کد مطلب: ۵۰۳۹۴۹

زمان حساس برای سکه / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۴ دی ۹۹

زمان حساس برای سکه / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۴ دی ۹۹

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. باید دید امروز قیمت طلا و سکه چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این دو فلز گرانبها می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. باید دید امروز قیمت طلا و سکه چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این دو فلز گرانبها می‌شود؟

به گفته نادر بذرافشان، عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، با تدوام ثبات قیمت ارز و طلا پیش‌بینی می‎‌شود قیمت طلا امروز مجددا روند نزولی داشته باشد. هر چند که این کاهش قیمت طلا جزئی است.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز هفته، بازار سکه دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول، شماری از معامله‌گران تلاش کردند که سکه امامی را به زیر سطح حمایتی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ببرند. نتیجه کوشش آنها، افت قیمت فلز گرانبهای داخلی تا نزدیکی ساعت یک ظهر به محدوده ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود. از این ساعت، خریداران در بازار فعال‌تر شدند و قیمت در حوالی ساعت ۳بعدازظهر به ۱۱ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید. این قیمت ۵۵ هزار تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود، ولی حفظ سطح ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی موجب شد انتظارات کاهشی کمی کمتر شود.

برخی تحلیلگران فنی باور داشتند‌ بازار سکه به زمان حساسی رسیده است، چرا که اگر به زیر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برود و در آن تثبیت شود، احتمال ریزش قیمت فلز گرانبهای داخلی تا زیر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه در روز ابتدایی هفته در حوالی ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان قرار داشت. حباب قیمتی فلز گرانبهای داخلی یکی از عواملی است که انتظارات کاهشی را همچنان در بازار فعال نگه داشته است. با این حال، بازار مدت زیادی است که زیر سطح ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نوسان کرده و به همین دلیل تا این سطح از دست نرود، احتمال افزایش شدید فروش‌ها در بازار سکه دور از ذهن است.

در آن‌سو، سکه برای افزایش قیمت طی روزهای آینده نیاز به حمایت دلار دارد. در واقع با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، روند قیمت سکه طی روزهای آتی بیشتر تحت تاثیر تغییرات بهای دلار در بازار داخلی خواهد بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نگران‌افزایش‌قیمت‌نباشید.بااین‌شرایط‌کسی‌طلا‌نمیخرد

  • ناشناس

    سلام بنظرتون طلا بخرم یا نه؟

  • ناشناس

    سلام طلا قیمتش انگار سابت هست یه مدته بنظر تون من طلا بخرم

  • ناشناس

    به نظرتون طلا بخریم یا نه ؟