کد مطلب: ۵۸۴۳۱۳

وضعیت قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۰

وضعیت قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۰

قیمت طلا و سکه امروز با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و بر خلاف افت نرخ ارز، اندکی افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قیمت طلا در پایان معاملات دیشب بازارهای جهانی (بامداد شنبه به وقت تهران)، تحت تاثیر افت ارزش دلار و نگرانی‌ها از بالا رفتن تورم رشد کرد اما احتمال افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۱ درصد رشد کرد و به ۱,۷۶۰.۳۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۲۴ درصد تقویت شد و به ۱,۷۶۱.۳۰ دلار رسید.

عقب‌گرد دلار باعث شد قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

عامل دیگری که باعث شد قیمت طلا تقویت شود این بود که سهام آسیا و اروپا در معاملات دیروز با نگرانی از افزایش تورم سقوط کردند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۰ مهر تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز کاهش یافت و ۲۸ هزار و ۱۴۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۶۴۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۹۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۳۲ هزار و ۶۸۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۲ هزار و ۲۷۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۶۳۲ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۲۴ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رئیسی هم فقط دولتش یاد گرفته فقط بگه هوشمند یک کلمه ای که تمام وزیران میگن ولی هیچ کاری نکردن و نمی‌توانند بکنن همه چیز گرون شد باز روزی بشه بگیم خدا پدر روحانی و بیامرزه