کد مطلب: ۵۰۰۳۱۵

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای آخرین روز پاییز ۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای آخرین روز پاییز 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 131 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین سکه ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 131 هزار و 900 تومان معامله شد. همچنین سکه ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگر قیمت اونس تغییر خاصی نداشته باشد و شاهد خبر سیاسی خاصی در سطح دنیا نباشیم احتمال دارد فردا روند کاهشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در روزی که قیمت دلار کاهشی شد، سکه تمام بهار ‌آزادی هم راه نزولی را برای حرکت انتخاب کرد و محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. سکه هم بیش از دو هفته بود که ارقام پایین‌تر از محدوده یادشده را تجربه نکرده بود. ساعت یک بعدازظهر دیروز سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله می‌شد که ۱۶۰هزار تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود. افت سکه در شرایطی رقم خورد که این فلز گرانبها هفته گذشته سه روز بالای کانال ۱۲ میلیون تومانی نوسان کرده بود.

برخی فعالان اعتقاد داشتند که افت ابتدای هفته و از‌دست‌دادن محدوده حمایتی نشان می‌دهد که در هفته‌جاری نیز روند نزولی سکه ادامه خواهد داشت. فلز گرانبهای داخلی هفته گذشته بیش از ۴‌درصد از ارزش خود را از دست داده بود و ابتدای هفته ‌جاری را هم با نزول ۴/ ۱ درصدی آغاز کرد. افت قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که عده‌ای از بازیگران سنتی بازار اعتقاد داشتند، در آستانه شب‌یلدا، تقاضا برای سکه‌ بیشتر خواهد شد و این مساله موجب می‌شود که بهای سکه افزایش پیدا کند.

گروهی هم باور دارند که قیمت سکه شاید تحت‌تاثیر شب ‌یلدا قرار نگیرد، ولی سکه کوچکی چون ربع ‌سکه می‌تواند با افزایش تقاضا روبه‌رو شود و افراد از آن برای دادن هدیه به یکدیگر استفاده کنند. در شرایطی که دیروز سکه ‌امامی افت زیادی را تجربه کرده بود، ربع‌سکه روی همان عدد ۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان روز پنج‌شنبه باقی ماند.

این مساله می‌تواند نشان دهد که تقاضا برای ربع سکه در بازار نسبت به سکه امامی در سطح بالاتری قرار داشت و این موضوع تحت ‌تاثیر شب یلدا بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.