کد مطلب: ۵۵۱۸۰۶

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا معتقد است به دلیل کاهش سطح معاملات و تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا تا دوشنبه ثابت می‌ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز با توجه به کاهش انس جهانی و کاهش قیمت دلار، با کاهش قیمت طلا و سکه همراه بود. انس جهانی طلا به ۱۸۷۸ دلار رسید. طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: سطح معاملات در بازار طلا و سکه کاهش پیدا کرده است. یکی از عوامل موثر در کاهش سطح معاملات در بازار طلا نزدیکی به انتخابات است.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا درباره بازار طلا فردا عقیده دارد یکشنبه به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی قیمت‌ها تا روز دوشنبه در بازار طلا و سکه ثابت باقی‌ می‌ماند.

دنیای اقتصاد نوشت:

کاهش تلاطم‌های اونس طلا

معاملات اونس طلا در بازار جهانی هفته گذشته آرامش نسبی را به خود دید. به‌‌طوری‌که با عقب‌نشینی طلای جهانی به زیر مرز ۱۹۰۰ دلار و نوسان کاهش آن در معاملات روز جمعه تا سطح قیمتی ۱۸۷۸ دلار، انگیزه معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری کاهش یافته است. به این ترتیب اونس طلا در هفته ۷/ ۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

با ادامه رشد فشارهای تورمی، بازار طلا شاهد حمایت بنیادین قوی است، با این حال دورنمای فنی طلا منفی بوده، زیرا قیمت این فلز با وجود افت بازده اوراق قرضه و دلار ضعیف‌تر، موفق نشده است رشدی را که در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار داشت حفظ کند. بر این اساس جو آرامی در بین سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به چشم می‌خورد. گفته می‌شود روند بازار طلا در هفته جاری همچون هفته‌های گذشته پرتلاطم نباشد و بیشتر شاهد یک روند ملایم با دامنه نوسان محدود باشیم.

کاهش قیمت و تقاضای سکه

در روزهای اخیر قیمت سکه و مسکوکات طلا به نوسانات محدود قیمت اونس جهانی و نرخ ارز در داخل که روند آرامی را پشت سر گذاشت، واکنش چندانی نشان نداد و این دو عامل تاثیر چندانی در قیمت‌ها نداشته است. روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا بیشتر تحت تاثیر کاهش طبیعی تقاضا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

اما در معاملات روز شنبه کاهش دلار و افت اونس طلا به کف۲۰ روز گذشته، به سیر نزولی سکه شدت بخشید و بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۰ میلیون و۵۰۰ هزارتومان رسید که در مقایسه با روز کاری قبل ۱۰۰ هزارتومان کاهش داشته است. به‌نظر می‌رسد حتی با تغییر دولت، شرایط بازار طلا تغییر چندانی نخواهد کرد و بازار طلا کماکان در رکود به سر خواهد برد. حتی امکان دارد این رکود شدت بیشتری به خود بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.