رفته است. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود و چه سیگنال‌هایی برای این بازار قابل مشاهده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: قیمت دلار تا کجا افت می‌کند؟ شاید این مهم‌ترین سوالی باشد که این روزها، معامله‌گران ارزی در پی یافتن پاسخ آن هستند. مقام‌های دولتی نیز سیگنال‌هایی در مورد کف قیمتی دلار مخابره کرده‌اند. به‌عنوان مثال، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اخیرا در صحبتی عنوان کرده است، اگر منابع بلوکه شده ارزی ایران آزاد شوند، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان نیز می‌تواند افت کند. این در حالی است که عنوان شده مجلس نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی را برای دلار در نظر دارد. در لایحه بودجه نیز قیمت ۱۱ هزار و۵۰۰ تومانی برای دلار ارائه شده است.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت دلار کار دشواری برای شکست مرز ۱۷ هزار تومانی در کوتاه مدت دارد. از نگاه آنها حتی اگر اسکناس آمریکایی به زیر مرز یاد شده نزول کند، احتمال برگشت قیمتی آن بسیار زیاد خواهد بود. این دسته اعتقاد دارند که تا تحریم‌ها برداشته نشوند و اثر لغو آنها در اقتصاد به شکل محسوس احساس نشود، نمی‌توان انتظار افت شدید بیشتر قیمت دلار را داشت.

به نظر می‌رسد موج نزولی دلار با نزدیک شدن دوران بایدن اندکی کاهش پیدا کند و بازار پس از آن منتظر اخبار خواهد بود. در صورتی که خبر مثبتی برسد، قیمت دلار دچار ریزش دیگری خواهد شد. در این میان، عده‌ای از معامله‌گران هم عنوان می‌کنند، اگر دلار افت قابل توجهی را تجربه نکند، برای صعود به سقف‌های پیشین کار دشواری پیش‌رو دارد.

نگرانی از عدم ثبات دلار

قیمت دلار در روزهای اخیر دچار نوسان کاهشی شدیدی شده است؛ کاهش‌های آنی باعث شده‌اند که اطمینان به روند بازار بار دیگر کاهش پیدا کند و برخی از فعالان اقتصادی ترجیح دهند که خرید و فروش‌های خود را تعلیق کنند. برخی از کارشناسان به بازارساز پیشنهاد می‌دهند که در درجه اول به‌دنبال ایجاد ثبات قیمتی در بازار باشد و پس از آن طی یک روند آرام و قابل کنترل اقدام به کاهش قیمت دلار کند. در واقع تنها در دوران کم‌نوسان است که فعالان اقتصادی می‌توانند با آرامش بیشتری برنامه‌های اقتصادی خود را تنظیم کنند.

دلار چهارشنبه دو هفته پیش ۲۶ هزار تومان بود و در ابتدای هفته جاری به کانال ۲۲ هزار تومانی رسید. ۴ هزار تومان نوسان طی ۱۴ روز برای بازار ارز بسیار سنگین است و باعث می‌شود که گروهی تلاش کنند از بالا و پایین‌های شدید قیمت به سود خود استفاده کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که بازار یک ماه در کانال ۲۵ هزار تومانی آرامش داشت؛ در صورتی که قصد بازارساز افت قیمت دلار بود، می‌توانست با آرامش بیشتری این ارز را تا انتهای سال به کانال‌های پایین تر هدایت کند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هنوز نه به داره نه به باره

  • ناشناس

    وقتی برنج ۳۰ هزار تومنی ۱۵ تومن شد وقتی گوشت ۱۴۰ هزار ۵۰ تومن شه خونه متری ۲۰میلیون متری زیر ۱۰شه پراید ۱۳۰ میلیون ۵۰ تومن شه والی آخر اونوقت میتونید بفرمایید که دلار ارزون شده دلار فقط رو کاغذ ارزون شده نه در عمل

  • ناشناس

    خوب بود.متشکرم

  • ناشناس

    چرافقط طلاارزون بشه چیزای دیگه چی موادغذایی ارزون کنید

  • ناشناس

    با مردم خود این کارو نکنید همه اش کار کشور خودمونه خودشون از عمد گران میکنند

  • Koorosh

    اگر یک موادفروش مسول کنترل قیمت وارز بود بازار حسابی در آرامش بود
    تازه افت قیمت وجود داشت و گرانی نه
    بدبخت تمام نسلهای سوخته،