کد مطلب: ۵۸۴۳۹۴

نگاه مثبت به مسیر قیمت طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ مهر

نگاه مثبت به مسیر قیمت طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ مهر

قیمت طلا و سکه امروز با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و بر خلاف افت نرخ ارز، اندکی افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومانرسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افت قیمت دلار در روز شنبه موجب شد سکه امامی نیز تحت فشار کاهشی‌ها قرار بگیرد. البته با وجود فشارهای کاهشی، فلز گران‌بهای داخلی توانست مرز ۱۲ میلیون تومانی را حفظ کند.

در نخستین روز هفته، قیمت سکه امامی ۶۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش بهای اونس طلا در انتهای هفته یکی از مهم‌ترین عواملی بود که موجب شد سکه در روز شنبه افت بیشتری را تجربه نکند.

قیمت طلا در پایان معاملات شنبه بازارهای جهانی (بامداد شنبه)، تحت تاثیر افت ارزش دلار و نگرانی‌ها از بالا رفتن تورم رشد کرد اما احتمال افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۴ درصد تقویت شد و به ۱,۷۶۱.۳۰ دلار رسید. عقب‌گرد دلار باعث شد قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

عامل دیگری که باعث شد قیمت طلا تقویت شود این بود که سهام آسیا و اروپا در معاملات دیروز با نگرانی از افزایش تورم سقوط کردند.

دنیای اقتصاد نوشت:

بازار سکه در معاملات روز شنبه، همزمان با رشد بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی توانست جایگاه خود را در بالای سطح ۱۲میلیون تومان حفظ کند، اما کاهش نسبی دلار مانع افزایش سکه و طلا شد. به این ترتیب، سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۲میلیون و ۸۰هزار تومان کاهش یافت.

با این حال، هرگونه اخباری مبنی بر احتمال برگشت ایران به مذاکرات هسته‌‌‌ای و ایجاد توافقات قطعی می‌تواند به‌سرعت نرخ دلار را در مسیر نزولی قرار دهد و زمینه‌ساز افت قیمت سکه به زیر سطح روانی ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان شود. به گفته عده‌‌‌ای از فعالان بازار طلا و سکه، در صورت تداوم رشد بهای طلای جهانی و روند صعودی نرخ دلار در بازار داخلی، سکه می‌تواند حتی عقب‌ماندگی هفته گذشته خود را جبران کند و به سطوح بالاتری دست یابد.

خوش‌بینی‌ها به قیمت طلا

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته تحت‌تاثیر افت ارزش دلار و نگرانی‌ها از بالا رفتن تورم افزایش یافت، اما احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک رشد قیمت‌ها را محدود کرد. به این ترتیب، اونس طلا در سطح ۱۷۶۲دلار به داد و ستدهای خود در هفته گذشته پایان داد و با افت ۷/ ۰درصدی در مقیاس هفتگی ریزش خود را در ماه سپتامبر به بیش از ۳درصد رساند. این درحالی است که بهبود قیمت طلا از پایین‌ترین رکورد دو ماه اخیر، اندکی خوش‌بینی در میان تحلیلگران و سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کرده است. این خوش‌بینی رو به رشد در بازار برای آینده نزدیک وجود دارد، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که طلا همچنان با موانعی نظیر افزایش نرخ‌های بهره، روند صعودی دلار آمریکا و بی‌علاقگی کلی در میان سرمایه‌گذاران عمومی روبه‌روست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.