کد مطلب: ۵۱۹۷۶۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۷ اسفند ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۷ اسفند ۹۹

 قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه با ۴۲,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه ۱۶ اسفند با ۴۲,۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد. همچنین بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، کاهش ۱۴ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۰۱ دلار، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا سه عاملی اصلی است که باعث شد قیمت طلا در بازار ایران ارزان شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: گروهی از فعالان انتظار داشتند در اولین روز هفته، سکه‌بازان برای حمایت از دارایی خود اقدام به خرید اسکناس آمریکایی کنند. اونس طلا در انتهای هفته گذشته افت سنگینی را به ثبت رساند و در مرز هزار و ۷۰۰ دلاری به کار خود پایان داد. افت اونس طلا موجب می‌شد که قیمت سکه تحت فشار زیادی قرار بگیرد و احتمال افت این فلز گرانبها به زیر سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی تقویت شود.

برخی از معامله‌گران انتظار داشتند، شماری از سکه‌بازان برای جبران اثر نزولی اونس، اقدام به خرید دلار کنند. با این حال، در عمل چنین اتفاقی در روز شنبه رخ نداد و قیمت دلار نیز در مسیر نزولی قرار گرفت. افت دلار ‌حتی اثر کاهشی اونس را بیشتر و سکه را به مرز ۱۰ میلیون تومانی نزدیک‌تر کرد.

تحلیلگران فنی عنوان می‌کنند در صورتی که فلز گرانبهای داخلی مرز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، به احتمال زیاد،‌ سکه به کانال ۹ میلیون تومانی قدم خواهد گذاشت. اگر دلار خود را به بالای مرز ۲۵هزار تومانی نرساند، احتمال افت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان بسیار زیاد خواهد شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    داداش پیش بینی نکن دیشب سکه تو بازار غیر رسمی به زیر 10 تومن رسید کجای کاری دلار اخرینرقیمت دیروزش 23992

    • ناشناس

      خیلی شکننده شده قیمت طلا
      منم منتظرم کمی پس انداز دارم
      نمی دونم الان بخرم یابعد ازعید هرکی میدونه راهنماییم کنه ممنون میشم

    • ناشناس

      بعد عید بهتره میاد پایین

    • ناشناس

      من دیروز رفتم خریدم به نظر من قیمتا چند روز دیگه بالا میره

    • ناشناس

      صبر کنید دم خرداد همه چی میاد پایین

  • yazdan

    سلام احتمال هست بازم طلا بیاد پایین تر؟ منم یخوده پس انداز دارم نمیدونم طلابخرم یان راهنمایی کنیدلطفا

    • ناشناس

      اگر تا قبل از عید ی نشست بین ایران و آمریکا بشه.. که احتمالش زیاده.. سکه زیر 9 هم میاد.. چون دلار دم انتخاباتم هست ریزشیه..

    • ناشناس

      نخرید

    • ناشناس

      بورس?????

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه با این قیمتا کلی ضرر زدیم، فقط نمیدونم چرا قیمت دلار پایین نمیارین

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره همه مون رو بدبخت کردید

  • ناشناس

    هرچی سرمایه داشتیم گذاشتیم ب طلا، اومد پایین حالا بدرک میگیم،،، حداقل بقیه جنسا رو هم بیارید پوشاک خوراک

  • ناشناس

    سلام چند ماهی هست تو هر سایتی می گم هر کی هر قدر طلا خریده بفروشه و هرچقدر دلار داره بفروشه و هیچ کس هم نه طلا بخره نه دلار.
    الان هم همین حرف ها رو تکرار میکنم.ایها الناس دلار قیمتش این نیست. طلا قیمتش این نیست . میاد پایین بدبخت می شید.
    در ضمن هر کی میتونه طلا و دلار نخره ببینید بانک مرکزی ما پیش فروش سکه راه می ندازه یا نه . در جهان دولتها برای ذخیره مالی و جبران ورشکستگی های مالی برای کشورشان طلا جمع می کنن تا قیمت دلار و اجناس بالا نره. و مردمشون هم اصلا طلا جمع نمی کنن به جز ما کشورهای بدبخت. طلا و ارز وارداتی رو دولت بزرگوارمون در دست داره و چون با این قیمت به هیچ جای دیگه ای نمی تونه بده، میفروشن به شما بزرگوارها که هم پول و هم … رو میدید.چون خودم هیچ وقت طلا و دلار نمی خرم و جمع هم نمی کنم. چون خاک زیر پای من طلا . میهن من طلاست. نیروی انسانی این مملکت طلاست.که متاسفانه هیچ کس به این فکر نکرد و نخواهد کرد که باید ارزش این مملکت با این همه انسان را بالا ببره. نه قیمت یک مشت فلز و چهار تیکه کاغذ. سخن آخر اینکه خوب بازی می‌خوریم.