کد مطلب: ۵۰۰۵۶۳

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول دی ماه ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول دی ماه 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 137 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 137 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حدود 15 روز است که آرامش به بازار طلا بازگشته است. پیش‌بینی می‌شود هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم بازار طلا روند آرامش را حفظ کند و قیمت طلا هم ثابت بماند. چنانچه امروز هم بازار ارز کنترل شود قیمت طلا در محدوده یک میلیون و 138 هزار تومان است.

همچنین دنیای اقتصاد هم نوشت: سکه توانست در آذر در برابر کاهش قیمت مقاومت کند و حدود ۴/ ۰ درصد افزایش پیدا کرد. به نظر می‌رسد سکه‌بازان نسبت به رشد آتی اونس طلا تا حدی خوشبین شده‌اند و انتظار دارند که با تصویب بسته حمایتی در آمریکا، قیمت طلا به سوی سطوح بالاتر قدم بردارد.

با این حال، سکه در صورتی که بخواهد افزایش معناداری را تجربه کند، نیاز به بال و کمک دلار خواهد داشت. بدون افزایش دلار، دشوار است که سکه حتی به بالای ۱۳ میلیون تومان که قیمت انتهای تابستان این فلز گران بها بود، بازگردد.

در کنار این، در بازار سهام، شرایط در آذرماه کمی متفاوت شد و شاخص کل بورس رفتار افزایشی از خود نشان داد. با این اوصاف می‌توان گفت روند انتهای پاییز بیشتر از تقویت احتمالی بورس و سکه در مقایسه با دلار خبر می‌داد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونس به خاطر محدودیتهای جدید کرونا و تغییر ویروس و احتمالا شکست پروژه واکسن صعودی هست

  • ناشناس

    اونس دلار و طلا صعودی می شوند و طلا بالای 1500 میره

  • ناشناس

    انس جهانی داره می ره بالا
    تو ایران طلا می یاد پایین
    عجیبه

    • ناشناس

      وقتی قیمت دست خودشونه عجیب نیست بخان میبرن بالا بخان میارن پایین اینجا ایرانه هیچی بعید نیست بخان 3 تومنه نخان 300 تومن هر کی هر کیه

  • امیدخان

    طلا بالا خواهد رفت قطعا زیرا امیدها به واکسن از دست رفت

  • ناشناس

    طلا 2 میلیونم می شه گونه جدید کرونا واکسنو منتفی می کنه متاسفانه

  • ناشناس

    اگه یه دفعه نزدن قیمتو بترکونن اتیش زیر خاکستر

  • زهرا

    دوستان طلا صعودیه

  • ناشناس

    اینجا انگار همه دلال هستن. قیمت طلا تو ایران الکی بالاست. اونس هم بره بالا. تو ایران نسبت به کشورهای دیگه بالاتره. طلا باید 400 باشه. ولی نمی‌خوان که بیاد پایین.

  • ناشناس

    تو ایران برای فردا نمیشه برنامه ریزی کرد همینکه صبح زنده بیدار میشیم کافیه