کد مطلب: ۶۸۸۹۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

امید دلار از مذاکرات قطع شد!/ پیام وین برای دلار منفی است؟

امید دلار از مذاکرات قطع شد!/ پیام وین برای دلار منفی است؟

خبر عزیمت تیم مذاکره‌کننده ایران به سمت وین، قیمت دلار را کاهش داد و دلار تا آستانه کانال ۳۰ هزار تومان هم پایین رفت. اما از جمعه عصر، روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و قیمت دلار امروز شنبه ۱۵ مرداد به جای قبلی برگشت. دلار، از مذاکرات ناامید شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبر آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین، قیمت دلار را ۶۵۰ تومان کاهش داد. اما بازار امروز این کاهش قیمت را جبران کرد و دلار به محدوده قبلی خود برگشت.

این واکنش دلار به اخبار سیاسی در حالی است که هنوز هیچ خبر نهایی از مذاکرات هسته‌ای منتشر نشده است. همانقدر که اخبار امیدبخش وجود دارد، اخبار ناامیدکننده هم منتشر می‌شود.

اما به نظر می‌رسد قیمت دلار ، اخبار منفی را جدی گرفته و به آنها واکنش نشان می‌دهد. برخی دیگر از معامله‌گران هم معتقدند ریزش روز چهارشنبه هیجانی بوده و بازار در حال بازگشت به جای اصلی خود است.

اما فعلا همه چیز به مذاکرات برجامی و اخباری که از وین منتشر می‌شود بستگی دارد. روز گذشته بود که تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای از ایران خواست خواسته‌های غیرواقعی و خارج از چارچوب برجام را مطرح نکند. این بیانیه تاکید می‌کند که مذاکرات جاری در وین، دور جدید مذاکرات نیست. بلکه متن توافق روی میز است.

برخی می‌گویند ایران باید تصمیم نهایی را بگیرد که متن توافقی که روی میز گذاشته شده را می‌پذیرد یا نه. برخی از منابع خبری می‌گویند این، آخرین دور مذاکرات هسته‌ای است و یا توافق می‌شود و یا نه. در هر صورت این پایان کار است.

ساعاتی قبل هم برخی از منابع آگاه از احتمال دستیابی به توافق خبر دادند. اما بازار ارز تهران، هنوز سیگنال کاهشی را دریافت نکرده و امروز، ریزش روز چهارشنبه و پنج‌شنبه را سریعا جبران کرد.

اما از یک ساعت قبل مجددا، افزایش قیمت دلار متوقف شد و قیمت دلار ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. قیمت دلار فردایی در کانال‌های خرید و فروش در محدوده ۳۱ هزار ۵۰۰ تومان است. قیمت دلار هرات هم روز جمعه افزایشی بود اما از ساعتی قبل روند نزولی دلار فردایی هرات آغاز شد و همزمان با آن قیمت دلار فردایی در تهران هم کمی کمتر شد.

احتمالا تا زمان اعلام نهایی نتیجه مذاکرات، بازار ارز رفتار محتاطانه‌ای داشته باشد و نوسانات کاهشی و افزایشی دلار در بازار عادی باشد. باید دید آخرین سیگنالی که بازار می‌گیرد به کدام سمت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.