کد مطلب: ۶۵۷۹۴۶

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی اول خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی اول خرداد ۱۴۰۱

در اولین روز از خردادماه دلار صرافی ملی با ۱۰۹ تومان افزایش همراه بود. قیمت طلا و سکه نیز روندی صعودی داشت. از آنسو در بازار سرمایه شاخص بورس صعودی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت دلار صرافی ملی صعودی نسبی را تجربه کرد. قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز افزایشی بود. در بازار سرمایه نیز شاخص بورس مسیری افزایشی را طی کرد.

۲ پیش‌بینی دیگر از سقوط بیت‌کوین!

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته تغییر خاصی نکرده و در محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

احتمالا این روزها شما هم بارها در مورد سقوط رمزارزها شنیده‌اید. تقریبا همه هم‌نظر شدند که سقوط بیت‌کوین به اعداد پایین‌تر حتمی است. مایکل ون‌دوپوپ، تحلیلگر معروف بازار رمزارزها هم از بازار انتظار ریزش دارد. او می‌گوید سطح ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار، یک سطح کلیدی برای بیت‌کوین است.

«به عقیده من اگر سطح ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار از دست برود احتمالا ریزش تا ۲۶ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند. اما احتمال برگشت روند در محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۴۰۰ دلار وجود دارد. حتی این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین تا ۳۲ هزار دلار رشد و بعد از آن دوباره تا ۲۷ هزار دلار ریزش کند.»

این کارشناس عقیده دارد که با کاهش قدرت شاخص دلار این احتمال وجود دارد که بازار رمزارزها بتواند این محدوده را حفظ کند.

«بعد از روند نزولی چند ماهه رمزارزها این احتمال وجود دارد که بازار دوباره یک حرکت صعودی تجربه کند.»

کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت تحلیل داده cryptoQuant یک پیش‌بینی خیلی عجیب از بیت‌کوین دارد. او می‌گوید: داده‌های تاریخی احتمال بیت‌کوین ۱۴ هزار دلاری را می‌دهند.

بیت‌کوین ۱۴ هزار دلاری یعنی ریزش ۵۲ درصدی از قیمت ۳۰ هزار دلار است. این اتفاق می‌تواند باعث شود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ که بیت‌کوین خریداری کردند ورشکست شوند و این یعنی فاجعه برای بازار رمزارزها.

این مدیرعامل در توئیتی برای کسانی که در بازار رمزارزها ضرر کردند نوشت: نسل چهارم با میانگین قیمت ۴۳ هزار دلار وارد بازار شدند و حالا ضرر کردند. ممکن است این ضرر بیشتر شود اما بهتر است فقط صبر کنند.

«سرمایه‌گذاران خرد در حال ترک بازار هستند و این برای بزرگان بازار بد نیست. ممکن است بازار بیشتر ریزش کند اما مهم این است که در بلندمدت بازار رشد زیادی می‌کند و آنجا کسانی که بیت‌کوین‌های خود را نفروخته‌اند به خود افتخار می‌کنند.»

پیش‌بینی بورس

سعید امیرشاهکرمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درخصوص پیش‌بینی بورس می‌گوید: با ورود نقدینگی و رفع ابهامات بورس در بلندمدت روند صعودی به خود می‌گیرد.

قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد قیمت طلا بیان کرد: برآورد من این است که قیمت جهانی طلا افت خود را در بلندمدت خواهد داشت ‌و این موضوع باعث می‌شود اگر قیمت دلار افزایش نداشته باشد، طلای داخلی با شیب خیلی ملایم به سمت نزول پیش رود.

این کارشناس همچنین درمورد قیمت سکه بیان کرد: سکه نیز تابعی از قیمت طلا دارد فاصله‌ای هم این چند روز بر روی سکه وجود داشت به‌دلیل وجود حباب بود.

طباطبائی در مورد قیمت دلار نیز گفت: نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

او ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، از آنجایی که به‌نظر می‌آید ابزار ویژه‌ای نیز برای کنترل وجود ندارد، دلار در نیمه دوم سال دلار روندی صعود را طی می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: تاثیر‌پذیری طلا از دلار خیلی بیشتر از انس جهانی است.

پیش‌بینی قیمت دلار

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: قیمت دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت دلار دچار نوسان شود مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند.

این کارشناس گفت: احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قاروم با بیش از 2 هزار درصد مثبت بازگشایی و تایید میشه !!!! ولی ناظر سایر سهام رو با 15 درصد مثبت تایید نمی کنه ! لطفا علت این کار مشخص بشه و همین طور معلوم بشه سهام داران این نماد چه کسانی هستن . البته میدونم که چاپ نمی کنین و اگر هم چاپ بشه اقدامی انجام نمیشه .