خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۹۰۹۵

پیش‌بینی دو کارشناس از روند قیمت دلار:

خبر مهم برای معامله‌گران دلار / قیمت ارز این هفته چه می‌شود؟

خبر مهم برای معامله‌گران دلار / قیمت ارز این هفته چه می‌شود؟

برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که آمریکا در تلاش است تا ایران را مسئول شکست مذاکرات معرفی کند و حتی احتمال صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران نیز وجود دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در چنین شرایطی، هفته پیش‌رو، بازار ارز با افزایش خریدار و رشد قیمت مواجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز جمعه روزنامه گاردین خبر داد که آمریکا در حال تنظیم گزارشی است تا ایران را مسئول شکست مذاکرات هسته‌ای معرفی کند. این رسانه همچنین از احتمال صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران نوشته بود.

این درحالی است که وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در خصوص جنبه‌های بازگشت به برجام گفتگو کردند.

در بیانیه آمده بود که طرفین بر عزم خود نسبت به تداوم همکاری در روند مذاکرات وین تاکید دارند. همچنین به اهمیت تشدید عزم تهران برای بازگشت فوری به پای میز مذاکره و لزوم کار بیشتر با توجه به نتیجه دور پیشین مذاکرات اشاره شده بود.

اما خبر گاردین نشان می‌دهد وضعیت مذاکرات میان ایران و آمریکا چندان خوب به نظر نمی‌رسد و این‌ خبر خوشایندی برای بازار ارز نیست.

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز به تجارت‌نیوز می‌گوید: اخبار بازرسی بخش هسته‌ای ایران در انتهای هفته جاری نشان داد که توافق در این شرایط برای ایران ساده نیست. بنابراین بازار واکنش نشان داد و قیمت به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان در پایان هفته جاری رسید. حالا هم حرف صدور قطعنامه برای ایران شده که بازار را متشنج می‌کند.

تاثیر ممنوعیت معاملات فردایی هرات

در چنین شرایطی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از ممنوعیت معاملات فردایی دلار توسط طالبان خبر دادند. بعضی معتقدند ممکن است این ممنوعیت بر حجم تقاضا برای نگهداری فیزیکی دلار تاثیر بگذارد و با تاثیرگذاری این اتفاق بر بازار ارز ایران، تقاضای ارز در ایران نیز تحریک شود.

با این حال افسری باور دارد که ممنوعیت معاملات دلار فردایی در افغانستان تاثیریبر بازار نخواهد داشت چون بازار در نهایت راه خود را باز می‌کند. او می‌گوید: همین حالا هم در ایران معاملات فردایی ممنوع است و قیمت‌های بازار آزاد به رسمیت شناخته نمی‌شود اما معاملات ادامه دارد. با این مخالفت‌ها اتفاقی نمی‌افتد.

مسیر صعودی ادامه دارد؟

این کارشناس در نهایت پیش‌بینی می‌کند که هفته آینده احتمالا بازار مسیر روند صعودی خود را ادامه دهد. هر چند که موارد متعددی ممکن است این مسیر را متوقف کند چون بازار بیشتر تحت تاثیر اخبار است تا اقتصاد.

او عنوان می‌کند: از انتهای این هفته خریدار در بازار زیاد شده و متاسفانه تکرار تنش‌ها احتمالا تقاضا برای خرید ارز را بالا می‌برد.

علاوه بر او، مهشید داداش‌زاده، تحلیلگر تکنیکال بازار ارز نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌نمی‌شود که قیمت دلار فعلا اصلاح شود و نمی‌توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد مرز روانی و حساس قیمت دلار، ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان است. اگر دلار کمی بالای این محدوده بماند، پایین آمدن آن دشوار است و حتی ممکن است روند صعودی ادامه داشته باشد و رکورد قیمتی جدید زده شود.

او همچنین معتقد است با توجه به فرارسیدن فصول پاییز و زمستان و افزایش تورم، امکان بازگشت دلار به زیر ۲۶ هزار تومان دیگر وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار نزولی خواهد بود

  • ناشناس

    به نظر من تا تکلیف مذاکرات وین مشخص نشده نمیشه اظهار نظر کرد که دلار چه مسیری خواهد داشت اگه مذاکرات به بمبست بخوره دلار ممکنه برسه به چهل پنجاه هزار تومان اگه برجام احیا بشه هم دلار ریزش شدیدی خواهد کرد