خبر مهم:

کد مطلب: ۵۰۲۹۴۸

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۰ دی ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 10 دی 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 143 هزار و 700 تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 143 هزار و 700 تومان و هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: طلا در بازار جهانی روز گذشته با افزایش نسبتا ملایمی در حوالی مرز ۱۸۸۰ دلاری نوسانات به نسبت خفیفی داشت. کاهش ارزش دلار آمریکا که یکی از دلایل رشد قیمت هر اونس طلا در روز سه‌شنبه بود، سبب شد تا شاخص دلار که نشان دهنده ارزش پول آمریکا در برابر پنج ارز معتبر جهانی است، در آستانه از دست دادن مرز ۹۰ واحدی قرار بگیرد.

مهم‌ترین عامل رشد طلا و کاهش ارزش دلار، افزایش امیدواری به به اجرا درآمدن کمک‌های مستقیم بزرگ‌تر به شهروندان آمریکایی از سوی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده بود. البته از طرف دیگر عاملی که رشد طلا را محدود کرد و اجازه نداد تا طلا بتواند تهدیدی جدی برای مرز ۱۹۰۰ دلاری را در روز گذشته رقم بزند، افزایش تمایل به ریسک در سرمایه‌گذاران بود. موضوعی که همواره سبب کاهش تقاضا در بازارهای بدون ریسک مانند طلا می‌شود.

در حالی بازارها در حال ورود به سال ۲۰۲۱ هستند که بازارهای سهام در یکی از بالاترین ارزش‌های خود به سر می‎برند و به‌رغم بهبود چشم‌انداز اقتصادی ناشی از آغاز توزیع واکسن در کشورهای مختلف هنوز انتظارات از اقدامات حمایتی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بالا است. با وجود این شاخص‌های کلان اما اغلب تحلیل‌گران انتظار روندی صعودی برای طلا در نیمه اول سال آینده را دارند.

با اینکه در سال پیش‌رو به دلیل گسترش فرآیند واکسیناسیون ریکاوری اقتصادی با سرعت بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد، اما سیاست‌های پولی انبساطی عامل حمایت‌کننده‌ای است که در سال ۲۰۲۱، از قیمت این فلز ارزشمند پشتیبانی خواهد کرد. در صورتی که قدرت عوامل صعودی و نزولی با هم برابری کند، به احتمال زیاد در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، طلا در بازه ۱۸۵۰ تا ۲ هزار دلار نوسان خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت دموکرات در حال تنظیم مصوبه‌ای است که طبق آن مقدار مبلغ کمک پرداختی به آمریکایی‌ها به ۲ هزار دلار خواهد رسید. در صورت تصویب چنین موضوعی احتمالا بازارهای مختلف از بازارهای پر ریسک گرفته تا پناهگاه‌های امن دارایی از آن استقبال خواهند کرد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مجلس نمایندگان درصدد تخصیص ۲۰۰۰دلار نیست بلکه ترامپ در تلاشه

  • ناشناس

    سلام ایا این گل ها مصنوعی هستش یا طبیعی